Falken igår!

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Falkenberg igår var riktigt skoj och visade att det finns hopp för resten av säsongen. Några missöden skedde, bland annat vet jag nu att man inte ska försöka köra om en motard på innern ut på målrakan. Brakade ihop i runt 180 blås, stångades en stund och sen gick vi av banan bägge två. Herrans nåd att framför allt ovan nämnde motardförare höll sig på hjulen annars hade jag haft riktigt jobbiga skuldkänslor.

Hade massa saker jag skulle fixa på hojen innan gårdagens träning men allt floppade kapitalt. Kedjan var för kort för det nya drevet, växelreglaget gick inte vända utan att plocka bort en kåpa och kapa en sladd och det totalt slutkörda framdäcket hann varken bytas eller vändas. Detta till trots gick det 48 blank och det utan att ta i och med framhjulssläppsnoja. Om det inte låser sig helt när man börjar ladda ordentligt ska det nog gå att få till riktigt acceptabla tider på Falken vad det lider...

Sprang på ChrisCross men annars lös skåningarna med sin frånvaro tyckte jag?! Vi andra fick mycket körning och trots en liten regnskur och sjukt mycket vind blev sista passet en trevlig tillställning även det.

Kul att så många Götteborgare hade letat sig ner. Vissa som kör gata skulle nog överväga att ta licens tyckte jag det såg ut som!

Visst var det en härlig afton! Blev omkörd en gång på hela kvällen och efetrsom det var dansken Lars Rulff som passerade så känns det helt OK faktiskt!! :)
Att sedan Xeno och Camillo var rörande eniga om a blåsten höjde varvtiderna med MINST 1,5 sek gjorde inte saken sämre. TACK grabbar, ni har fått en himla fin uppfostran! Ni vet vad en gubbe vill höra :tummenupp

magnus_moss skrev:
Visst var det en härlig afton! Blev omkörd en gång på hela kvällen och efetrsom det var dansken Lars Rulff som passerade så känns det helt OK faktiskt!! :)
Att sedan Xeno och Camillo var rörande eniga om a blåsten höjde varvtiderna med MINST 1,5 sek gjorde inte saken sämre. TACK grabbar, ni har fått en himla fin uppfostran! Ni vet vad en gubbe vill höra :tummenupp

I ditt fall skulle jag nog säga att blåsten gjorde minst 2 sekunder....minst alltså....

Tänk bara vad ditt hår bromsar upp till ex..... :tummenupp

Tack Björn för dina "trevliga" :tungan rapporter så man kan sitta hojlös, ensam, i sin mörka kalla hörna och vara
avunsjuk... :huvet ;)
Skall till knutan den 15:e och hjälpa till
skall du dit?

Anders

För mycket lånsamt folk, och halv orkan borgar inte för en bra träningskväll... Men det gick rätt fort de få fria varv man fick. Dock vågade jag inte satsa för att komma om folk, de var ju över hela banan i blåsten.

Miserabelt pass, blåste som fan+ att jag glömde väderstation och bestyckningssats, hade nog tio steg för fet bestyckning.... :rolleyes:

Bromsningen efter rakan var mer än lovligt obehaglig, 70 kilo hoj med stormbyar som kastade om den gjorde att jag fegade mer än lovligt där....

Chris Ash skrev:
Miserabelt pass, blåste som fan+ att jag glömde väderstation och bestyckningssats, hade nog tio steg för fet bestyckning.... :rolleyes:

Bromsningen efter rakan var mer än lovligt obehaglig, 70 kilo hoj med stormbyar som kastade om den gjorde att jag fegade mer än lovligt där....
Fi pjånkingen att åka fjollmoppe när det blåser, damcykelvarning på detta

XENOMORF skrev:
I ditt fall skulle jag nog säga att blåsten gjorde minst 2 sekunder....minst alltså....

Tänk bara vad ditt hår bromsar upp till ex..... :tummenupp

I fredags så var jag nyklippt sedan tre timmar tebax!!! Såg du inte det du ouppmärksamma karl!! :mad:

magnus_moss skrev:
I fredags så var jag nyklippt sedan tre timmar tebax!!! Såg du inte det du ouppmärksamma karl!! :mad:

Jo då! Jag tyckte väl att det skimrade så där extra fint!!! :tummenupp

Det är väldigt få tillfällen för träning i Danmark så de söker sig till Sverige istället.

Tyckte inte att man kände av blåsten mer än i sista kurvan innan rakan, men det kanske blåste med när licensgrupperna var ute :rolleyes:

Magnus skrev:
Tyckte inte att man kände av blåsten mer än i sista kurvan innan rakan, men det kanske blåste med när licensgrupperna var ute :rolleyes:

Eftersom de körde snabbare så var ju fartvinden högre eller hur? ;)

Magnus skrev:

Ja eller så beror det på att vissa hojar har tre gånger mer fett att släpa på.... :gnissla

Kanonbra träning. Bra uppdelning i A, B och gata. Det var inte för många i A-gruppen tycker jag. Sen är det alltid folk i vägen det kan inte hjälpas, så det är bara att åka om. Problemet är de som kontrar och kör om på rakan med någon 600:a eller superbike. Men nästan alla var hyggliga och inte medvetet agerade bromsklossar. Klart att vinden var störande och det påverkar mer ju lättare ekipaget är förstås.

Klart roligast under kvällen var när jag lyckades ladda på så pass bra ut på rakan så jag inte tappade mer än jag kunde bromsa om Superbike:n i inbromsningen efter rakan. Jag hade ett brett leende nästan hela varvet efteråt. Bästa och nästan enda omkörningstället tycker jag annars är inbromsningen innan kurvan ut på rakan.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026