Falkenberg Testkörning MC

Är det nya regler för i år menar du? Man vet iofs aldrig vad som gäller på falkenbergskörningarna :D
Verkar regna imorgon ändå

Uppehåll för tillfället ivf men inget kul väder, enligt prognosen skall det inte komma regn efter middag så chansen att det blir torrt till 17 är ganska god, runt 15c dessutom, kan vi ha sån tur att prognosen verkligen stämmer? Hoppas det, är sugen som fan efter två års frånvaro från bankörning:gnissla

Är det nya regler för i år menar du? Man vet iofs aldrig vad som gäller på falkenbergskörningarna :D
Verkar regna imorgon ändå

Var bara förvirrande förra året. Det sades att det skulle najas hit o dit, men sen var det ok att köra med gathoj utan några som helst modifieringar. Så vad är det som gäller?

Var bara förvirrande förra året. Det sades att det skulle najas hit o dit, men sen var det ok att köra med gathoj utan några som helst modifieringar. Så vad är det som gäller?

Skattad och besiktigad ska räcka fick jag till svar för en stund sen från kansliet.

Glädjande är också att det inte regnar och det har börjat torka upp, med lite flyt kommer det inget mer regn idag:gnissla

Ser faktiskt rätt bra ut, inget mer regnskvätt, torkat upp bra och ljusare på himlen, kan nog bli körning för min del, avvaktar närmsta halvtimmen, inget regn då sticker jag bort till banan snabbt och köper min plats:tummenupp

Edit: absolut ingen asfaltstemp att tala om.

Last edited:
Ser faktiskt rätt bra ut, inget mer regnskvätt, torkat upp bra och ljusare på himlen, kan nog bli körning för min del, avvaktar närmsta halvtimmen, inget regn då sticker jag bort till banan snabbt och köper min plats:tummenupp

Edit: absolut ingen asfaltstemp att tala om.

Åker från Göteborg, med Pirelli Supercorsa SP. Känns inte värt att chansa. Hade man haft några mer regnvänliga däck hade jag funderat på det.

Last edited:
Skit också! Och så skall det bli sol och +23 imorgon.....:(
Synd att det är så få tillfällen.:gråta

Skit också! Och så skall det bli sol och +23 imorgon.....:(
Synd att det är så få tillfällen.:gråta

Sinnessjukt irriterande på grund av detta.

Hälften av dagarna regnar ju bort känns det som. Iallafall de gångerna jag har haft möjlighet att åka bana.

Sinnessjukt irriterande på grund av detta.

Hälften av dagarna regnar ju bort känns det som. Iallafall de gångerna jag har haft möjlighet att åka bana.

Kan bara instämma!
När man inte kör bana så ofta, och bara är lite halvbra på det, så vill man ha bra förutsättningar för att köra.
Det blir liksom inte roligt annars.

Sjukt mkt köra blev det:D helt ok förhållanden, torr bana, bra grepp, två grupper varav typ 8-10 i snabba gruppen så det var inte jättetrångt:kär

Fasen! Man skulle bo lite närmare.....:(

Jag snurrade förbi på vägarna runt banan, bara lite vattenpölar i skuggiga partier annars torrt och fint.
Hoppas ni hade kul. :tummenupp

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...