Fallskärms hoppare invaderar Tierps flygfält

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Verkar som om dom kommer att hålla till där varje helg hela sommaren, och då är det fan slutkört där :( Inte så skoj att fronta med deras feta flygplan på rakan :skrämd

Har inte snackat med dom, men ska göra det nästa gång dom é där tänkte jag. Har varit en massa folk där hela helgen....

Typiskt, jag som hade sett fram emot att köra där hela sommaren... Fast man kan ju iofs köra mitt i veckan också, blir lite jobbigt för dom från Gävle som jobbar bara.

Nån som vet något mer än jag om detta?

Vet att min polare skulle vara där i helgen för nån premiärhoppning. Vet inte hur mycket dom ska hoppa där sen men jag kan kolla imorrn.

MackeNo1 skrev:
Verkar som om dom kommer att hålla till där varje helg hela sommaren, och då är det fan slutkört där :( Inte så skoj att fronta med deras feta flygplan på rakan :skrämd

Har inte snackat med dom, men ska göra det nästa gång dom é där tänkte jag. Har varit en massa folk där hela helgen....

Typiskt, jag som hade sett fram emot att köra där hela sommaren... Fast man kan ju iofs köra mitt i veckan också, blir lite jobbigt för dom från Gävle som jobbar bara.

Nån som vet något mer än jag om detta?

Det är så, dom kommer att ta över flygfältet, det är sthlm's fallskärms klubb, dom höll hus på ett gras fält i grytjom förut.
Lite synd :(

Last edited:
Åååh! MÅSTE dom hålla på med flyg och sånt på ett flygfält?!

Re: Re: Fallskärms hoppare invaderar Tierps flygfält

Jason skrev:
Det är så, dom kommer att ta över flygfältet, det är sthlm's fallskärms klubb, dom höll hus på ett gras fält i grytjom förut eller vad det heter.
Lite synd :(

Ja, någonstans ute i bushen var det i alla fall. Gräsfältet var det inga fel på vad jag kunde se, så man undrar vad som föranleder denna flytt. Synd om varenda helg blir upptagen, då är det ju bara i semestertider som man hinner ta en tur dit.

Köra ändå, fast inte där.

Om ni svänger in till vänster mitt imot om ni kommer norr ifrån så finns det ganska mycket asfalt att kör på, det är typ taxi banor mm.

Re: Re: Re: Fallskärms hoppare invaderar Tierps flygfält

TomK skrev:
Ja, någonstans ute i bushen var det i alla fall. Gräsfältet var det inga fel på vad jag kunde se, så man undrar vad som föranleder denna flytt. Synd om varenda helg blir upptagen, då är det ju bara i semestertider som man hinner ta en tur dit.

Vad gjorde min herre idag? Vi stummade som apor uppe i Söderhamn, så rockigt....... i vanlig ordning var jag sist..... men....... man lär sig någe varje gång :fakta

Re: Re: Re: Re: Fallskärms hoppare invaderar Tierps flygfält

Tom Byron skrev:
Vad gjorde min herre idag? Vi stummade som apor uppe i Söderhamn, så rockigt....... i vanlig ordning var jag sist..... men....... man lär sig någe varje gång :fakta

Jag svinade runt på stan i vanlig ordning och avverkade några mil krokig landsväg (ny fin asfalt och mer kurvor än ett brasiliansk luder), samt hann med att kolla MotoGP på dumburken hemma hos en polare.

Re: Köra ändå, fast inte där.

Jason skrev:
Om ni svänger in till vänster mitt imot om ni kommer norr ifrån så finns det ganska mycket asfalt att kör på, det är typ taxi banor mm.

Va in där o rekade igår faktiskt, det går att köra där i brist på annat. Men det är mycket skräp på backen och asfalten är allt annat än fin på en del ställen.... Inge kul o köra där när man vet hur fint det är på flygfältet.

Jo, dom brukar hålla till på ett gräsfält i gryttjom i vanliga fall. Man kan ju höra efter om det är ok att vi håller till längst bort på banan, men troligen får vi inte det.

Faan, va trist!

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...