Falutråden

Sorry men för att få godast smak på tummen så måste jag ha den där ett tag. :tummenupp

Men jag är där kl. 12.00

Mc Kortege

MC kortege från Ingarvet till gruvan på lördag 22 juli kl 15,00

(MARCUS) skrev:
2319125 MC kortege från Ingarvet till gruvan på lördag 22 juli kl 15,00

fasiken.. :huvet då e ju jag i hedemora och tävlar i enduro...
hade vart kul annars att hängt på

Nån som ska på kopparträffen eller?
Ingarvsvägen kl 16:00 äre som gäller.

3plE skrev:
2323714 Nån som ska på kopparträffen eller?
Ingarvsvägen kl 16:00 äre som gäller.

Sorry!!! kl 16,00 är det

Den här tråden dör mer och mer...
Vore kul å dra ihop ett gäng nån kväll (jobbar :4skrika )! Nån som är på?

yes jag e på, ska bara fixa kopplingen och slita av mig gipset.. slutet av veckan är jag säkerligen down för åkning!

tåberg skrev:
2326326 yes jag e på, ska bara fixa kopplingen och slita av mig gipset.. slutet av veckan är jag säkerligen down för åkning!

Nice! Undrar om det finns några fler hojåkare i falun? :)

Trevligt, då var vi tre!
Är gipset av till typ torsdag Tåberg?

Fler?

3plE skrev:
2327977 Trevligt, då var vi tre!
Är gipset av till typ torsdag Tåberg?

Fler?

jag river av det på onsdag efter jobbet.. fast.. hojen är fortf kass.. mcjansson är inte blixten på att få fram saker dom glömt beställa...

har fått världens konstigaste problem på kopplingen... pinnen som hydraulkolven ska trycka på nere vid motorn sticker inte ut tillräckligt långt för att kolven ska kunna frikoppla.. vet inte hur det kunnat bli så. men har öppnat och tittat genom kopplingen som ser felfri ut.. nån ide?

Mina erfarenheter av kopplingar i allmänhet och kopplingsproblem i synnerhet är mycket begränsade, tyvärr!
Du kan kanske "krossväxla" så länge. :yoparty

F.ö. så så är det slutdealat mellan mej och Mr Jansson. Deras kundbemötande är inte vad det borde vara (enligt mej)!

Crusing på onsdag 26/7 i Falun

3plE skrev:
2328092 Mina erfarenheter av kopplingar i allmänhet och kopplingsproblem i synnerhet är mycket begränsade, tyvärr!
Du kan kanske "krossväxla" så länge. :yoparty

F.ö. så så är det slutdealat mellan mej och Mr Jansson. Deras kundbemötande är inte vad det borde vara (enligt mej)!

jo det går, fast jobbigt i rödljus och så när man ska starta och måste springa bredvid :) ja.. jag ska prova att byta kopplinscylinder, skruva in den där pinnen... sen får man se om det rasar bara... :)

om "pinnen" inte sticker ut tillräckligt kan de vara ett lager som är kass ,,, kan du inte riva själv o kolla det ,,, säkert standardlager som finns hos återförsäljare på lager i byn ,,

tåberg skrev:
2328004 jag river av det på onsdag efter jobbet.. fast.. hojen är fortf kass.. mcjansson är inte blixten på att få fram saker dom glömt beställa...

har fått världens konstigaste problem på kopplingen... pinnen som hydraulkolven ska trycka på nere vid motorn sticker inte ut tillräckligt långt för att kolven ska kunna frikoppla.. vet inte hur det kunnat bli så. men har öppnat och tittat genom kopplingen som ser felfri ut.. nån ide?

duckie skrev:
2329423 Ska du cruisa nåt? Ska nån annan? ska vi styra upp nåt?

jag ska dit fast ej motorburen.. de planerade öl intaget förhindrar framförandet av motorfordon så jag får ta till fossingarna... :banana
men jag kan ju alltid hoppa och vinka som en galning om ja ser nån på hoj..

btw så va jag ute på en riktig långtur idag me kompisen...
swabensverk -> bingsjö -> ingels -> bjurs -> Sågmyra och så avslutade vi me bad i 3:e valsan... en liten tripp på ca 20 mil... grymt kul... och de gick ju riktigt fint att åka långt me fzren :yoparty

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show