Fan va allt känns bra!

• Thread starter Thread starter Mingves
  • Start date Start date

Mingves

Guest
I förrgår var jag dödsförkyld, trodde jag skulle behöva spendera helgen i sängen. Men så lyssnade jag på någons råd om rikligt intag av vatten och voila, idag känns det riktigt bra.
Hoppas bara det inte kommer tillbaka...peppar peppar :crash

Ni har räddat min helg :D

Och idag e jag så dj-la gla.. Allt annat känns oxå jättebra :D

Tror jag skall gå ner och köpa en Lagavulin 16 Years för att fira:)

Tack för alla tips

///Mats

Lagavulin 16

Mmmmm....nu pratar vi fin whiskey. Blev så sugen så jag får nog inhandla en idag oxå...

Min kompis och jag hed ett litet fylleslag på Bishops Arm här i GBG och vi testade igenom en del single maltar. Och jag måste säga att Lagavulin är den klart bästa jag har druckit som inte kostar 800kr eller mer....

Mingves skrev:
Min kompis och jag hed ett litet fylleslag på Bishops Arm här i GBG och vi testade igenom en del single maltar. Och jag måste säga att Lagavulin är den klart bästa jag har druckit som inte kostar 800kr eller mer....

Helt klart bäst!! Den blev ju oxå vald till världens bästa whiskey nånstans...kommer inte ihåg var.

*vattnas i munnen* :öl

Den är inte lika "rå" i smaken som Laphroaig. Laphroaig känns inte rikigt lika mogen i smaken, som om den behöve ligga till sig lite.

Lagavulin är ju dock en av de dyrare i normal prisnivå, med sina 530kr är den dyrast av de sex klassiska. Men fan vad bra den är!
Jag köpte en Distillers Edition på taxfree förra året, tror du den var fin eller?!?! Betalade typ 400kr för en liter. :öl

Vi testade nån som hette "Island of Jura". Den var inte bra.
Jag har druckt en del Aberlour innan men den är inte alls i samma klass som Lagavulin. Dock är den hyfsad för priset. men dock så skiljer det bara typ 200kr på en flaska och då kan man lika gärna lägga dem för att få något riktigt bra.

Se nu till att det inte blir ett fylleslag, då går du nog hitta dig ner bäddad i sängen bölande om hur synd det är om dig som är förkyld igen! :rolleyes:

Avnjut wiskeyn så som den ska avnjutas :fakta så slipper vi ge dig mer hälso tips sen :tummenupp

Det är lungt. Tänker inte ha fylleslag med en 530kr whiskey....lite för dyrt för det. Sedan smakar man så dåligt i munnen dagen efter man druckit mycket whiskey.

///M

He he, nja men ibland går det ju så att man börjar lugnt, sen ska man "bara" ta några öl oxå - ja sen hade vi ju det där vinet som jag fick i gåva, det måste ju provas - en wiskey till - just det, jag har ju kvar lite sprit sen förra helgen, en drink är ju aldrig fel! - hade jag inte fler öl? - det är gott med en wiskey till ölen - för att inte tala om Jäger, det va länge sen.... :D

(för mig själv skulle det ju aldig gå så, men man har ju hört hur det går till där ute i stugorna :rolleyes: ) :notme

Jo men då tar man ju ful-whiskey om man skall dricka öl samtidigt... :D

UrbanTiger skrev:
Okej :tummenupp
Ett tips om du vill slippa fler förkylningar så här på sensommaren -> Badshorts och linnesäsongen är över nu :fakta
Gno in dig med valfett och gå i ide tills nästa sommar :crash

Det var ju ett j*kla tjat om ditt f*rbannade valfett, hehe :D :D :crash

Får väl nöja mig med en Jameson i kväll då.
suck
Lagavulin - mumma för själen.

Whiskey :rock

Nu är den inköpt :crash
Kan säga till er att den luktar gudomligt, smakade lite oxå och mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm vad den smakar bra. :D

Har ni inte provat den tidigare så måste ni göra det. Lukten från den är verkligen underbar.

///M

Mingves skrev:
Det är lungt. Tänker inte ha fylleslag med en 530kr whiskey....lite för dyrt för det. Sedan smakar man så dåligt i munnen dagen efter man druckit mycket whiskey.

///M

Det har jag aldrig märkt, däremot brukar den dåliga smaken komma dagen efter man har tagit en whisky för att sällskapa en fin Cigarr eller så...

Just ja, kan rekomendera Ardbegs 17-åriga! Den är ruskigt trevlig, ligger under 800kr strecket också!

Last edited:
Mingves skrev:
Den är inte lika "rå" i smaken som Laphroaig. Laphroaig känns inte rikigt lika mogen i smaken, som om den behöve ligga till sig lite.

Har bara en sak att säga om Laphroaig - Skogsbrand!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT