Falutråden

Blir det nåt åka av till helgen? Har sett att pohlman inte lovar gott, men om det skiner upp kanske.

Är bara vädret bra så blir det nog åktur både lördag och söndag. Troligtvis samling vid fisktorget ca kl. 12.00.

Och hur ser det ut i Falun? Går det att åka snart?? Har lite abstinens...
Blir nog där genom jobbet ett tag....

Jag var ut en tur runt Runn förra helgen. Gick hur bra som helst, får se upp gruset bara-:tummenupp

Var ute och åkte igår, mest för att kolla om allt fungerade på 750:n efter vinterns isärplockning/ hopsättning.... Det var LITE kallt.......

Kul säsongsstart :(

Jaha, då var det dags igen....

Någon gång mellan fre 11/4 och ons 16/4 har någon/några tagit sig in i det cykelförråd där min hoj fram tills nyligen har förvarats. Dessa ovänliga själar ansåg tydligen att dom behövde en KTM 640 mer än mig så dom tog den med sig. Känns jävlig kul så här när säsongen är på G att dra igång.
Förrådet är inte uppbrutet, nyckel har använts. Det är bara 7 lägenheter där jag bor och jag misstänker inte mina grannar då det är reko folk som bor här men någon måste ju ändå känt till att det förvaras en hoj i förrådet. Hyresvärden misstänker att det är nycklar på vift, känns tryggt...
Hojen var förövrigt låst med styrlås + rejält kättinglås i bakhjulet, så det har ju gått åt viss mängd energi för att forsla bort den.

Det är en 640 SM-02, röd/svart, inga backspeglar och det sitter ett CRD-slipon på den. Regnr: SXM 352.

Troligtvis lär man väl aldrig se röken av den igen men man kan ju hoppas. Ni alla andra glada hojägare i Falun, håll ögonen öppna, man vet aldrig var puckona slår till nästa gång!

Om nån har sett eller hört nåt tas gärna tips emot.
/Emil

Då är Pundarna igång igen då.

Vi vet vilka som var i farten i höstas.

Dal-Mausen

Det finns hopp

Polisen ringde idag å hade hittat hojen, verkar som att dom har gjort nåt tillslag för han som ringde var väldigt förtegen om vart dom hade hittat den. Får hoppas att dom har tagit nån också så kanske det är en buse mindre ute iaf! Jag har dock inte sett hojen så jag vet inte om nåt är pajat. Får tillbaka den nästa vecka hoppas jag.
/Emil

För er som blir sugen på kaffe efter turen så är wheelers klubbstuga öppen varje fredag från kl 18, eller om ni bara vill träffa andra bikers=)

är det någon som ska åka TTC:s rally på söndag??

SMHI har lovat uppehållsväder och upp emot 8 grader (+). Jag tänker pälsa på mig lite kläder och fara.....

Ingen som är ute & åker i Falun eller?

Hade påhälsning i garaget i fredagsnatt då några individer stal sonens Bimota sb6:a (gsxr1100motor). Hittelön utlovas till den som kan ge upplysningar så att hojen blir återfunnen. Tror att det är några klåpare som tagit den och ej något beställningsjobb då de varit in i flera garage samma natt. Delar blir nog svåra att avyttra då detta är enda exet i Sverige med denna färgsättning. Reg nr TTO775.

Skicka pm till mig om ni ser hojen .Bild finns på den i stulet forumet.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman