Falkenbergsmotorbana

Jay-Jay

Poser MC
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
ktm
Amatörlicenser gäller ej på Falkenbergs Motorbana

Kan man göra så, enligt svemo ska licensen gälla för träning.

Du menar att det inte ens funkar för träning?
Kanske inte fredagsträning inför tävling men de vanliga licensträningarna borde den väl funka på.

Det var en gatåkare, i första rundan efter typ 3 varv. Tror han körde en R6, dock ej 100 eftersom jag koncentrerade mig på att där inte låg nåt skrot på banan när jag rullade förbi.

Ambulansen var ju ute rätt snabbt men jag tror han klarade sig helt oskadd, det var efter raksträckan vid depån, i den andra skarpa kurvan. För kalla däck förmodligen?

H Svensson skrev:
2182833 Det var en gatåkare, i första rundan efter typ 3 varv. Tror han körde en R6, dock ej 100 eftersom jag koncentrerade mig på att där inte låg nåt skrot på banan när jag rullade förbi.

Ambulansen var ju ute rätt snabbt men jag tror han klarade sig helt oskadd, det var efter raksträckan vid depån, i den andra skarpa kurvan. För kalla däck förmodligen?

blev det skrot av hojen! det blir inte billigt om det va en gathoj :D

Nej det blir nog allt annat än billigt :rolleyes:

Men jag tror hojen klarade sig bra, hastigheten är ju inte hög mellan dom två skarpa kurvorna. Säkert lite skrap och nån backspegel eller så..

H Svensson skrev:
2182833 Det var en gatåkare, i första rundan efter typ 3 varv. Tror han körde en R6, dock ej 100 eftersom jag koncentrerade mig på att där inte låg nåt skrot på banan när jag rullade förbi.

e du sugen på att ta en runda nån gång i sommar?

Absolut!

Skicka bara ett PM om du/ni ska ut..

Är hyfsat nyinflyttad, känner några i Halmstad som åker men ingen direkt i Falkenberg..

Kul :)

Nu gled ämnet iväg. Vad säger svemo ang. att amatörer inte får köra träningarna?

Mr K skrev:
2183160 Nu gled ämnet iväg. Vad säger svemo ang. att amatörer inte får köra träningarna?
Om man tillåts gissa lite kvalificerat... Är det inte så att förare med amatör-licens inte får träna med A- och B-licens därför att i så fall gäller inte licensförsäkringen? Det är ivf motiveringen till att man separerar amatörlicensare från övriga på HMS träningar.

Rätta mig gärna om jag har fel.

Bingo skrev:
2183188 Om man tillåts gissa lite kvalificerat... Är det inte så att förare med amatör-licens inte får träna med A- och B-licens därför att i så fall gäller inte licensförsäkringen? Det är ivf motiveringen till att man separerar amatörlicensare från övriga på HMS träningar.

Rätta mig gärna om jag har fel.
så kan det vara. jag vet inte. någon som vet mera exakt ...... fakta

Mr K skrev:
2183772 så kan det vara. jag vet inte. någon som vet mera exakt ...... fakta

Enligt Svemo så bestämmer tydligen vardera bana hur dom vill göra. Dvs vill dom bara att A-förare ska få träna så kan dom det.

Jay-Jay skrev:
2183951 Enligt Svemo så bestämmer tydligen vardera bana hur dom vill göra. Dvs vill dom bara att A-förare ska få träna så kan dom det.
ok ... trist. Helt plötsligt var det dumt att inte ta B-licensen iår istället för Amatör.

Mr K skrev:
2184261 ok ... trist. Helt plötsligt var det dumt att inte ta B-licensen iår istället för Amatör.

Har för mig att det går att betala mellanskillnaden och få en B-licens. Det kanske är värt att kolla upp svemo.

En anledning till att man inte vill blanda amatör med A+B är att amatöråkarna oftast kör på gathojar utan najning, uppsamlingskärl etc.

Det är upp till respektive klubb att bestämma, men bäst är att köra amatör för sig om tid finnes, på Knudan så finns det plats för amatörerna.

/Micke HMS/Svemo

GSXR1100R skrev:
2210372 En anledning till att man inte vill blanda amatör med A+B är att amatöråkarna oftast kör på gathojar utan najning, uppsamlingskärl etc.

Det är upp till respektive klubb att bestämma, men bäst är att köra amatör för sig om tid finnes, på Knudan så finns det plats för amatörerna.

/Micke HMS/Svemo

men istället för att banna amatörlicensarna så kan de väl kräva att bara rejshojjar är tillåtna :va

jtds skrev:
2210791 men istället för att banna amatörlicensarna så kan de väl kräva att bara rejshojjar är tillåtna :va
Ja men det är som sagt upp till klubben att bestämma.

jtds skrev:
2210791 men istället för att banna amatörlicensarna så kan de väl kräva att bara rejshojjar är tillåtna :va
Det provades förra säsongen, men det blev massor av diskussioner om krav på najning o dyl. Lösningen är enkel, lös ut en b-licens så är problemet borta :tungan

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back