Chris Ash
Kapten Gars
Jahapp, då har man kört sitt första rejs!
Helgen började med depåinstallation i feteregnvädret Orvar på torsdagkvällen vilket var måttligt kul....
På fredag morgon tar jag ut hojen som funkade perfekt dagen innan och startar upp den inför FP1, Baaaaaa! Tomgång på 6000 varv skall det definitivt inte vara, av med tanken och förgasaren och börja leta fel. Till slut hittar jag en fetespricka i insugsgummit...bara att skita i den träningen och leta upp ett nytt. Trots intensivt letande med hjälp av bla Offkeff och Stiggys gamla mek så hittas inget på denna sidan sundet. Racercalle får agera nödhjälp och tejpar ihop skiten istället. Nu funkar det bättre och jag rullar ut till FP2, kör några försiktiga varv för att köra in den nya kolven och sen börjar jag gasa. Paaaaaa,paaaaa,bööööööö*****låst bakhjul i 180 knyck****
Bara att rulla in skiten i depå och börja riva, Kolven bara skit kvar av, två sprickor i cyllen hade orsakat nypning, skönt att det hände i slutet på rakan och inte på något mindre kul ställe...
Lite flyt måste man ha!
På med originalcylindern istället och en gammal kolv för att kunna köra kvalet. Nu funkar hojen perfekt. Tyvärr är det inte i närheten av samma pulver i denna cylindern vilket bla gör att jag inte ens lägger i sexan på rakan, tappar ca 10 knutar i toppfart och en massa ork uppför backarna. Lägger i alla fall 50.5 som bäst vilket helt klart är i trakterna av personbästa.
På kvällen lägger jag på nya däck som jag kör in på WU:n.
Racet börjar med att jag vurpar på startplattan! Motorn gick varm då de höll oss för länge och jag stängde av den. När jag startar på nytt lyckas jag köra över min egen fot och tappar balansen....
Peter Dahlbom lät tydligen rätt kul när han precis i samma veva skulle ropa upp mitt namn....
Starten blir nog århundradets sämsta, jag hade aldrig startat den innan med följden att jag är ca 100 meter efter näst sista man in i första böj, en riktig Stigefeltare med andra ord. Jagar en Aprilia som går som fan på rakorna men står still i kurvorna, jag lyckas precis komma upp i rygg på honom varje varv in i Ginstkurvan sedan bara flyger han ifrån ut på rakan. Efter några varv tappar han dock ljuddämparen och jag smiter förbi. Sen är det bara att hålla stumt och ha jävligt kul ända in i mål. 17:e plats och en 49 tid, trodde jag då mina polare klockade mitt bästa varv till 49.6, tyvärr blev den officiella tiden 50.1 vilket störde lite.Men jag är nöjd, jag körde verkligen hårdare än vad jag nånsin gjort tidigare och det är svårt att ge mer än full gas....
Tack alla som hjälpte till i helgen,inte minst Offkeff, det blev ju rätt bra ändå till slut.
Helgen började med depåinstallation i feteregnvädret Orvar på torsdagkvällen vilket var måttligt kul....
På fredag morgon tar jag ut hojen som funkade perfekt dagen innan och startar upp den inför FP1, Baaaaaa! Tomgång på 6000 varv skall det definitivt inte vara, av med tanken och förgasaren och börja leta fel. Till slut hittar jag en fetespricka i insugsgummit...bara att skita i den träningen och leta upp ett nytt. Trots intensivt letande med hjälp av bla Offkeff och Stiggys gamla mek så hittas inget på denna sidan sundet. Racercalle får agera nödhjälp och tejpar ihop skiten istället. Nu funkar det bättre och jag rullar ut till FP2, kör några försiktiga varv för att köra in den nya kolven och sen börjar jag gasa. Paaaaaa,paaaaa,bööööööö*****låst bakhjul i 180 knyck****
Bara att rulla in skiten i depå och börja riva, Kolven bara skit kvar av, två sprickor i cyllen hade orsakat nypning, skönt att det hände i slutet på rakan och inte på något mindre kul ställe...
Lite flyt måste man ha!
På med originalcylindern istället och en gammal kolv för att kunna köra kvalet. Nu funkar hojen perfekt. Tyvärr är det inte i närheten av samma pulver i denna cylindern vilket bla gör att jag inte ens lägger i sexan på rakan, tappar ca 10 knutar i toppfart och en massa ork uppför backarna. Lägger i alla fall 50.5 som bäst vilket helt klart är i trakterna av personbästa.
På kvällen lägger jag på nya däck som jag kör in på WU:n.
Racet börjar med att jag vurpar på startplattan! Motorn gick varm då de höll oss för länge och jag stängde av den. När jag startar på nytt lyckas jag köra över min egen fot och tappar balansen....
Peter Dahlbom lät tydligen rätt kul när han precis i samma veva skulle ropa upp mitt namn....
Starten blir nog århundradets sämsta, jag hade aldrig startat den innan med följden att jag är ca 100 meter efter näst sista man in i första böj, en riktig Stigefeltare med andra ord. Jagar en Aprilia som går som fan på rakorna men står still i kurvorna, jag lyckas precis komma upp i rygg på honom varje varv in i Ginstkurvan sedan bara flyger han ifrån ut på rakan. Efter några varv tappar han dock ljuddämparen och jag smiter förbi. Sen är det bara att hålla stumt och ha jävligt kul ända in i mål. 17:e plats och en 49 tid, trodde jag då mina polare klockade mitt bästa varv till 49.6, tyvärr blev den officiella tiden 50.1 vilket störde lite.Men jag är nöjd, jag körde verkligen hårdare än vad jag nånsin gjort tidigare och det är svårt att ge mer än full gas....
Tack alla som hjälpte till i helgen,inte minst Offkeff, det blev ju rätt bra ändå till slut.