Falkenbergs onsdagskörning!

Rasorblade skrev:
Om du kommer på morgonen är du tidigt ute eftersom körningen inte börjar förrän 17.
Tror de tar in 25-30 åkare i varje grupp..... :va

Jo jag vet det, det där var ett skämt, hallå... :tomten

Men man måste väl kunna förboka sig? Typ som vi har på Sydskånes Emse, www.sydskanesemse.nu.
 
ThomasN skrev:
Jo jag vet det, det där var ett skämt, hallå... :tomten

Men man måste väl kunna förboka sig? Typ som vi har på Sydskånes Emse, www.sydskanesemse.nu.

Finns ingen bokningslista så vit jag vet. Först till kvarn och det räcker med att vara där 1 timme innan. Den tiden är ju skön att ha när man skall göra iordning hojen och hoppa i stället mm.
 
Ingen som e sugen på samåkning upp till Falkenbergsbanan im?

Jag drar ca 16:15 från Halmstad. Kör "gamla vägen" norrut upp till Getinge sen får vi c om det blie E6:an resten..
 
Var i Göteborg och jobbade idag och såg på klockan när jag körde förbi Falken, 16:45! Körde såklart in på banan och kollade. Fan vad många licensare! Kul att kolla på...

Kan för info säga att när jag åkte ut kl 17:20 var det fortfarande platser kvar i båda grupperna..
 
Rasorblade skrev:
Har fortfarande inte fått svar på skillnaden på Gata(föråkare) och vanlig onsdag Gata/licens........Någon som vet......

Eftersom föråkare står inom parentes så tror jag att det betyder en föråkare kör hela tiden först och håller tempot och får inte köras om. Men det är min teori. :va

Please help!!!:bow

Om man kommer ifatt föråkarna så får man köra om om föråkaren vinkar om dig viket dom gör.
 
Körde för första gången på Falkenberg. Kom inte överrens med chikanen, men den lär väl kännas bättre den 3e Aug. Vi ses där !
 
Jag ska ner och testa banan för första ggn. Ngt att tänka på just för falken?
 
TRX-joCCe skrev:
Jag ska ner och testa banan för första ggn. Ngt att tänka på just för falken?

En grej.
Efter chicanen (precis efter start/mål-rakan), så kommer en höger i uppförsbacke som fortsätter till höger efter krönet. Det är som en ½ cirkel, nästan mer.
Hur som. Släpp inte på gasen vid krönet! Jag höll på att få en lowsider pga det.. Klarade dock mig.

Om du släpper på gasen (läs fegar) så lägger du tyngdpunkten på framhjulet ganska plötsligt eftersom det är nerförsbacke. Har du otur släpper greppet i framtofflan och du får en närmare titt på asfalteringen och ett hål i plånboken.

Regeln är, fega som fan och öka allt eftersom. KÖR igenom banan första varven o lär dig spårningen. Gasa/bromsa inte som en tok.

Lätta tips som hjälper en att hålla sig på minst ett hjul iaf. :)
 
Magnus skrev:
Ja det blir 50kr billigare per körning dvs 250kr för en kväll.

Mao. kör du 6 gånger så blir det samma kostnad för att bli medlem + körning som det hade blivit med 6 st testkörningar. Kör du 7 st spar du 50 spänn...

(har suttit och räknat på detta sen orginalinlägget kom :tungan)
 
ThomasN skrev:
Mao. kör du 6 gånger så blir det samma kostnad för att bli medlem + körning som det hade blivit med 6 st testkörningar. Kör du 7 st spar du 50 spänn...

(har suttit och räknat på detta sen orginalinlägget kom :tungan)

Jepp det stämmer. Du är en hejjare på matte va för det där kom du på blixtsnabbt :7peta
 
Är det svårt att klara bullerkravet?
"max 95dB från 5 meters håll vid förbipassering"
Eller är man tvungen att sätta på orginalpipan för att klara de?
Hur kinkiga är dom med de kravet egentligen?
 
Magnus skrev:
Jepp det stämmer. Du är en hejjare på matte va för det där kom du på blixtsnabbt :7peta

Var tvungen att läsa på lite om derivatan då jag hade glömt det mesta från skolan.. hade även problem med virus i min grafritare. :mattias
 
Back
Top