Fan också, kortet rök

Prövotid

Rudis skrev:
2425971 Du får 2års prövotid från din första behörighet, sen aldrig mer, om du inte gör en överträdelse som ger över 12mån indraget körkort, då får du ta om korten helt och ny prövotid.

Undrar hur man ska köra för att bli av med det i 12 månader. Jamenar man kör ju tyvärr lite väl mycket över hastighetsbegränsningen då och då

RebelZero skrev:
2432088 1. Målyta = Regskylt (Omöjligt, eftersom jag saknar regskylt fram) Alltså måste det ha varit en bil som körde för fort, inte jag.
2. Vägmärken kontrollerade. Ikryssat men inte signerat. Vem kontrollerade vägmärket? Blev det gjort? Satt det ens en skylt där?
3. I ett av protokollen så skall serienumret på lasermätaren anges om det leder till mer än bötesföreläggande, men det var inte gjort.
4. I ett av protokollen så stod det att en Prolaser II hade använts och i ett annat stod det Prolaser III.
5. Fordonstyp PB = Personbil. Jag körde MC.

Reb0
Hur gick du vidare när du väl kostaterat alla felaktigheter?

torskade också lappen igår... på essingeleden dock.105 på 70 väg. surt....

George skrev:
2425638 På väg från jobbet i natt klockade dom mig för 104km/h på 70 väg.
Dum som jag var gav jag dom kortet när han frågade efter det då jag var säker på att jag inte körde så " mycke " för fort.

Frågade efter platsprotokollet och kalibreringsstämpeln på utrustningen men tyvärr var allt i sin ordning.
Jag förnekade hastighetsöverträdelsen över 100 km/h och skrev aldrig på något.
Frågan är vad gör jag nu?
Har sökt lite men inte blivit klokare för det, så finns det någon snäll människa som kan få det att klarna i denna deppiga dag.:näsblod
jag torkade och nekade oxo förra ons och det ända jag fått hittils är ett papper att skriva på från lm om varför jag behöver kortet i arb och vad som hände eller nått sånt...fast jag låg i 122 på 70 och det var oxo lungt,,

varför bry sig om körkort....man kör ju alltid för fort så när man blir tagen så mister man ju det i alla fall :P

Fahrer skrev:
2425647 :hojraket i stan mitt i natten. Osis att de skulle vara ute just nu.

Tur att du inte skrev på men synd att du lämnade över lappen.
En liknande sak hände mig för ett år sedan fast med bil då, 82km/h på 2 filig 50 sträcka. Det första de gjorde var att fråga om kortet. Med det fick de inte utan fick se på ett pass istället.

Skrev heller inte på men jag kan säga att jag har blivit jagad en del av div. delgivningsmän. Svarar tex. inte med mitt namn på telefon längre med vetskap om att de kan "kolla" om jag är hemma och vänta utanför dörren. De har i jakten på mig t.o.m. spanat utanför mitt gamla föräldrahem ett par dar i somras med tron att jag skulle dyka upp :skrämd

Numera verkar det ha runnit ut i sanden eftersom strömmen av delgivningsmän har verkat ge upp hoppet, gäller bara att stå på sig och åt dem :finger

öj..va då.....om man inte ger dem kortet så så går det att mygla ndan att bli av med det??..låter ju som julafton...

dwestlund skrev:
2442713 Hade dom kontroll eller va det polispilot?

Kontroll, såg ut som värsta mc träffen... var dock bara polishojar som stod och väntade på offer.

GSXRRogga skrev:
2442363 varför bry sig om körkort....man kör ju alltid för fort så när man blir tagen så mister man ju det i alla fall :P

Är man runt 18-22 så ere väl inga problem å stoppa huve i sanden å köra ändå...men är man äldre (gubbe som jag) å har ungar käring..å måste köra bil på jobbet så ska man nog tänka sej för lite...ca 90 % av min hoj körning går över hastighets begränsningen...håller 30 dock...å oftast 50..men 70 å 90 vägar...går det alltid över...å det är ju inte så jvla smart !!

Hur lång tid tar det innan man får böterna hemskickade? Är en månad sen jag miste kortet och har fortfarande inte fått böterna, om att jag mist lappen har jag fått brev om.

Willy_wheel skrev:
2425686 Så det är helt ok att köra ifrån snuten alltså när man sitter på en båge?
Det trodde en kille på en R1 i stan med det han inte tänkte på snuten på bmw var yberjävlig på att köra så snuten plocka han i alla fall. Viss skillnad på 32 för fort än 202 för fort.
Sansa er lite och inse att man faktiskt får skylla sej själv om man torskar,

Åfan vem var de?
nån från hamncafeét eller
Hade

kul me ninja skrev:
2446129 Är man runt 18-22 så ere väl inga problem å stoppa huve i sanden å köra ändå...men är man äldre (gubbe som jag) å har ungar käring..å måste köra bil på jobbet så ska man nog tänka sej för lite...ca 90 % av min hoj körning går över hastighets begränsningen...håller 30 dock...å oftast 50..men 70 å 90 vägar...går det alltid över...å det är ju inte så jvla smart !!
Du är helt normal, så är vi allihop (tror jag):tummenupp
Håll avståndet bara...

Mahti skrev:
2446258 Hur lång tid tar det innan man får böterna hemskickade? Är en månad sen jag miste kortet och har fortfarande inte fått böterna, om att jag mist lappen har jag fått brev om.
Om du erkände på plats borde du fått böterna då.
Har du inte erkänt ännu så är det rättegång först.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman