Falkenberg, nicht så lysande för mig..

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Åkte ner på torsdagen, med hojen i delar, då två av mina tre kitcylindrar numer är på reparation. Bytlånade lite prylar med Nordgren för att få ihop cykeln. Så först var det att hjälpa nordgren upp med tältet och sen börja bygga ihop cykeln på torsdagkvällen. Det gick väl ganska smärtfritt och på fredagens första pass var det torrt och fint.
Tog det lugnt och fint för ena cylindern skulle köras in och det satt två nya kolvar i banan, dessutom behövde jag lära mig spåren runt banan, eftersom allt jag kört där innan var 1.5 varv->vurpa. Började sakta öka tempot, och fick rätt bra flyt, även om jag hade drevat lite fel, åkte in efter 20 minuter, drack lite vatten, och stack sen ut igen, tappade totalt flytet på de tre första varven ut igen, sen två varv till när det flöt på finemang, ner på rakan bromsar jag rätt sent, får ett kraftigt styrslag i bromsningen(hade inte slagit på styrdämparen särskilt hårt), som gör att jag för någon sekund tappar greppet om bromsen, sen är vurpan ett faktum, försöker svänga genom böjen, men inser att det går åt helvete för fort och styr rakt ut i sandfållan.
Sen blir det balansfärd med pillis, är lite för groggy för att presentera mig då iaf, sen blir det rejäl striptease i sjukstugan... De äldre damerna där var inte blyga att klämma en på flera ställen man sa att man inte hade det minsta ont i... :3freak
Jaja, lite tillvridet knä, men ingen fara i övrigt.
Kvar var att putsa till hojen, sket i eftermiddagspasset eftersom det regnade, och var för osäker på banan redan i torrt, skulle jag vurpa igen tänkte jag att det var bäst att göra det på lördagen..
Dessutom ville jag gå genom motorn så den inte sugit i sig en massa grus. Givetvis hade ena kolven smånypt lite grann och kolvringen i den andra cyllen klämts lite på grund av ett gruskorn.
Lite småputsande och byte av ena kolven fixades.
Till kvalen på lördagen öppnades givetvis himlen, regndroppar, stora som golfbollar slog en i huvudet, tog det överdrivet lugnt, ville inte vurpa en gång till iaf. Var iaf inte långsammast på första kvalet, utan hade tre pers bakom mig, och det var inte så långt fram till de övriga.
På andrakvalet regnade det givetvis också, dock inte lika mycket som på första passet. Stack ut och körde några varv till, fredriksson som var någon halvsekund snabbare än mig på första kvalet stod i depån med slicksen på, och hoppades på bra väder, så åkte in och kollade min tid, hade förbättrat en sekund, och var iaf före fredriksson, och hade tre pers bakom mig, så jag tyckte att det fick räcka eftersom det verkade börja regna ännu mer..
Sen visade det sig ju givetvis att alla andra bakom ökade takten och gick om, så det blev jag och fredriksson i sista led.. Jaja, det var la rätt bra ändå, hade ju hållt mig på hjulen, och med farfar bredvid mig hade jag ju någon att ta bra häng på.
Warm-up'en gick fint, jobbarpolaren klockade mig, och det var första gången under helgen jag fick några tider klockat på mig på torrt, gick på 47,5 och jag tyckte inte det kändes särskilt fort, utan att det skulle gå att öka en hel del, cykeln gick dessutom rätt fett. Så till rejset bestyckades cykeln ner.
Fick en rätt ok start, hamnade bakom fredriksson och nielsen, dock började gänget dra ifrån, fredriksson blev lite stressad och ville om nielsen för att hänga på resten, men bromsade för sent efter rakan och åkte av, varvet efter plockar jag nielsen ut på rakan, sätter efter Peo, och plockar honom något varv senare i bromsningen efter rakan, tyvärr ser jag då inte längre de andra, jävla fredriksson och vurpa! Jag hade ju tänkt ha honom till att dra upp farten på mig. På 10-11 varvet kommer nordgren i ett jehu, ingen blåflagg där inte, åker runt och väntar på att de andra snabba gossarna ska komma, men det tar en jäkla stund innan nästa kille kommer och varvar mig, trodde nästan nordgren hade totalmissat starten och därför kom flygande i en jäkla fart..
Ser att det är 14 varv kvar på skylten och nu börjar jag bli rejält mosig, tog förmodligen i alldeles för mycket i början och gjorde av med mer kraft i kroppen än vad som är nödvändigt, i varvningarna mot slutet slår jag av lite väl mycket och nielsen smiter förbi, sen blir det lite jävlaranamma, jagar kapp, blir varvad, tappar, jagar kapp, tappar i varvningar osv..
Sen vurpar fransson, ser ambulansen och safety-car'en, slår av som fan eftersom jag var på mötet dagen innan, dock har jag inte fått reda på att de ändrat sig igen, ingen pace-car... Givetvis smiter Peo förbi eftersom jag tog det väldigt lugnt förbi olyckan(han körde inte om på gulflagg, men han höll betydligt högre tempo och blåste mig i esset), lätt sned på det..
Men men, jag höll mig på hjulen, och gick i mål iaf, men är inte nöjd med att vara sist i mål..
Nu blir det tokträning på karlskoga, vänta på att mina prylar ska komma hem från verkstaden, och däremellan ska man ner till assen EM och VM :)
 
