http://lt.se/nyheter/1.69787
(läste artikeln genom FZ.se)
Vad fan är problemet?

Förutom att det är svaga fega Sverige man tillhör!?
(läste artikeln genom FZ.se)
Fallet läggs ner
Ingen åtalas för den brutala gängmisshandeln vid pendeltågstationen
SÖDERTÄLJE Det blir inget åtal mot gänget som misshandlade tjejen i gångtunneln. Fallet har lagts ner. – Det är för jävligt, jag har till och med namn på två som var med, säger den drabbade tjejen.
Trots 40 förhör och 150 sidor förundersökningsmaterial, lägger nu åklagaren ner det uppmärksammade fallet med gängmisshandeln av den i dag 21-åriga tjejen i gångtunneln den 6 september i Södertälje.
– Vi delgav fyra personer i åldern 18 till 23 år brottsmisstanke, men det krävs mer för att binda dem till platsen. Vi har inga klara utpekanden, bara fragment av händelseförloppet, säger kammaråklagare Nils Lundberg.
Kriminalinspektör Arne Filipsson, som utrett fallet trodde först att den mest drivande personen i gängmisshandeln skulle kunna åtalas, men så blev det inte.
– Vi har fått utpekanden av folk som fanns på platsen, men vad de gjort har inte gått att reda ut. Jag kan förstå att det blir reaktioner, men får vi inte ett tidigt gripande på plats så blir det väldigt svårt att utreda när så många varit på platsen, säger Arne Filipsson.
Men den 21-åriga tjejen som utsattes för gängets sparkar och slag, har inte informerats att utredningen lagts ner, det får hon veta först när LT ringer upp.
– Jag tycker att det är helt sjukt, fördjävligt helt enkelt. Vi har namnet på två personer och min tjejkompis och expojkvän har pekat ut personer till polisen, säger hon.
Själv hade hon svårt att se någon av misshandlarna – hon överöstes med sparkar och förlorade medvetandet.
– Jag såg bara fötter tills det svartnade, säger hon.
Men enligt 21-åringen pekade hennes tjejkompis och dåvarande pojkvän ut personer på plats till polisen.
– Men de grep dem aldrig, säger hon.
Senare har en vän till henne tagit namnet på två killar i 17-årsåldern som gått runt på en gymnasieskola i stan och skrutit över att de misshandlade ”den där horan”.
– De visste inte att de berättade det för min vän, säger 21-åringen.
Som en effekt av händelsen har hennes syn på invandrarkillar kommit på skam.
– Det är inte bra att dra alla över en kam, jag vet, men det blir tyvärr så. Man distanserar sig, vill inte ha med dem att göra, säger hon.
Problemet var att det var mörkt och kaotiskt med mycket folk på plats. Dessutom saknades det kameror men framförallt vittnen, anser Nils Lundberg:
– Jag uppmanar folk att vittna, det är en bristvara i Södertälje och speciellt i ungdomskretsar. Trots att 30 personer fanns på plats var det ingen förutom de inblandade som vittnade och de gav vaga utpekanden, säger han och fortsätter.
– Vi gjorde ett allvarligt försök att komma någon vart med det här, men vi kan inte trolla med knäna.
Vad fan är problemet?

Förutom att det är svaga fega Sverige man tillhör!?