Falska poliser?

Skriv en lapp i hissen att denna helg kommer "Berit Gustavsson (du) på plan 5 lägenhets nr 4433" få besök av ett ragg som "du" lyckats ragga upp på knullkontakt.
Det kommer väsnas och ni kommer hitta på en massa konstiga sexlekar och det ska knullas som satan hela helgen. Att om ni är för tysta så kom gärna och knacka på för då kanske han mördat dig och är en psykopat. eller kom annars ändå och plinga på :) roligare med fler.

och avsluta med
MVH/Berit Gustavsson

edit: skirv gärna namnet och lägenhets nr på en granne som du verkligen inte gillar

Haha, den va ju hur bra som helst. Jag vet precis vilken granne. Skvallertanten på sexan kanske får sig ett litet spratt.

Det här med falska poliser får mig att tänka på en grej som hände förra sommaren. Jag och sambon kommer åkandes i bil på motorvägen. Dåren framför kör väldigt illa och beter sig, så sambon blir full i fan och gasar i fatt honom och ligger jättenära. Jag plockar fram en blå diodlampa och blinkar med. Grabbhalvan därframme blir smått nervös och saktar in. Efter en stund, när vi lekt färdigt, kör vi om honom. Han har sjunkit ner i sätet så långt det bara går och håller handen för ansiktet när vi passerar! Hur suspekt verkar inte det då?
Men jävligt skoj var det i alla fall! :yoparty

Precis och så är det ju med rätt mycket av de "ringa brott" som man kan göra sig skyldig till samtidigt som fel polisman på fel plats kan vara djävligt nitisk och ge dig böter för att du slår en båge, bredvid bilen, mitt i natten, i ett industriområde.

Att via telefon falskeligen uppge att man är polisman kan väl ändå inte
anses vara något annat än "ringa brott"?

Att via telefon falskeligen uppge att man är polisman kan väl ändå inte
anses vara något annat än "ringa brott"?

Det beror väl på vem du ringer, vad du försöker uppnå med att utge dig för att vara polis och hur ofta du gör det....

Ringer du runt till ett helt villaområde och utger dig för att vara snut för att komma över information som du sedan använder när du gör inbrott hos dem så lär det anses svårare än när du ringer polaren tidigt en morogn och "ber denne komma ner på stationen pga [valfri påhittad incident under nattens fylleslag]"....

Att via telefon falskeligen uppge att man är polisman kan väl ändå inte anses vara något annat än "ringa brott"?

Jag skulle inte vara så säker på det.
rent generellt sätt handlar det ju om att man "ikläder sig rollen som polisman" och "tar därmed de rättigheterna som där i tillfaller" i form av vad den man möter/interagerar med tror. Den du interagerar med tror ju att du har rättigheter som du inte har.

Tror det vore bra för dig själv om du INTE gör den biten.
om de/någon lackar ur och du blir anmäld känns lite onödigt.

liten trådkapning om "skämt"
Jag hade köpt en ny kamera och tja som den man jag nu är så kan man ju inte låta bli att fippla lite med den.
Kort sagt det gick av en blixt och du kan själv räkna ut min förvåning när bilarna tvärnitar runtomkring en.

Kanske varit uppe här på SH förut, men här en som utger sig för att vara polis och som gör det ganska bra...:D

[YOUTUBE-ID]J5z4Vs26-TI[/YOUTUBE-ID]

Om honkiie får se den här tråden så är det K-Ö-R-T.
:fakta

Pls stäng den innan han kommer hem från plugget, han kanske hänger sig. :(

Jag och mina kompisar åkte runt i nått år och var fejkpoliser. Det började med ett litet blåljus från teknikmagasinet som vi höll på taket när vi jagade diverse "förbrytare". Det slutade dock med en ganska seriös uppsätning av blixtljus och en monterad megafon i grillen som spelade upp ett härligt sirenljud, lät dock lite mer amerikanskt, men det fungerade väldigt bra. Nu hade vi helt plötsligt 2 polisbilar och det blev mer och mer turer. En dag kom polisen och knackade på dörren, det var två kvinnliga poliser (vilket känns rätt fejkat det med), men men, första reaktion var att kollegorna kom på fika, men så var det ju inte. Dom hade en otroligt dryg attityd och var inte alls tacksamma för det gratisjobb vi hade utfört. Vi fick montera ner skiten och dom skulle skriva en rapport om det, men därefter hände inte så mycket. Dock så var våra dagar som lagens arm slut. Därför blev vi istället förbrytare, och i samband med en fejkad kidnappning nån vecka efter att SIBA-chefens son blivit kidnappad(lite skön tajming som vi inte riktigt tänkte på) så spärrades lidingöbron av och en hel drös polispatruller kom till plats. Enligt dom själva så var det även en helikopter på väg upp. Men heller här inga påföljder, ena polisen flinade lite medans han tittade igenom det vi spelat in.

Så här såg kidnappningen ut:

[YOUTUBE-ID]wNJ2MIe9t6g[/YOUTUBE-ID]

I min fagra ungdom ägde jag tillsammans med en grupp vänner som då gick under benämningen "grabbarna" en gammal Folkabuss. Den var utrustad med bl.a. en stereo värd 10 ggr mer än bilen, ett ljusarrangemang värdig ett discotet av ringa klass och.... Blåljus och sirener :ajjabajja

Med denna klassiskt tyska party-buss, färggrann med rollad husfärg, satt en kväll ca 9 lyckliga individer i 20-årsåldern och fröjdade sig i livets goda (?) :öl ..

Vid ett möte med en Saab av nyare modell som föraren med sällskap tyckte körde allt för fort slog de snabbt på blåljusen för att ge sken av att vara en polisbuss. Alla skrattade åt Saabens hastiga inbromsing och åkte glatt vidare. Efter bara en knapp minut fanns dock Saaben i backspegeln, och märkligast av allt var, att även han hade blått blinkande sken i rutan.

Det visade sig att Saaben var en civilpolis, och sällskapet fick sig en ordentlig utskällning, samtliga fick visa legitimation och föraren fick naturigtvis blåsa sig ett nykterhetstest..

Kontentan var hus som inte mkt värre än ringa böter. Men det var rättegång och allt.. Räddningen var nog att vi spelade lite dumma och att både förare och ägare till bilen var helt fria från tidigare anmärkningar samt att den ena studerade på universitetet, och den andre hade ett bra stabilt och "seriöst" jobb. Helheten gav att "de" helt enkelt var skötsamma ungdomar som gjort ett snedsteg..

Summa: Jag tror att det är ganska allvarligt egentligen med tanke på vilket jävla liv det blev om det där som egentligen var rätt oskyldigt.

Jag och mina kompisar åkte runt i nått år och var fejkpoliser. Det började med ett litet blåljus från teknikmagasinet som vi höll på taket när vi jagade diverse "förbrytare". Det slutade dock med en ganska seriös uppsätning av blixtljus och en monterad megafon i grillen som spelade upp ett härligt sirenljud, lät dock lite mer amerikanskt, men det fungerade väldigt bra. Nu hade vi helt plötsligt 2 polisbilar och det blev mer och mer turer. En dag kom polisen och knackade på dörren, det var två kvinnliga poliser (vilket känns rätt fejkat det med), men men, första reaktion var att kollegorna kom på fika, men så var det ju inte. Dom hade en otroligt dryg attityd och var inte alls tacksamma för det gratisjobb vi hade utfört. Vi fick montera ner skiten och dom skulle skriva en rapport om det, men därefter hände inte så mycket. Dock så var våra dagar som lagens arm slut. Därför blev vi istället förbrytare, och i samband med en fejkad kidnappning nån vecka efter att SIBA-chefens son blivit kidnappad(lite skön tajming som vi inte riktigt tänkte på) så spärrades lidingöbron av och en hel drös polispatruller kom till plats. Enligt dom själva så var det även en helikopter på väg upp. Men heller här inga påföljder, ena polisen flinade lite medans han tittade igenom det vi spelat in.

Så här såg kidnappningen ut:

[YOUTUBE-ID]wNJ2MIe9t6g[/YOUTUBE-ID]
Det här är alltså resultatet av att stänga fritidsgårdarna. Är det inte dödsmisshandel så är det låtsaskidnappning. :rofl

jag kommer bara att tänka på http://www.expressen.se/nyheter/1.738613 var ju riktigt mycket skrivet om henne där ja bor när hon åkte dit :P

den där kidnappningen såg lite småbrutal ut men skulle nog vart riktigt skoj att göra ^^ hur tog grabben de då? o va gjorde ni med han? :P

Synd att du inte fick mer böter - det är så jäkla fult!!!

Kan bara hålla med. Inte om böterna kanske, men om färgen. Jag trodde i min enfald att jag tog ett par vita dioder från hyllan. När jag välfått dom på plats orkade jag helt enkelt inte byta bara.

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025