Falkenberg(Min version)

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Jahapp, då har man kört sitt första rejs!

Helgen började med depåinstallation i feteregnvädret Orvar på torsdagkvällen vilket var måttligt kul....

På fredag morgon tar jag ut hojen som funkade perfekt dagen innan och startar upp den inför FP1, Baaaaaa! Tomgång på 6000 varv skall det definitivt inte vara, av med tanken och förgasaren och börja leta fel. Till slut hittar jag en fetespricka i insugsgummit...bara att skita i den träningen och leta upp ett nytt. Trots intensivt letande med hjälp av bla Offkeff och Stiggys gamla mek så hittas inget på denna sidan sundet. Racercalle får agera nödhjälp och tejpar ihop skiten istället. Nu funkar det bättre och jag rullar ut till FP2, kör några försiktiga varv för att köra in den nya kolven och sen börjar jag gasa. Paaaaaa,paaaaa,bööööööö*****låst bakhjul i 180 knyck****

Bara att rulla in skiten i depå och börja riva, Kolven bara skit kvar av, två sprickor i cyllen hade orsakat nypning, skönt att det hände i slutet på rakan och inte på något mindre kul ställe...
Lite flyt måste man ha!

På med originalcylindern istället och en gammal kolv för att kunna köra kvalet. Nu funkar hojen perfekt. Tyvärr är det inte i närheten av samma pulver i denna cylindern vilket bla gör att jag inte ens lägger i sexan på rakan, tappar ca 10 knutar i toppfart och en massa ork uppför backarna. Lägger i alla fall 50.5 som bäst vilket helt klart är i trakterna av personbästa.

På kvällen lägger jag på nya däck som jag kör in på WU:n.
Racet börjar med att jag vurpar på startplattan! Motorn gick varm då de höll oss för länge och jag stängde av den. När jag startar på nytt lyckas jag köra över min egen fot och tappar balansen....
Peter Dahlbom lät tydligen rätt kul när han precis i samma veva skulle ropa upp mitt namn....

Starten blir nog århundradets sämsta, jag hade aldrig startat den innan med följden att jag är ca 100 meter efter näst sista man in i första böj, en riktig Stigefeltare med andra ord. Jagar en Aprilia som går som fan på rakorna men står still i kurvorna, jag lyckas precis komma upp i rygg på honom varje varv in i Ginstkurvan sedan bara flyger han ifrån ut på rakan. Efter några varv tappar han dock ljuddämparen och jag smiter förbi. Sen är det bara att hålla stumt och ha jävligt kul ända in i mål. 17:e plats och en 49 tid, trodde jag då mina polare klockade mitt bästa varv till 49.6, tyvärr blev den officiella tiden 50.1 vilket störde lite.Men jag är nöjd, jag körde verkligen hårdare än vad jag nånsin gjort tidigare och det är svårt att ge mer än full gas....

Tack alla som hjälpte till i helgen,inte minst Offkeff, det blev ju rätt bra ändå till slut.

Klart impad över att du kom till start och i mål, med de problem du hade under helgen. Klart snyggt kört med de förutsättningarna och med bartol-cyllen kommer du lätt komma under 50 sekunder på falkenberg.
Dessutom har ju Dali köpt en riktig racer nu också :tummenupp

Så det var du som vurpade på startplattan. Såg lite komiskt ut, men vad gör det om 100 år......

Satan vad Aprilian lät efter att han tappat ljuddämparen :skrämd

Tog nån bild på dig när du fajtades med prillan framför, slänger upp den när den har hittat ut ur kameran. Tyckte det såg kul ut att åka 125-räser! :tummenupp

Chris Ash skrev:
17:e plats och en 49 tid, trodde jag då mina polare klockade mitt bästa varv till 49.6, tyvärr blev den officiella tiden 50.1
Sanningen svider, din polare med gökur har gett dig skentider hela tiden, du sa att du körde låga 49 första gången du tränade på Falken din j-a mytoman ;)

Grattis till ett genomfört Race (jag är av hund sjuk) :bow

Re: Re: Falkenberg(Min version)

GSXR1100R skrev:
Sanningen svider, din polare med gökur har gett dig skentider hela tiden, du sa att du körde låga 49 första gången du tränade på Falken din j-a mytoman ;)

Grattis till ett genomfört Race (jag är av hund sjuk) :bow

Nu är det nog den gamla dammiga hjärnan som sviker igen. Första gången jag körde på Falken körde jag strax under 52, jag har heller aldrig påstått något annat......

Andra gången körde jag runt 50, då hade jag dock Bartolcyllen som säkert gör några tiondelar...., jag har dock alltid varit noga att påpeka att jag aldrig har laptimer. Hursomhelst så har jag kört 50.1 officiellt och det är mycket snabbare än vad du kör :p

Tack förresten....

Vad gjorde jag under 125 egentligen? Jag misstänker att jag satt i Chrilles tält, vilket väl i och för sig var trevligt, men det kunde jag ju gjort senare. Man verkar ha missat en hel del intressant.

Verkligt kul att läsa racerapport, Chris! Fortsätt med sådant.

Re: Re: Re: Falkenberg(Min version)

Chris Ash skrev:
Nu är det nog den gamla dammiga hjärnan som sviker igen. Första gången jag körde på Falken körde jag strax under 52, jag har heller aldrig påstått något annat......

Andra gången körde jag runt 50, då hade jag dock Bartolcyllen som säkert gör några tiondelar...., jag har dock alltid varit noga att påpeka att jag aldrig har laptimer. Hursomhelst så har jag kört 50.1 officiellt och det är mycket snabbare än vad du kör :p

Tack förresten....
Du och Boxer skojade i telefonen, men 50.1 är respekt, jag har inte kört på Falken mer än en gång i år, mitt mål är att komma under 50.

Marcus skrev:
Tog nån bild på dig när du fajtades med prillan framför, slänger upp den när den har hittat ut ur kameran. Tyckte det såg kul ut att åka 125-räser! :tummenupp
Har också ett ton bilder på dig ;)

En var riktigt, riktigt bra! Åretsblid-kvalitet :rolleyes:
Slänger upp dem till helgen...

Du kan ju försöka få upp bilderna jag tog med din polares kamera också :cool:

Det lät som fan på cykeln oxå :p

Linköpings sm:et var min första gång på slicks så jag är nöjd med min kurvhastighet utom att det går för långsamt :D

i övrigt var det jävligt kul å ha någon å fajtas med (jag ska ta dig nästa gång) :crash

titum skrev:

Linköpings sm:et var min första gång på slicks så jag är nöjd med min kurvhastighet utom att det går för långsamt :D

i övrigt var det jävligt kul å ha någon å fajtas med (jag ska ta dig nästa gång) :crash

Ja det va din hoj som tappade ljuddämparen, lät som en modellmotor på 28.000 varv :D
Värker i mina öron fortfarande :crash

titum skrev:

Hehe, välkommen!

Nästa gång kommer min hoj att accelerera när man gasar vilket kommer att göra att du är rökt! :crash

Skitkul med fler racerförare på forumet!

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra