Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Men du kör ju på stulen hoj så det är inte så konstigt..RockParty skrev:Ojj jag har kört med kolvar som har sett 10ggr värre ut....
det är inga problem med den kolven....
Vad jag vet så vet Mattias vad han snackar om.. ( blev nästan lite rim där eller hur..Mattias skrev:Jag hade lyft på cylindern och bytt kolv, ringar, kolvbult och nållager. Cylindefotpackning också, såklart. Toppen kan ju sitta kvar om du inte vill köpa ny toppackning. Men den där kolven är definitivt mogen för soptunnan.
JAG skulle inte ha ro att åka runt med en uppenbart skadad kolv iaf. Det lär ju knappast självläka, liksom.philsson skrev:Vad jag vet så vet Mattias vad han snackar om.. ( blev nästan lite rim där eller hur..)
Jag hade känt precis samma sak. Det är alltid bra när man kan förebygga nåt.. surt att stå där när det är paj sen. kan bli mycket dyrare kanske att låta det vara.Mattias skrev:JAG skulle inte ha ro att åka runt med en uppenbart skadad kolv iaf. Det lär ju knappast självläka, liksom.
TheDiversion skrev:Nånting måste ha skapat den repan. Var det cylindern? Om det var cylindern så ser nästa kolv likadan ut efter 100 mil. Lönt att byta då?
Kör tills det rasar säger jag. Och rasar det inte så kör du tills det rasar......
Nisse Järnet skrev:BYT NU! Bättre med en ny kolv än en rasad motor.
H4 skrev:Hur menar du då? Rasad motor, köpa kolv/cylinder bara.
NSR_Martin skrev:Om han bara köpet ny kolv blir det billigare än om den skär, o hela skiten rasar med kolv, cylinder, vevstake, topplock osv osv....![]()
å glöm inte alla lager. ringar, packningar och kolvbulten..NSR_Martin skrev:Om han bara köpet ny kolv blir det billigare än om den skär, o hela skiten rasar med kolv, cylinder, vevstake, topplock osv osv....![]()
philsson skrev:å glöm inte alla lager. ringar, packningar och kolvbulten..ah just det kolvbultsringarna också..
![]()
Va va det du hade för slutgiltig anledning till etanolkonvertering nu igen?0nicke0 skrev:Ja klart skiten ska plockas ned å kolla allt byta grejer å putsa å fixa å trixa å sen i med massa ETANOL! Tror ni det finns högkomp kolv så man får lite mer power.![]()
Mattias skrev:Naturligtvis lyfter man ju inte av cylindern och ställer den åt sidan, byter kolv och sätter tillbaka cylindern utan att ha inspekterat den.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |