Familjeaktivitet i Västernorrland?

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
Junior, pojke, fyller 10 kommande helg och jag tänkte hitta på något roligt för hela familjen, inkl. mormor + morfar och farmor + "gubbjävel".

Först tänkte jag ta med hela klanen till Junsele, men dom öppnar inte förän helgen efter.

Finns det något annat man kan hitta på som är ganska stillsamt. Grabben är inte mycket för snabba och krävande aktiviteter, utan mer åt "gå-runt-och-titta-hållet".

Vi var på Tom Tits Experiment i Södertälje förra sommaren, men det var enligt honom ingen höjdare alls.

Jag har inga som helst idéer vad jag ska hitta på, och alla tips och förslag uppskattas! :)

Vi blir sex vuxna och ett barn.

Förhoppningsvis finns det något roligt att hitta på som inte kostar skjortan.

Flottfärden på Klarälven är en höjdare. Kanske inte riktigt Västernorrland, men iaf halvvägs....

Skulle funka, men det är ju inte heller nästgårds direkt. Tack för tipset dock, det kanske blir Furuvik. :tummenupp

Järvzoo såg kanon ut!

dit blåser man på 1,5 timma från njurunda gör iordning lite fika fast de är kort. nå bulla. saft o kaffe.. lixom bara mysa på ba :D

Får inte riktigt grepp vad Västernorrland är för något men det ser ut som du bor på 72 meters djup:D

http://hitta.se/LargeMap.aspx?var=njurunda

Är njurunda en förort till Sundsvall:va

Västernorrland är länet. Sundsvall är en förort till Njurunda. :banana

Det där kartprogrammet är ganska enerverande. När man ska söka efter en färdbeskrivning får man typ söka på Sundsvall och sedan dra av 15 km på resvägen.

Furuvik är som sagt helt OK, där var man ofta som liten knodd.
Vilket barn som helst bör ju uppskatta något av följande: Karusell, djur, bad, lekpark?

Packa picknickkorgen o stanna någonstans längst vägen för en bulle eller 2 :tummenupp

Järvsö är bra.

Nära är det annars till Galtström också där de har "mini-zoo" samt om veterantåget går så är det säkert spännande en stund iaf.

Nu är vi hemma från Järvzoo. Igår var vi på Galtström.

Tack för tipsen! Det var omtyckt av hela familjen. :tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...