Falkenberg med omnejd

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Hittade ingen direkt bra tråd att skriva i så jag tänkte att man kunde starta en här. Bättre sent än aldrig som man säger :tummenupp

Tänkte kolla om det är några från Falkenbergs-trakterna som ska ut å köra något idag eller i helgen.

Själv så hade jag tänkt ut å köra idag om vädret tillåter och även en del i helgen :)

Ni som är från Falkenbergs-trakten med omnejd kan ju skriva här och berätta om ni ska ut å köra.

Vill även se hur många från Falkenbergsområdet det finns här, tänkte att det kanske kunde göras en grupp under MC-grupper i Sverige för oss mc-åkare i Falkenbergs-trakterna där vi kan snacka om lite träffar, spontankörningar, vägar osv. osv.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
tja! vi försökte dra igång ngt liknande i fbg för nått år sedan men det var alldeles för få som var som var intresserade tyvärr, de flesta jag känner kör bara bana nuförtiden:)
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
tja! vi försökte dra igång ngt liknande i fbg för nått år sedan men det var alldeles för få som var som var intresserade tyvärr, de flesta jag känner kör bara bana nuförtiden:)

Då får vi försöka igen tycker jag:), hade varit skoj om det va ett gäng här i Falkenbergstrakterna som körde lite tillsammans då och då.

Är tråkigt å bara köra själv hela tiden, hehe.
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
Vilka här ska köra gathoj på Fbg motorbana i eftermiddag/kväll?
Har mer eller mindre lagt ner det, vill inte riskera att skrota vardagshojen pga någon annans misstag. Illa nog om man skrotar den på gata pga eget misstag... :tungan
Däremot lurar jag på att ta lång(lång)lunch och köra och käka nån god macka på Backa Loge, och nån lagom omväg dit o tillbaks... nån annan? :)
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Har mer eller mindre lagt ner det, vill inte riskera att skrota vardagshojen pga någon annans misstag. Illa nog om man skrotar den på gata pga eget misstag... :tungan
Däremot lurar jag på att ta lång(lång)lunch och köra och käka nån god macka på Backa Loge, och nån lagom omväg dit o tillbaks... nån annan? :)

Själv så hade jag tänkt testa å köra i den långsamma gruppen, mest för å se om man kanske ska spara ihop till en gamma/billig 600 å ha å köra lite bana med, hehe.
Hade jag haft hojen på jobbet idag så hade jag nog hängt på.
 

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
Stiga Park
Har mer eller mindre lagt ner det, vill inte riskera att skrota vardagshojen pga någon annans misstag. Illa nog om man skrotar den på gata pga eget misstag... :tungan
Däremot lurar jag på att ta lång(lång)lunch och köra och käka nån god macka på Backa Loge, och nån lagom omväg dit o tillbaks... nån annan? :)


jag hinner inte, men jag kan kolla med min Morfar, ni kanske kan ta en omgång bridge med :tungan
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
jag hinner inte, men jag kan kolla med min Morfar, ni kanske kan ta en omgång bridge med :tungan
Blev litet osäker nu, skrev jag nånstans "puttra dit i promenadfart på en custom med plattslitna däck med rollatorn fastremmad på framgaffeln"...? Va? Va? :va
(Eller är det helt enkelt så att du inte känner till hur krokiga vägar det finns upp till Kalv och Fegen? :krama)
 

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
Stiga Park
Blev litet osäker nu, skrev jag nånstans "puttra dit i promenadfart på en custom med plattslitna däck med rollatorn fastremmad på framgaffeln"...? Va? Va? :va
(Eller är det helt enkelt så att du inte känner till hur krokiga vägar det finns upp till Kalv och Fegen? :krama)


Jodå där finn säkert kurviga vägar. Men snackar vi säkerhet är det nog bättre att ta risken att bli påkörd på banan än att sätta hojen i mötande timmerbil utanför fegen.
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
Jodå där finn säkert kurviga vägar. Men snackar vi säkerhet är det nog bättre att ta risken att bli påkörd på banan än att sätta hojen i mötande timmerbil utanför fegen.
Du får göra precis vilka riskbedömningar du vill, så gör jag mina. :tummenupp

Oavsett vilket så sticker jag ut och nöter litet gummi om en stund. Har nån tid och lust att haka på så är det bara kul.
 

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
Stiga Park
Du får göra precis vilka riskbedömningar du vill, så gör jag mina. :tummenupp

Oavsett vilket så sticker jag ut och nöter litet gummi om en stund. Har nån tid och lust att haka på så är det bara kul.


Trevlig tur! Jag körde förrresten dom vägarna senast igår t.o.r anderstorp. :tummenupp
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top