Falkenbergs Motorbana 19 Augusti Gata o Licens

är inget mattegeni så har glömt hur fasen man räknar ut snittfarten. Vad ligger den på Torpet nuförtiden?
Falken kör Backis runt på höga 43or men har för mig att Falken fram till förra året hade snabbaste snittfarten men som sagt inte en aning om banrekorden på Torpet nuförtiden.

Torpet: 4025 meter
Falken: 1843 meter (varvrekord höga 43 vet inte exakt)

(handlar alltså inte om att bli motbevisad etc utan mest att frågan dyker upp ibland och man svarar Falken av vana men är det fel så är det ju väldigt bra att veta)

Behöver inte räkna, står på my laps;)
A-torp tid 1:34.449 medelhastighet 153.335 (ej banrekord SM 2009)
Falken tid 44.438 medelhastighet 149.305 (banrekord av backlund SO 2009)

Nu vet jag inte vad banrekordet är på A-torp och jag vet ej om backlund körde snabbare på pro superbiken på Falken i år.
Men slutsatsen är ju att sen Falken byggdes om så har den ej varit den snabbaste.

Sedär:tummenupp
På tal om det, vad var det för drevning du körde på Anderstorp?

16- 42:tummenupp

Last edited:
Behöver inte räkna, står på my laps;)
A-torp tid 1:34.449 medelhastighet 153.335 (ej banrekord SM 2009)
Falken tid 44.438 medelhastighet 149.305 (banrekord av backlund SO 2009)

Nu vet jag inte vad banrekordet är på A-torp och jag vet ej om backlund körde snabbare på pro superbiken på Falken i år.
Men slutsatsen är ju att sen Falken byggdes om så har den ej varit den snabbaste.

Aha ok felinformerad dådå! Så kan det vara ibland heh. Förresten trodde snittfarten på mylaps var som på andra race snittfarten för hela racet och inte snabbaste varv.....för då kan det skilja och en långsammare bana kan få snabbare tid än en snabb bana beroende på hur racet sett ut.

Men som sagt tvivlar inte på fakta, var bara själv så säker på motsatsen :)

(men nu blev jag ändå nyfiken vilken formel man använder för att räkna ut snittfart, ingen matematiker?)

Last edited:
(men nu blev jag ändå nyfiken vilken formel man använder för att räkna ut snittfart, ingen matematiker?)

Det är ganska smidigt att räkna banlängd i meter / varvtid i sekunder och sedan multiplicera med 3.6 för att få km/h. :)

Gillar din nya avatar. Var det när du tappade lunchlådan för så mycket har du aldrig hängt innan!

Vissa börjar ju få ordning på körning och sittställning, andra (som du) behöver ta ur spettet som är inkört i :arsele

Skönt att vi lyckats sabba en helt seriös tråd där vi faktiskt skall framstå som lite föredömen:näsblod. Jag ringer och hetsar dig istället:tummenupp

Vissa börjar ju få ordning på körning och sittställning, andra (som du) behöver ta ur spettet som är inkört i :arsele

Skönt att vi lyckats sabba en helt seriös tråd där vi faktiskt skall framstå som lite föredömen:näsblod. Jag ringer och hetsar dig istället:tummenupp

i dont mind:D

Var nere och kollade lite igår kväll, satan va sugen man blir! får fasiken bli köra bana där tills nästa sommar :D

Hur många tiondelar snabbare körde du igår TJOCKIS???

Glöm inte att du har kört hoj sedan 1978 och jag är inne på min tredje säsong..

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti