Falkenberg i backspegeln

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Grattis Packalén, underhållande fight!

Starten i R600 - bland det otrevligaste jag sett live, trafikolyckor inräknade. Tankarna går främst till #8 Patrik Lundqvist, hoppas att det såg värre ut än det är. Stort krya-på-dig även till Jonas Fosser m.fl.

69:an skrev:
Grattis Packalén, underhållande fight!

Starten i R600 - bland det otrevligaste jag sett live, trafikolyckor inräknade. Tankarna går främst till #8 Patrik Lundqvist, hoppas att det såg värre ut än det är. Stort krya-på-dig även till Jonas Fosser m.fl.

Jag är glad att jag slapp se kraschen men det var fruktansvärt otäckt att behöva plocka upp Patrik i ambulansen...tänker och på honom och alla andra inblandade!

Det gick bäst. :)
Men vad hände med Tobias Larsson, ner från 2:a med vinstvittring till 6:e eller nåt (i mål som 5:e)?
Ner från 1:a med mersmak till 6:e efter avåkning i upprätt position!

Pillis skrev:
Jag är glad att jag slapp se kraschen men det var fruktansvärt otäckt att behöva plocka upp Patrik i ambulansen...tänker och på honom och alla andra inblandade!

Det såg tillräckligt illa ut på 20 meters håll, inte ett dugg avundsjuk på dig... Kraschen var helt overklig att se.
Enligt www.scandinavianopen.com är han fortfarande nedsövd, håller tummarna för att det inte skall vara något allvarligare än frakturerna.

ok fick en lite halvtaskig bild på en del av starten.
Riktigt läskigt, vi får hoppas det går bra för grabbarna.
falk_crasch.jpg

En chock fick vi som såg olyckan, en klump i magen och plötsligt funderar man vad man håller på med, håller tummarna att det trots allt gått bättre än det såg ut.

ett tråkigt slut på en annars mycket trevlig recehelg.

Pillis skrev:

Jag var på andra sidan banan vid tillfället men fick se ett par bilder som en av de andra fotograferna hade tagit av händelsen. Det såg riktigt otäckt ut! Hoppas verkligen att det efter omständigheterna går bra med honom.

DumDum skrev:
Jag var på andra sidan banan vid tillfället men fick se ett par bilder som en av de andra fotograferna hade tagit av händelsen. Det såg riktigt otäckt ut! Hoppas verkligen att det efter omständigheterna går bra med honom.

Jag satt på första parkett, längst upp på läktaren, med kameran i handen... men hade inte en tanke på att lyfta den. De 5-6 sekunder som hela förloppet tog gick åt för att fatta att det överhuvudtaget hänt, det var först efteråt som det gick att spola tillbaks filmen i huvudet och försöka analysera vad man hade sett.

Efter den kraschen kanske folk å fä lär sig varför de inte får vara folk på räcket under starten! Och inte springa fram när första har passerat, man ska väna till hela fältet har passerat!

Det gick bäst. :)
Men vad hände med Tobias Larsson, ner från 2:a med vinstvittring till 6:e eller nåt (i mål som 5:e)?

fick lite problem med bromsarna !! å va ute i sanden å vände :huvet sedan orkade jag inte bry mig jaga ikapp dom andra ,jag har alldrig varit så trött efter ett race nån gång........får la träna lite kondition till nästa race(finland)

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026