Falska poliser?

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Vad är straffet för att falskeligen utge sig för att vara polis?

Någon som har koll, jag är lite smått nyfiken och då menar jag inte att man går klädd som en polis och utnyttjar sin makt eller visar en polisbricka.
Ett exempel, vad skulle hända om man i sin vanliga bil körde runt med falska blåljus och den riktiga polisen stoppar en?

Alla påhopp och hittepåsvar undanbedes. ;)

Om du vill jeklas lite så åker först och köper 1st led lampa med blått ljus, sen åker du ut på kvällen när det är mörkt lägger dig bakom en bil och blinkar med din lysdiodsficklampa samtidigt som du ljustutar lite, när dom svänger in till kanten åker du förbi och garvar åt dom :skrattaåt

Det funkar :fakta :cdevil

Vi körde men en sån här 15 spänn billigt nöje :banana

Last edited:
Är man skön så kommer man undan med det ;)

Haha, talar man från egen erfarenhet kanske? ;D

Skulle ju va kul o veta hur kul man kan ha med ett par blå lampor o hur långt man skulle kunna driva det utan att det sågs som ett grovt brott. :tungan

Jo men det jag menade va inte direkt att utge sig för att vara polis. Bara att ha blå lampor i bilen, inte gå o utge sig för att vara polis.

Jo men grejen är ju att du kan åka dit även om du inte har haft något direkt uppsåt. Det är ju därför skalan spänner från böter till flerårigt fängelse.

Har du uniform och kör i en bil som är olämpligt lik en polisbil så kan du ju få böter även om det bara är för att impa på sin sambo.

Däremot kan jag inte säga att jag hört om någon som klantat till sig fängelse utan det är snarare så att även de som verkligen försökt lura folk kommit undan med böter.

Här är ett exempel, 30 dagsböter för att ha utgett sig för att vara vakt och dessutom jobba som det..
http://upprattelse.nu/2007/10/06/boter-for-ordningsvakt-som-saknade-behorighet/

Då kan du du utgå från att det blir mindre för dig när du går på lokal med din "poliströja" med påtryckt sele, bricka och pickadoll.

Om du vill jeklas lite så åker först och köper 1st led lampa med blått ljus, sen åker du ut på kvällen när det är mörkt lägger dig bakom en bil och blinkar med din lysdiodsficklampa samtidigt som du ljustutar lite, när dom svänger in till kanten åker du förbi och garvar åt dom :skrattaåt

Det funkar :fakta :cdevil

Vi körde men en sån här 15 spänn billigt nöje :banana

Haha, känns som du just läste mina tankar på djävulskap jag hade i åtanke. Skulle va kul som fan att driva med lite polare. ;)

Är man skön så kommer man undan med det ;)

Precis och så är det ju med rätt mycket av de "ringa brott" som man kan göra sig skyldig till samtidigt som fel polisman på fel plats kan vara djävligt nitisk och ge dig böter för att du slår en båge, bredvid bilen, mitt i natten, i ett industriområde.

Värt att tänka på är ju att man kan ha väldig otur när man leker Hörde för inte så länge sen om en kille som skulle "skojja lite" åkte upp brevid en bil visa sin bricka ( nån form av väktar bricka ) och signalera sänka farten. Problemet va bara att brickan som den andra föraren visade inte var en väktar bricka :gnissla :huvet

Precis och så är det ju med rätt mycket av de "ringa brott" som man kan göra sig skyldig till samtidigt som fel polisman på fel plats kan vara djävligt nitisk och ge dig böter för att du slår en båge, bredvid bilen, mitt i natten, i ett industriområde.

Haha, jag känner snubben som åkte dit. Man börjar ju undra vart världen är påväg :hihi

Haha, lite bus måste man ju hitta på o det går ju inte direkt palla äpplen i denna årstid. Nån av er kanske har nåt bus på lager?

Haha, lite bus måste man ju hitta på o det går ju inte direkt palla äpplen i denna årstid. Nån av er kanske har nåt bus på lager?

Skriv en lapp i hissen att denna helg kommer "Berit Gustavsson (du) på plan 5 lägenhets nr 4433" få besök av ett ragg som "du" lyckats ragga upp på knullkontakt.
Det kommer väsnas och ni kommer hitta på en massa konstiga sexlekar och det ska knullas som satan hela helgen. Att om ni är för tysta så kom gärna och knacka på för då kanske han mördat dig och är en psykopat. eller kom annars ändå och plinga på :) roligare med fler.

och avsluta med
MVH/Berit Gustavsson

edit: skirv gärna namnet och lägenhets nr på en granne som du verkligen inte gillar

Skriv en lapp i hissen

En annan variant på den är att passa på att bjuda in till "inflyttningsfika" eller bara vanligt "söndagsfika" fast givetvis tidigt på söndagsförmiddagen till en lämplig söndag då man vet att polaren tokfestat hela lördagen. Synd bara att man inte får glädjen att se honom/henne öppna dörren, tokbakis och rödögd bara för att se en av gummorna i trappuppgången, med förväntansfull min sträcka fram en kanellängd och säga:
- "Hoppas du hunnit göra klart kaffet för jag är fikasugen!"

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...