oFFkeFF skrev:
Men men, jag höll mig på hjulen, och gick i mål iaf, men är inte nöjd med att vara sist i mål..

Roligare med fler B-förare – då hade du troligen inte behövt bli sist. På Knutstorp och B-racet på Sviestad blir det troligen roligare. Skönt att hojen inte krånglade på racet denna gång!
 
Är det inte det ena så är det det andra. Ledsen att jag inte hade råd att komma ner och stjäla sistaplatsen för dig! ;)
 
Nyteknik skrev:
Roligare med fler B-förare – då hade du troligen inte behövt bli sist. På Knutstorp och B-racet på Sviestad blir det troligen roligare. Skönt att hojen inte krånglade på racet denna gång!

Peo ska tvålas till, och gammelfarbror måste jagas ner på sin superkittade yamma, A eller B spelar mindre roll, de som bara är snäppet snabbare ska man jaga ifatt och helst åka om också ;)
 
oFFkeFF skrev:
...de som bara är snäppet snabbare ska man jaga ifatt och helst åka om också ;)

Precis – jag är grymt sugen på att få en ny chans att bjuda Stellan hårdare motstånd. Han körde ca 1 sek snabbare än jag per varv på Sviestad när han fick fritt spår. Det ska inte vara omöjligt. Nielsen är en annan som jag också vill hålla jämnt skägg med. Och dig!
 
Nyteknik skrev:
Precis – jag är grymt sugen på att få en ny chans att bjuda Stellan hårdare motstånd. Han körde ca 1 sek snabbare än jag per varv på Sviestad när han fick fritt spår. Det ska inte vara omöjligt. Nielsen är en annan som jag också vill hålla jämnt skägg med. Och dig!

Se till att vara med på karlskoga, knutstorp och sviestad, så ska vi rejsas igen. Ska dock hålla mig välrakad så du får stoppa skägget i munnen istället :D
 
oFFkeFF skrev:
Se till att vara med på karlskoga, knutstorp och sviestad, så ska vi rejsas igen. Ska dock hålla mig välrakad så du får stoppa skägget i munnen istället :D

Vi ska få barn vilken dag som helst. Därför blir Karlskoga svårt för mig. Men Knutstorp och Sviestad ska funka.

Var hittar man info om tävlingen på Gelleråsen – borde det inte vara här?
 
Nyteknik skrev:
Men jag hittar ingen info... :va

Allt står väl där, förutom kanske exakta tidsscheman. Kan vara en del under bikeweek också. Du får väl ta med familjen på utflykt dit under racehelgen om du inte ska köra iaf :tummenupp
 
Jobbigt att vurpa!! Kommer du till Åsen i morgon? Så kan du få lite draghälp av mig menar jag... :lol
 
Torkel skrev:
Jobbigt att vurpa!! Kommer du till Åsen i morgon? Så kan du få lite draghälp av mig menar jag... :lol

Hehe, måste jobba och fixa saker här hemma tyvärr, men det ska bli ett par turer till karlskoga efter midsommar.
 
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top