Falkenberg, fredagsträningen och min första roadracingkrasch

sepahewe skrev:
Det är en racingincident även om det är onödigt att köra så tight under en träning. Det sämsta med det hela var att när jag pratade med honom förnekade han att han hade kört in i mig..... trots en nästan 2 dm lång reva i hans bakkuts :huvet :huvet

Och nej.... jag kommer inte att nämna namn eller nummer......

Hmm, var rätt mycket kontakt tyckte jag. Jag är hopplöst långsam och blev touchad två gånger på fredagsträningen av förare som körde om lite väl snålt. Vissa förare som förvisso är snabbare än mig men ännu inte jättesnabba kanske borde tänka på att ha lite marginal till i omkörnigarna. Men det gick bra iaf :)

/benfre

sepahewe skrev:
Det är kanske det som är det magiska med att passera 30 :rofl
Fast vid 40 börjar gubbkroppen värka, lårbenshalsarna ryker. Kolla på GSXR1100R, ett jävla gnäll över minsta blåmärke.

valmers skrev:
Fast vid 40 börjar gubbkroppen värka, lårbenshalsarna ryker. Kolla på GSXR1100R, ett jävla gnäll över minsta blåmärke.

Då får vi passa på och leva livet nu, för som GSXR1100R vill vi ju inte sluta :hihi

sepahewe skrev:
Då får vi passa på och leva livet nu, för som GSXR1100R vill vi ju inte sluta :hihi
Först vurpar du sen gnäller du på mig :mad:
Håll dig på hjulen pågablarre :tungan

Jag låg ca 50 meter bakom när Henrik blev rammad. Man såg hur han studsade ut i sidled och lyckades på något mirakulöst sätt återfå balansen! Skönt tänkte jag då - att det gick bra... för jag kunde ha klippt dem om de snurrat runt på asfalten framför mig... Blev sedan mycket förvånad när han i full fart brakade ut i sandfållan, som inte är alltför lång! :skrämd
Otroligt att det gick så bra som det gick! :)

Sepahewe: Såg allt ihop, väntade på att få åka ut på banan när jag såg nån flyga förbi resten av alla förare på innern. Sa högt i hjälmen att det där går aldrig... :kocko Såg sen att du kollade runt på hojen :confused: (typ) och då insåg jag att det var nåt som inte stämde. Skönt att du klarade dig oskadd och tur att du inte torpederade nån, då hade du nog inte klarat dig lika bra...
För övrigt så kan jag bara säga att jag själv var i kontakt med min axel in i en förare som jag varvade på racet, kom på till nästa varv att jag kanske skulle kollat bromshandtaget innan jag lödde på på rakan.... Men men, åter igen tur att du är ok. :tummenupp

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026