Falska klienter och filer på oDC

Creeed

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Ort
Västerås
Hoj
KTM 690 smr -08
Tänkte bara höra om det är någon mer som har stötit på detta på oDC ?

Ex, du tankar en film, och trots att du har dsl uppkoppling själv, och tankar från en T3 lina så kommer du upp i BBB fart typ, med adsl :confused: känns ju aningen skumt. Hur som helst, när du sen ska kika på filen som tankats hem så finns den inte :arsele Vad göra för att komma förbi detta problem? Senaste versionen av oDC är väl 5.31 å den kör jag. Nån som vet?

:7peta
 
Creeed skrev:
Tänkte bara höra om det är någon mer som har stötit på detta på oDC ?

Ex, du tankar en film, och trots att du har dsl uppkoppling själv, och tankar från en T3 lina så kommer du upp i BBB fart typ, med adsl :confused: känns ju aningen skumt. Hur som helst, när du sen ska kika på filen som tankats hem så finns den inte :arsele Vad göra för att komma förbi detta problem? Senaste versionen av oDC är väl 5.31 å den kör jag. Nån som vet?

:7peta

DC++ kanske istället
 
Jag kör/har kört Odc helt utan problem länge, så det är nog inte där felet ligger...
 
Kan någon då förklara för mig som har BBB varför jag från vissa med T3-lina utan andra uppkopplade får kanske 10 kb/s i överföringshastighet istället för standard 800Kb? Har det något med hur mycket/långsamt folk samtidigt är uppkopplade mot mig?
 
Freppa skrev:
Kan någon då förklara för mig som har BBB varför jag från vissa med T3-lina utan andra uppkopplade får kanske 10 kb/s i överföringshastighet istället för standard 800Kb? Har det något med hur mycket/långsamt folk samtidigt är uppkopplade mot mig?
Kan vara så. Annars kan det ju faktiskt vara så att de med 56 modem "råkar" markera att de har en T3-lina. Jag har varit med om det flera ggr.

Troligast är ändå att de har många slots öppna och det tankas hejvilt ifrån dem. Det märks genom att tankningshastigheten ökar och sänks allt efterssom.
 
Freppa skrev:
Kan någon då förklara för mig som har BBB varför jag från vissa med T3-lina utan andra uppkopplade får kanske 10 kb/s i överföringshastighet istället för standard 800Kb? Har det något med hur mycket/långsamt folk samtidigt är uppkopplade mot mig?
Kanske använder netlimiter?
 
Creeed skrev:
Tänkte bara höra om det är någon mer som har stötit på detta på oDC ?

Ex, du tankar en film, och trots att du har dsl uppkoppling själv, och tankar från en T3 lina så kommer du upp i BBB fart typ, med adsl :confused: känns ju aningen skumt. Hur som helst, när du sen ska kika på filen som tankats hem så finns den inte :arsele Vad göra för att komma förbi detta problem? Senaste versionen av oDC är väl 5.31 å den kör jag. Nån som vet?

:7peta
Detta har hänt mej på DC++ också :mad:
 
YamahaJojje skrev:
Kanske använder netlimiter?[/QUOTE

Var hittar man en sådan? bhöver reglera min utlina för jag inte har full duplex så min inlina sunkar ihop när en typ bbb tankar från en.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top