FALSKA USB-minnen!!!

En jobbarkompis köpte ett Sony 32GB i Kina i våras, jättebilligt. Då hade det precis kommit 32-gigare, men dom kostade ungefär 20 gånger mer än vad han gav. "Det är fejk, sa jag". "Inte, jag har lagt in en massa bilder och det finns gott om plats kvar."
"Kom igen när du fyllt upp det med 32 riktiga GB."

Nu för tiden vill han inte höra talas om det där minnet, så jag antar att det blev fullt vid nån enstaka GB.

Och apropå tradera, tar dom inget ansvar för det dom förmedlar? Fast det troliga är ju att säljaren tror att siffrorna stämmer.. Undrar om man ska maila honom?

Edit: Jag skrev just ett meddelade till den här joxah0 och frågade om han provat att fylla minnet och se var han hamnade, och att Kingstons största minne av den typen är på 8GB..

Skrev till tjejen med sonyminnet också...hatar såna här patetiska försök att lura folk.

Last edited:
Hoppas han inte betalade mer än vad det fick plats på det. Precis detta jag vill påvisa.

Nejdå, han gav 150:- och var så stolt över att han gjort världens fynd.

Men det här på tradera som du hittat, det är en helt annan femma. Antingen är dom jävligt dumma eller också så är det ett allvarligt bedrägeriförsök.

Köpte ett 16 gigs på ebay för lite över hundringen på vinst å förlust. Det vart förlust såklart. Får inte ens in 2gig på skiten.

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back