Åkte ner på torsdagen, med hojen i delar, då två av mina tre kitcylindrar numer är på reparation. Bytlånade lite prylar med Nordgren för att få ihop cykeln. Så först var det att hjälpa nordgren upp med tältet och sen börja bygga ihop cykeln på torsdagkvällen. Det gick väl ganska smärtfritt och på fredagens första pass var det torrt och fint.
Tog det lugnt och fint för ena cylindern skulle köras in och det satt två nya kolvar i banan, dessutom behövde jag lära mig spåren runt banan, eftersom allt jag kört där innan var 1.5 varv->vurpa. Började sakta öka tempot, och fick rätt bra flyt, även om jag hade drevat lite fel, åkte in efter 20 minuter, drack lite vatten, och stack sen ut igen, tappade totalt flytet på de tre första varven ut igen, sen två varv till när det flöt på finemang, ner på rakan bromsar jag rätt sent, får ett kraftigt styrslag i bromsningen(hade inte slagit på styrdämparen särskilt hårt), som gör att jag för någon sekund tappar greppet om bromsen, sen är vurpan ett faktum, försöker svänga genom böjen, men inser att det går åt helvete för fort och styr rakt ut i sandfållan.
Sen blir det balansfärd med pillis, är lite för groggy för att presentera mig då iaf, sen blir det rejäl striptease i sjukstugan... De äldre damerna där var inte blyga att klämma en på flera ställen man sa att man inte hade det minsta ont i...
Jaja, lite tillvridet knä, men ingen fara i övrigt.
Kvar var att putsa till hojen, sket i eftermiddagspasset eftersom det regnade, och var för osäker på banan redan i torrt, skulle jag vurpa igen tänkte jag att det var bäst att göra det på lördagen..
Dessutom ville jag gå genom motorn så den inte sugit i sig en massa grus. Givetvis hade ena kolven smånypt lite grann och kolvringen i den andra cyllen klämts lite på grund av ett gruskorn.
Lite småputsande och byte av ena kolven fixades.
Till kvalen på lördagen öppnades givetvis himlen, regndroppar, stora som golfbollar slog en i huvudet, tog det överdrivet lugnt, ville inte vurpa en gång till iaf. Var iaf inte långsammast på första kvalet, utan hade tre pers bakom mig, och det var inte så långt fram till de övriga.
På andrakvalet regnade det givetvis också, dock inte lika mycket som på första passet. Stack ut och körde några varv till, fredriksson som var någon halvsekund snabbare än mig på första kvalet stod i depån med slicksen på, och hoppades på bra väder, så åkte in och kollade min tid, hade förbättrat en sekund, och var iaf före fredriksson, och hade tre pers bakom mig, så jag tyckte att det fick räcka eftersom det verkade börja regna ännu mer..
Sen visade det sig ju givetvis att alla andra bakom ökade takten och gick om, så det blev jag och fredriksson i sista led.. Jaja, det var la rätt bra ändå, hade ju hållt mig på hjulen, och med farfar bredvid mig hade jag ju någon att ta bra häng på.
Warm-up'en gick fint, jobbarpolaren klockade mig, och det var första gången under helgen jag fick några tider klockat på mig på torrt, gick på 47,5 och jag tyckte inte det kändes särskilt fort, utan att det skulle gå att öka en hel del, cykeln gick dessutom rätt fett. Så till rejset bestyckades cykeln ner.
Fick en rätt ok start, hamnade bakom fredriksson och nielsen, dock började gänget dra ifrån, fredriksson blev lite stressad och ville om nielsen för att hänga på resten, men bromsade för sent efter rakan och åkte av, varvet efter plockar jag nielsen ut på rakan, sätter efter Peo, och plockar honom något varv senare i bromsningen efter rakan, tyvärr ser jag då inte längre de andra, jävla fredriksson och vurpa! Jag hade ju tänkt ha honom till att dra upp farten på mig. På 10-11 varvet kommer nordgren i ett jehu, ingen blåflagg där inte, åker runt och väntar på att de andra snabba gossarna ska komma, men det tar en jäkla stund innan nästa kille kommer och varvar mig, trodde nästan nordgren hade totalmissat starten och därför kom flygande i en jäkla fart..
Ser att det är 14 varv kvar på skylten och nu börjar jag bli rejält mosig, tog förmodligen i alldeles för mycket i början och gjorde av med mer kraft i kroppen än vad som är nödvändigt, i varvningarna mot slutet slår jag av lite väl mycket och nielsen smiter förbi, sen blir det lite jävlaranamma, jagar kapp, blir varvad, tappar, jagar kapp, tappar i varvningar osv..
Sen vurpar fransson, ser ambulansen och safety-car'en, slår av som fan eftersom jag var på mötet dagen innan, dock har jag inte fått reda på att de ändrat sig igen, ingen pace-car... Givetvis smiter Peo förbi eftersom jag tog det väldigt lugnt förbi olyckan(han körde inte om på gulflagg, men han höll betydligt högre tempo och blåste mig i esset), lätt sned på det..
Men men, jag höll mig på hjulen, och gick i mål iaf, men är inte nöjd med att vara sist i mål..
Nu blir det tokträning på karlskoga, vänta på att mina prylar ska komma hem från verkstaden, och däremellan ska man ner till assen EM och VM
Tog det lugnt och fint för ena cylindern skulle köras in och det satt två nya kolvar i banan, dessutom behövde jag lära mig spåren runt banan, eftersom allt jag kört där innan var 1.5 varv->vurpa. Började sakta öka tempot, och fick rätt bra flyt, även om jag hade drevat lite fel, åkte in efter 20 minuter, drack lite vatten, och stack sen ut igen, tappade totalt flytet på de tre första varven ut igen, sen två varv till när det flöt på finemang, ner på rakan bromsar jag rätt sent, får ett kraftigt styrslag i bromsningen(hade inte slagit på styrdämparen särskilt hårt), som gör att jag för någon sekund tappar greppet om bromsen, sen är vurpan ett faktum, försöker svänga genom böjen, men inser att det går åt helvete för fort och styr rakt ut i sandfållan.
Sen blir det balansfärd med pillis, är lite för groggy för att presentera mig då iaf, sen blir det rejäl striptease i sjukstugan... De äldre damerna där var inte blyga att klämma en på flera ställen man sa att man inte hade det minsta ont i...

Jaja, lite tillvridet knä, men ingen fara i övrigt.
Kvar var att putsa till hojen, sket i eftermiddagspasset eftersom det regnade, och var för osäker på banan redan i torrt, skulle jag vurpa igen tänkte jag att det var bäst att göra det på lördagen..
Dessutom ville jag gå genom motorn så den inte sugit i sig en massa grus. Givetvis hade ena kolven smånypt lite grann och kolvringen i den andra cyllen klämts lite på grund av ett gruskorn.
Lite småputsande och byte av ena kolven fixades.
Till kvalen på lördagen öppnades givetvis himlen, regndroppar, stora som golfbollar slog en i huvudet, tog det överdrivet lugnt, ville inte vurpa en gång till iaf. Var iaf inte långsammast på första kvalet, utan hade tre pers bakom mig, och det var inte så långt fram till de övriga.
På andrakvalet regnade det givetvis också, dock inte lika mycket som på första passet. Stack ut och körde några varv till, fredriksson som var någon halvsekund snabbare än mig på första kvalet stod i depån med slicksen på, och hoppades på bra väder, så åkte in och kollade min tid, hade förbättrat en sekund, och var iaf före fredriksson, och hade tre pers bakom mig, så jag tyckte att det fick räcka eftersom det verkade börja regna ännu mer..
Sen visade det sig ju givetvis att alla andra bakom ökade takten och gick om, så det blev jag och fredriksson i sista led.. Jaja, det var la rätt bra ändå, hade ju hållt mig på hjulen, och med farfar bredvid mig hade jag ju någon att ta bra häng på.
Warm-up'en gick fint, jobbarpolaren klockade mig, och det var första gången under helgen jag fick några tider klockat på mig på torrt, gick på 47,5 och jag tyckte inte det kändes särskilt fort, utan att det skulle gå att öka en hel del, cykeln gick dessutom rätt fett. Så till rejset bestyckades cykeln ner.
Fick en rätt ok start, hamnade bakom fredriksson och nielsen, dock började gänget dra ifrån, fredriksson blev lite stressad och ville om nielsen för att hänga på resten, men bromsade för sent efter rakan och åkte av, varvet efter plockar jag nielsen ut på rakan, sätter efter Peo, och plockar honom något varv senare i bromsningen efter rakan, tyvärr ser jag då inte längre de andra, jävla fredriksson och vurpa! Jag hade ju tänkt ha honom till att dra upp farten på mig. På 10-11 varvet kommer nordgren i ett jehu, ingen blåflagg där inte, åker runt och väntar på att de andra snabba gossarna ska komma, men det tar en jäkla stund innan nästa kille kommer och varvar mig, trodde nästan nordgren hade totalmissat starten och därför kom flygande i en jäkla fart..
Ser att det är 14 varv kvar på skylten och nu börjar jag bli rejält mosig, tog förmodligen i alldeles för mycket i början och gjorde av med mer kraft i kroppen än vad som är nödvändigt, i varvningarna mot slutet slår jag av lite väl mycket och nielsen smiter förbi, sen blir det lite jävlaranamma, jagar kapp, blir varvad, tappar, jagar kapp, tappar i varvningar osv..
Sen vurpar fransson, ser ambulansen och safety-car'en, slår av som fan eftersom jag var på mötet dagen innan, dock har jag inte fått reda på att de ändrat sig igen, ingen pace-car... Givetvis smiter Peo förbi eftersom jag tog det väldigt lugnt förbi olyckan(han körde inte om på gulflagg, men han höll betydligt högre tempo och blåste mig i esset), lätt sned på det..
Men men, jag höll mig på hjulen, och gick i mål iaf, men är inte nöjd med att vara sist i mål..
Nu blir det tokträning på karlskoga, vänta på att mina prylar ska komma hem från verkstaden, och däremellan ska man ner till assen EM och VM
