falkenberg 090805

Jippi!
T.o.m. lilla jag har lyckats fastna på någon bild!
Finns det inga photoshop-funktioner som får det att se ut som det går fort också?!?
Skämt å sido - kanonfina bilder! Särskilt på alla andra som kan köra hoj ;)
Och riktigt kul var det ju också! Lär bli fler besök på falkenberg!

Riktigt bra dag.

Kanon fina bilder , Peter, du börjar blir riktigt grym:yoparty
Ni andra är också bra:krama

Riktigt rolig dag/kväll på Falkenberg, Håller med Magnus, 64 st som kör och inte några tråkiga grejer.. :banana

Kanon fina bilder , Peter, du börjar blir riktigt grym:yoparty
Ni andra är också bra:krama

Riktigt rolig dag/kväll på Falkenberg, Håller med Magnus, 64 st som kör och inte några tråkiga grejer.. :banana

Kan bara hålla med. Det måste vara första bandagen utan en krasch !!
Det enda var väl än av bilarna som körde av ?

Mina bilder är fria att nyttja efter ett godkännande på pm.

Såg samma bil låsa upp sej 2ggr i första kurvan , men den enda incidenten som jag verkligen upplevde, var den som finns på div halvdanna bilder.

Brukar ni köra utan flaggvakter? Jag menar OM det händer nått efter första chikanen och hela baksida, kan ju det bli ödesdigert, eller missa jag att det fanns en postering:va

Alla pm på bilder betas av nu och framåt kvällen. Så håll ut:banana

Mina bilder är fria att nyttja efter ett godkännande på pm.

Såg samma bil låsa upp sej 2ggr i första kurvan , men den enda incidenten som jag verkligen upplevde, var den som finns på div halvdanna bilder.

Brukar ni köra utan flaggvakter? Jag menar OM det händer nått efter första chikanen och hela baksida, kan ju det bli ödesdigert, eller missa jag att det fanns en postering:va

Alla pm på bilder betas av nu och framåt kvällen. Så håll ut:banana

Dom sa iaf att det skulle stå flaggvakter i högern efter chikanen, i snabbhögern samt start/mål. Där brukar det vara folk iaf dom andra dagarna jag vart där.
Om det sen stog nån där vet jag faktiskt inte.
Finns ju ett bås till vänster om chikanen också, men där såg jag ingen iaf.

Jag såg en nisse med tankkamera.. kan undra var de filmklippet finns...Dags att lägga upp kanske om du är här någonstans...:tummenupp

Fanns ju alternativa spår att hålla på banan också...... :rolleyes:
Bild nr 2 visar vart han kom ifrån......

Bifogat

• Falken RR 546.jpg
    Falken RR 546.jpg
    231.2 KB · Visningar: 105
  • Falken RR 553.jpg
    Falken RR 553.jpg
    240.8 KB · Visningar: 96
Kör så det ryker har nu fått ett ansikte också..... (Nr1)
Resten var lite roliga bilder på alternativa bancyklar...:gnissla

Bifogat

• Falken RR 132.jpg
    Falken RR 132.jpg
    228.3 KB · Visningar: 85
  • Falken RR 054.jpg
    Falken RR 054.jpg
    229 KB · Visningar: 71
  • Falken RR 072.jpg
    Falken RR 072.jpg
    228.2 KB · Visningar: 69
  • Falken RR 264.jpg
    Falken RR 264.jpg
    226.9 KB · Visningar: 67
Såg lite på dina bilder på hemsidan!

Använd tidsautomatik när du panorerar och ställ slutartiden på någon stans mellan 1/160 - 1/250s ibland ända ner till 1/400s beroende på var på Falkenerg man står eller rättare sagt hur nära man står och hur fort det går.

Plåtar du icke panoreringar välj låg position och kortaste möjliga skärpedjup dvs. största bländaröppningen dina objektiv klarar (f2.8-5.6).

Och för samtliga bilder, för utom i depån och då stillastående objekt, förljande autofokus!

Vid så starkt ljus som i onsdags gör man också bäst i att använda blixt för utfyllnad av skuggorna.

Vitbalansen kan ställa till det med färgskiftningar också när man går från sol till skugga så att fotografera i RAW-format (NEF - Nikon) kan man i efterhand redigera/ändra vitbalansen så det stämmer med verkligheten/blir som man vill ha det!

Slutligen, för att få ut maximalt ur varje bild krävs tyvärr viss redigering/efterbearbetning vilket är tidskrävande men ofta värt besväret.

Lycka till!
// Niklas

Tackar för ett bra svar!
Tyvärr förstod jag ingenting i det du skrev... dvs, jag kan inget om fotografering!

Köpte mig en Canon 450D och hoppades att autoläget skulle lösa biffen...men det blir så tråkiga bilder då.

Även du verkar ha lite kunskaper... så om du har lust att visa lite hur allt hänger ihop nån gång hade jag uppskattat det :)

//Christer

Woohooo.....vilken kanonbild:tummenupp
Muchos gracias

BTW....Bordsvatten....när det gäller tankkamera så e ju bilden lite avslöjande.....men det blev inget som är värt att lägga upp:död

6751s.jpg

Tackar för ett bra svar!
Tyvärr förstod jag ingenting i det du skrev... dvs, jag kan inget om fotografering!

Köpte mig en Canon 450D och hoppades att autoläget skulle lösa biffen...men det blir så tråkiga bilder då.

Även du verkar ha lite kunskaper... så om du har lust att visa lite hur allt hänger ihop nån gång hade jag uppskattat det :)

//Christer

Jag hjälper dej gärna nästa gång. Pma innan nästa träning, så fotar vi tillsammans. Jag e inget proffs, men bättre än du fotar nu det kan jag utlova att det blir.
Man får helt enkelt använda den kreativa zonen och lära sej.
På flera bilder så körde jag så långsamt som 1/125.
En del tillfällen e bländarprioritet att föredra, ibland styr man med tid. Eller så kör man helt manuellt. Men auto....nejtack:tummenupp

Woohooo.....vilken kanonbild:tummenupp
Muchos gracias

BTW....Bordsvatten....när det gäller tankkamera så e ju bilden lite avslöjande.....men det blev inget som är värt att lägga upp:död

Se där ja, kan ha varit den jag såg, kommer inte ihåg... synd att de inte blev något som var värt att lägga upp..

Last edited:
Jo jag filmade men har haft heksiskt i 3 veckor nu och inte hunnit kolla och redigera mina 2 sista onsdagskörningar. Imorgon ska jag dessutom iväg igen men lovar att ta tag i det måndag!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT