Hejsan i November kylan!!
Uppdatering på läget...och goda besked.
Avslaget överklagades som sagt, med 1 och ett halvt dataskrivet A4 med förklaringar på vilken form av körning det var på (trafikövning) samt olika regler och bestämmelser för bankörning med gathojar resp vad som gäller för licens grupper, tog upp att jag haft kontakt med både falkenbergs motorklubb samt LF representanten som varit där och kontrollerat hur bankörningen går till samt urdrag ur deras egna försäkringsvilkor (som dem själva inte verkar kunna)
Dem ville även ha uppgifter om killen jag körde ihop med, som jag utelämnat på min skadeanmälan eftersom jag själv anser att han inte kunnat göra så mycket åt situationen. Han körde sitt spår och jag hann inte om helt innan han gick in mot apex.
Iaf tvungen lämna regnr & personnummer på honom.
Igår fick jag reda på att överklagan gick igenom!! ..och det bara är att köra (på släp då)

till verkstad.
Får betala självrisken, men om försäkringsbolaget anser att det trots allt inte var jag som var vållande så går det på motpartens försäkring och jag får tillbaka mina slantar.
Frågan om man ska se ljuset ännu...

ersätter dem skinnställ mm oxå?

Hur gör man med dem grejer som är skadade? Lämnar till verkstan som fixar hojen eller??

Hört rykten om att dem inte ersätter handskar...stämmer det?
// Tack