falkenberg 090805

Kolla din bromsvätske nivå det börjar bli läge att fylla på!

Redan påfylld :)
Ska väl byta den efter sommaren också. Är lite väl gyllenbrun tycker jag :näsblod

Helt ok förutom vindbrus, synd att man inte kom med, du får köra fortare nästa ggr så du kommer ikapp:D

Kanske ett minneskort till och byta mellan passen??

Mycket roligt att det filmas lite dock..
:yoparty

Ska försöka få bort lite vindbrus till nästa gång. Men det är som sagt en vanlig skabbig digitalkamera, så nån HD-kvalitet är inte att vänta ;)

Ska försöka få bort lite vindbrus till nästa gång. Men det är som sagt en vanlig skabbig digitalkamera, så nån HD-kvalitet är inte att vänta ;)

Ta en tygbit eller dyl och tejpa över micen. Om man bara drar tejp över så blir det brus ändå men en tygbit eller liknande under tejpen löser det bra. (frottebit dubbelvikt har jag, dubbelvikt bygger lite och ger mindre dämpning för motorljud men bättre för vindbrus. Ska inte spännas fast/tryckas ihop utan vara "luftigt" tänk hur en mikrofon som reportrar ute i fält använder ser ut) Du kommer säkert på ett bra sätt för dig, men det är ett tips

Last edited:
jepp onsdag. Körde in mina nya slicks några varv igår, satan va hala dom var på fuktig bana! Fick både regnpass, fuktigt pass och torrt pass igår. Ställde ner TC till 8/10 men fick ordentliga släpp....tror det blir att ställa upp den till 9/10 o se om det löser det.

TC= traction controll?

Ta en tygbit eller dyl och tejpa över micen. Om man bara drar tejp över så blir det brus ändå men en tygbit eller liknande under tejpen löser det bra. (frottebit dubbelvikt har jag, dubbelvikt bygger lite och ger mindre dämpning för motorljud men bättre för vindbrus. Ska inte spännas fast/tryckas ihop utan vara "luftigt" tänk hur en mikrofon som reportrar ute i fält använder ser ut) Du kommer säkert på ett bra sätt för dig, men det är ett tips

Låter som ett bra tips. Ska testa det nästa gång.. :tummenupp

ja. Kawasaki kitbox har en justerbar i 10 lägen. Thunder gillade inte läge 10 :)

:D Näe, den gick ju in hela tiden när man skulle vrida på lite. Du måste nog kalibrera handleden lite, så tror jag utan problem att det funkar med 7-8. Ställ upp den till 10 nästa gång så skall jag kör den och ha på kameran så märker du hur det blir. Men det är klart om jag lägger på lika hårt med den i läge 7 så sladdar väl jag friskt på hela banan:brinnerup

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT