Fallteknik?

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Är det någon här som kan ge mig ett bra tips på hur man ramlar på bäst sätt vid "lowsider" med cross. alltså helt enkelt när man svänger och lutar för mycket så att man glider omkull. jag sätter alltid i innerfoten i backen och försöker hålla emot hojen men det enda som händer då är att antingen glider jag ut i splitt eller att jag hinner reagera och viker in ett av knäna. båda teknikerna känns väldigt riskabla för knän och senor. jag har redan sönder trasade knän och spikar i smalbenen så jag är rätt känslig för vurpor.

-det naturliga är att släppa på gasen när man känner att man är på väg att falla,...men gör tvärtom o gasa på istället, så att du får driv o rätar upp igen med hjälp att gyrokraften,..programmera om hjärnan bara :tummenupp

jo men om vi säger att fram och backdäck släpper så att det inte går att räddautan man går omkull.

bmwjohan skrev:
2090456 jo men om vi säger att fram och backdäck släpper så att det inte går att räddautan man går omkull.

Om du känner att det är helt kört...jag kommer lägga mig..
Hoppa av hojen inåt i kurvan, det brukar gå att ta några steg åt sidan om man kliver av i tid.

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025