Fan någon snodde min identitet

Hmmm med tanke på ditt nick är det lite ironiskt att något "fångat" din identitet. :gnissla

Ironi på hög nivå!

Höll på att bli överkörd idag av en dåre, vette fan om jag ens borde gå upp imorrn. FYRA jävelskap på lika många dagar!

Länge sen, men tror jag bara spärrade mig på UC

Ok där är jag spärrad sen imorrse!

Tog en sväng förbi polisen idag, fick prata med en riktigt trevlig och vettig person. Eftersom jag var ensam där så fick jag veta lite mer angående fallet. Mellan raderna så borde jag misstänka själva firman!
Fick även lite info angående deras tidigare möten med polisen, av tre personer i bolagets styrelse som bara har tre personer,
-Så är det EN som är någorlunda fläckfri!

Att jag sen fick en utskrift med deras namn, personnummer och adressen även för en person som inte verkar har en offentlig adress gjorde inte saken mindre spännande :banana

Sen även lite muntlig mellan raderna info om vad dom pysslar med. Småfjantar hela bunten, ingen är knuten till något gäng iaf

Att jag sen fick en utskrift med deras namn, personnummer och adressen även för en person som inte verkar har en offentlig adress gjorde inte saken mindre spännande :banana

Det är väl fortsatt Polisen som tar hand om detta ärende eller är tanken att du ska gå vidare med dessa personuppgifter på egen hand?

Någon vetskap varför just du valdes ut som offer?

Det är väl fortsatt Polisen som tar hand om detta ärende eller är tanken att du ska gå vidare med dessa personuppgifter på egen hand?

Någon vetskap varför just du valdes ut som offer?

Ja det är deras jobb och inte mitt. Men alltid kul att snoka omkring och luska enligt mig :)

Ja du, enligt papprena har jag en riktigt bra ekonomi. Sedan så har jag haft tillgång till andra konton med en hel del pengar på och är även firmatecknare. Dock inte mina pengar, så har spärrat mig själv från att komma åt dom nu och tillsvidare.

Dom hade nog kunnat få en bra mycket högre kredit än vad dom körde på....

Tror att Polisen i Södertälje har beslagtagit en sådan bil. Tydligen falskskyltad och stulen.

Så en liten update såhär ett tag efter

Fick två brev från Pål-isen i förra veckan. Ena innehöll kopia av anmälan det andra var guldbrevet.

Förundersökning inleds ej - Brotten går uppenbat ej att utreda.
Det fnns inte förutsättningar för att styrka brott mot viss person.

Summa summarum : Bedrägeri is teh shiiiit, går ju uppenbart inte att utreda så nu kör vi! Enligt pål-isen så har inte brott gjorts mot "viss person" men jag anmälde ju mig själv som offer och jag heter fan inte viss person. Lite som "Not, Sure" i Idiocrazy.

:rolleyes:

Men det värsta med allt.
ÄR ATT JAG BLEV PÅKÖRD I LÖRDAGS AV EN JÄÄÄÄVLA MERCA :brinnerup

Så en liten update såhär ett tag efter

Fick två brev från Pål-isen i förra veckan. Ena innehöll kopia av anmälan det andra var guldbrevet.

Förundersökning inleds ej - Brotten går uppenbat ej att utreda.
Det fnns inte förutsättningar för att styrka brott mot viss person.

Summa summarum : Bedrägeri is teh shiiiit, går ju uppenbart inte att utreda så nu kör vi! Enligt pål-isen så har inte brott gjorts mot "viss person" men jag anmälde ju mig själv som offer och jag heter fan inte viss person. Lite som "Not, Sure" i Idiocrazy.

:rolleyes:

Men det värsta med allt.
ÄR ATT JAG BLEV PÅKÖRD I LÖRDAGS AV EN JÄÄÄÄVLA MERCA :brinnerup

Som vanligt.....hur dyrt blev det för dig? Bedrägeriet alltså?

Så du måste paya för mercan och fortsätta leva ekonomisk isolation? de fan sjukt!

haha ironiskt att de va en merca :hihi

Nej jag går skadefri angående bedrägeriet. Kreditgivaren får fortsätta bråka.
Hade inte räknat med att det skulle gå vidare, men en bättre ursäkt än att det "UPPENBART" inte kan utredas. Jag menar, på hur många brottsplatser ligger det en färdig rapport och väntar på polisen? Fi fan kom någon och snodde deras checklista för dagens jobb så skulle det bli KAOS. Mer kaos än laserturken!

Haha ja ironin är fan på topp just nu, ibland så undrar jag om jag kanske är sjuk och bara hittat på allt. Jag menar vafan?

På 13 dagar

Dag 1. Får veta att min granne är ett psykfall och enligt han så är jag, StalinHitlerDjävulenDjurplågareTandläkare mm och han gör allt han kan för att jävlas

Dag 2. Vattenläcka i köket

Dag 3. Identiteten stulen och en jävla CLK, SLK skulle jag tydligen köpa

Dag 4. Typ 2cm från att bli överkörd av rallykalle #1

Dag 5. Försov mig till jobbet

Fem första dagarna det! Otroligt, sen har jag förträngt lite

Dag 13. Påkörd.....

Drog om elen i lyan i helgen som var, Priset på all kabel slutade på 666:- :näsblod. Tog det som ett tecken, accepterade att det kanske kommer att göra ont som faen men nu sitter jag här och jag dog inte? Eller ja, som det varit nu så ser jag ingen anledning till att jävulskapet inte kan fortsätta i livet efter!

Drog om elen i lyan i helgen som var, Priset på all kabel slutade på 666:- :näsblod. Tog det som ett tecken, accepterade att det kanske kommer att göra ont som faen men nu sitter jag här och jag dog inte? Eller ja, som det varit nu så ser jag ingen anledning till att jävulskapet inte kan fortsätta i livet efter!

Hade du dött hade du missat pestmisärkatastrofkolera-effekten av kabelbranden, fattaruväl! Det kan inte Ödet tolerera! ;)

Den totala ironin hade ju varit ifall han hade lyckats få ut bilen och sedan hade kört in i dig med "din" bil.
:tungan

Dagens polis (åklagare) fungerar så, tyvärr.
Saker läggs ned med riktigt konstiga förklaringar.

Som polaren som blev misshandlad utanför krogen. Han visste vilka som misshandlat honom och kunde till och med uppge personnummer på dem. Vakterna på stället hade bevittnat det hela och skadorna hade dokumenterats på sjukhus.
1 månad senare dimper ett brev från polismyndigheten ned och där står "brott kan ej styrkas...".

Vadå, brott kan ej styrkas. Han hade ju ganska bra bevis på att ett brott hade skett.
Sen att polis/åklagare inte orkar eller har resurser att gå vidare med det hela är ju en helt annan sak.
Då kan de ju istället skriva sanningen typ: Utredningen nedlagd på grund av resursbrist.

Den totala ironin hade ju varit ifall han hade lyckats få ut bilen och sedan hade kört in i dig med "din" bil.
:tungan

Dagens polis (åklagare) fungerar så, tyvärr.
Saker läggs ned med riktigt konstiga förklaringar.

Som polaren som blev misshandlad utanför krogen. Han visste vilka som misshandlat honom och kunde till och med uppge personnummer på dem. Vakterna på stället hade bevittnat det hela och skadorna hade dokumenterats på sjukhus.
1 månad senare dimper ett brev från polismyndigheten ned och där står "brott kan ej styrkas...".

Vadå, brott kan ej styrkas. Han hade ju ganska bra bevis på att ett brott hade skett.
Sen att polis/åklagare inte orkar eller har resurser att gå vidare med det hela är ju en helt annan sak.
Då kan de ju istället skriva sanningen typ: Utredningen nedlagd på grund av resursbrist.

Det ser dåligt ut i statistiken, så det friseras rätt friskt.

Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär