Fallskärmsklubb?

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
är sugen på att hoppa fallskärm, gjorde ett tandem hopp för lite över tio år sedan och blivit sugen nu på att ta cert.

någon som vet vilken klubb i sthlmsområdet som jag skulle kunna gå med i?

stockholms fallskärmssklubb känner jag till, men det kanske finns andra, bättre..?

tacksam för svar!

Finns väl ingen klubb alls i Stockholm längre sedan Frifallskolan flyttade/lade ner? Jag kan ju såklart ha fel då det var ett par år sedan jag slutade med det är nog Aros eller Gryttjom som är närmast.. Tyvärr.

Jag har just börjat kurs hos Nyköpings fallskärmsklubb. 60-70 aktiva och jag tror vi är kanske 5 från Nyköping. Resten är fjollträskare. Så du kan ju lätt åka med någon därifrån. Nästa AFF kurs i augusti tror jag. Kolla hemsidan www.nyfk.se

Finns väl ingen klubb alls i Stockholm längre sedan Frifallskolan flyttade/lade ner? Jag kan ju såklart ha fel då det var ett par år sedan jag slutade med det är nog Aros eller Gryttjom som är närmast.. Tyvärr.

ok.

länkar?

Jag har just börjat kurs hos Nyköpings fallskärmsklubb. 60-70 aktiva och jag tror vi är kanske 5 från Nyköping. Resten är fjollträskare. Så du kan ju lätt åka med någon därifrån. Nästa AFF kurs i augusti tror jag. Kolla hemsidan www.nyfk.se

vad för kurs har du börjat?

edit: just det, aff-kurs...

Last edited:
Kör AFF. Vad Jag hört av fellow hoppare så är aros en trevlig klubb. Tror många gamla frifallsskolanfolk hoppar i nynäs.

Jag personligen gillar inte många saker med gryttis. Det enda bra är hoppomsättningen.

Kör AFF. Vad Jag hört av fellow hoppare så är aros en trevlig klubb. Tror många gamla frifallsskolanfolk hoppar i nynäs.

Jag personligen gillar inte många saker med gryttis. Det enda bra är hoppomsättningen.

+1. Finns ingen som helst anledning att traggla med den "gamla" utbildningen.

+1. Finns ingen som helst anledning att traggla med den "gamla" utbildningen.

Nepp, den blir i praktiken dessutom dyrare då man ligger och trycker i sig 150-grammare dagarna i ända i väntan på elevliftar till 1200 m. Sen får man lite bättre koll i frifallet vilket är ganska bra...

Vi i Östersund startar en AFF-kurs snart och hoppen kommer att utföras i Västerås vecka 28, kanske kan vara intressant? Det finns utrymme för boende på klubben i Östersund under teoridagarna och jag lovar att vi ska ta väl hand om dig!

Nyheter
Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back