Fan oxå!!

Matuz

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2008
Hoj
Aprilia RSV 1000 Mille -01(såld), Honda VTR1000F -00
Jaha ja då vart man av med kortet idag då!:mad:
Det var den klassiska "sista" rundan för i år.. Gör en omkörning på en 70 väg och självklart så står snuten där å lasrar..
115km/h innebar 4000kr i böter plus indraget körkort..:3freak

När fan ska man lära sig att skita i den där "sista"? Det är alltid då saker går åt helvete! Jaja tur att säsongen är över iaf, borde hinna få tillbaka det till våren iaf!:tummenupp

Mkt surt, hände mig förra säsongen....
Är ju gött så länge man slipper ta om skiten iaf! :)

Kasst, råkade ut för exakt samma sak för 2 år sen. :P
Tur att det är vinter, synd att man inte kunde köra bil dock.

Enda sättet är ju att dra ytterligare en repa idag, så var det ju inte "sista" rundan du blev av med lappen på.

Enda sättet är ju att dra ytterligare en repa idag, så var det ju inte "sista" rundan du blev av med lappen på.

Haha ja det är sant!:D
Men själva grejen är den att när man just säger att det är "sista" nu så skiter det sig. Åker man skidor och ska dra sista åket så bryter man benet osv..:huvet

Man ska bara hålla käften och köra helt enkelt!:tungan

Ajaj känner nääästan igen det. Förra säsongen vid denna tiden blev jag tagen i byn för lite wheelande men hade flyt och fick bara en tusing i böter - hade dem tagit mig med lasern hade jag fått 4 lök i böter + loosat körkort i 12 mån - detta enligt den suraste av dem 7 snutarna som tog mig. Fast jag körde nog fan en runda till innan jag lade av för säsongen. Fan, känner på mig att om jag ska ta en runda till i år så kanske samma sak händer:huvet :huvet Nä, får hoppas på det bästa.. att jag klarar mig

Tråkigt:4skrika
Det där med att saker skiter sig "sista rundan" är klassiskt.
Förra året stack jag ut på en sista bombrepa med sommarbilen. Det resulterade i att ett självmordsbenäget rådjur hoppa ut från ingenstans och kleta ut sig över halva bilen:näsblod
I år blir det ingen "sista rundan"...

hur länge är kortet indraget?

Det är nog inte bestämt än, men 115 på 70 bör kunna ge 6 månader, men det är högst godtyckligt.

Jag körde 157 på 90 (med bil) och fick 4 månader som dom drog av en månad på efter mitt fina vädjande brev.

Dom skulle bara ha vetat hur fort det egentligen gick...
Shysst polis skrev ner lite.

Du skulle inte skrivit under, eller gjorde du det?
Sedan är det bara säga att du gjorde en omkörning och då måste man gasa upp lite för att komma förbi snabbt och effektivt.

VAr glad att du blev av med det på sista rundan själv blev man av med lappen 16 juli, samma dag som man tog hojkortet, Snacka om ironi.

Kan avslöja att det svider extra när man är yrkeschaffis

Du skulle inte skrivit under, eller gjorde du det?
Sedan är det bara säga att du gjorde en omkörning och då måste man gasa upp lite för att komma förbi snabbt och effektivt.
Du får inte överstiga hastigheten vid omkörning, om du inte har brådskande ärende till sjukhuset och då med tillstånd.

Du får inte överstiga hastigheten vid omkörning, om du inte har brådskande ärende till sjukhuset och då med tillstånd.

knasigt, så fick inte jag lära mig på körskolan när jag tog B-kort. Men det var i norrland det :tungan

Förra året blev jag av med mitt 2 dgr före midsommar. Hade hellre tagit det såhär års :o)
Extra surt var att det var 101 på en bred 70-väg, jag hade fruns hoj och försökte inte ens köra fort utan gled bara fram ...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT