Fallout 3

• Thread starter Thread starter tommi
  • Start date Start date

tommi

Guest
nån här som spelar? blev lite bisviken men spelar ändå trean,tycker ettan är bäst känsla,tvåan var för buggig och trean lite svår och stel att förstå sig på men i sin helhet så rockar fallout serien fett :yoparty :yoparty

Köpte det till ps3, coolt som fan. Har inte spelat dom andra så jag slipper jämföra :)

Tog slut lite fort tyckte jag... eller snarare abrupt. Tog ju faktiskt ett tag att komma igenom.....

jag har bara lirat fallout 2, tactics å 3an.

2an var bäst i min mening, men det är svårt att jämföra de tidigare med de senaste, det är helt olika spel.

3an är ja inte färdig med än, dvs, jag har inte hittat alla platser och gjort alla uppdrag jag kan hitta.

är det bara jag som dammsuger varje nytt ställe på prylar innan jag går vidare till nästa? vissa ställen behöver 2 - 3 vändor.

vad fokuserar ni på när ni skapar era karaktärer?
jag kör på styrka för att kunna bära så mkt som möjligt, samt science & lockpick, för att få tag i grejer å bära :)
jag va ffs lvl 20 innan jag gjorde första storymission efter megaton.

Jag blev helt ärligt besviken. De andra (1 och 2, inte Tactics ty det sög åsne...) var bra, sjukt bra. Det här tredje är någon lam FPS med lite tama inslag från de bra spelen :mad:

Jag blev helt ärligt besviken. De andra (1 och 2, inte Tactics ty det sög åsne...) var bra, sjukt bra. Det här tredje är någon lam FPS med lite tama inslag från de bra spelen :mad:

men man får ju ut sjukt mer av 3an om man spelat de tidigare spelen, å ser de små hintarna osv. för ett blåbär som inte vet ngt om spel nr 1 & 2 måste hela spelet te sig lite udda

jag har bara lirat fallout 2, tactics å 3an.

2an var bäst i min mening, men det är svårt att jämföra de tidigare med de senaste, det är helt olika spel.

3an är ja inte färdig med än, dvs, jag har inte hittat alla platser och gjort alla uppdrag jag kan hitta.

är det bara jag som dammsuger varje nytt ställe på prylar innan jag går vidare till nästa? vissa ställen behöver 2 - 3 vändor.

vad fokuserar ni på när ni skapar era karaktärer?
jag kör på styrka för att kunna bära så mkt som möjligt, samt science & lockpick, för att få tag i grejer å bära :)
jag va ffs lvl 20 innan jag gjorde första storymission efter megaton.

För min del har jag focus på reparera smallguns(till att börja med)och närstrid(med vapen) 9 i agility 8 int för mycket AP och skillpoints

hittils kommit till lvl 10 och gillar spelet lite mer men saknar dom andra sjukt mycket,antar att jag får installera Fallout 2 igen med senaste modden så spelet är som det var tänkt från början utan alla buggar :)

Sen finns det väl nåt cheat till Fallout 3 som tar bort lvl 20 cap? inte för att man vill fuska men lvl cap suger fett :/ hur fan tänker man som utvecklare och gör det?

En annan sak vaffaaan har dom gjort med power armour?? + i str men - i agility?? det var det inte på dom andra i ettan o tvåan,jag går postal om dom har fukkat upp plasma rifle med :mad:

Det var rätt många år sen jag spelade ett spel så mycket som jag gjort med F3, älskar omgivningarna, fienderna och att de faktiskt lyckats fånga mycket av de gamla spelen (f.ö. två av de absolut bästa någonsin). Däremot hade jag gärna sett att det var svårare. Jag som har ~20 i Big Guns kan fortfarande hantera och göra rätt mycket skada med en Minigun - det borde jag inte kunna enl. mig. Det är tyvärr lite som Bethesdas andra spel, det är inte tillräckligt svårt. Dock är det fortfarande sjukt roligt.

En annan sak vaffaaan har dom gjort med power armour?? + i str men - i agility?? det var det inte på dom andra i ettan o tvåan,jag går postal om dom har fukkat upp plasma rifle med :mad:

Det finns ett bättre armor att få tag på. Jag förstår dock utvecklarna - eftersom man får tag på Power Armor så tidigt i spelet (på GNR Plaza) så hade det nästan vart fusk om det var så bra som det var i ettan och tvåan. Däremot hade man kunnat få ett Power Armor MkII senare i spelet som var så överlägset - tycker jag.

Last edited:
grejen är väl att man inte kan använda armour föränn man fått kursen i Powerarmour usage. iofs så kanske de e ganska tidigt om man följer storyn.

men somsagt, det är enkelt, jag tror ja dog en eller 2 gånger genom hela spelet, dvs av skador som inte uppstod genom att jag raglade ut över ett stup i wasteland. :)

om de hade gjort att man inte kan skjuta någe vidare bra med vapen man inte har kunskap nog att hantera, så hade det varit mer av en utmaning.

Hörni, jag funderar på en sak...
Om man har "tagit backup" på spelet och slarvat bort skivan, självklart har polarna också gjort det, kan man fortfarande köra t.ex LAN utan anslutning utåt?

Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!