Falck Euro Assist erfarenheter?

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Fick hem ytterligare ett sådant erbjudande, har tidigare bara slängt dem i papperskorgen men kikade lite närmare på det idag.
Dem erbjuder ju bärgning, reparation på plats, hyrbil o bla bla utan självrisk för 564:- per år eller bara bärgning o rep för 320:-.

Bara en bärgning kostar väl 1500 i självrisk vanligtvis, nu händer det ju jäkligt sällan men de kanske vore vettigt att ha om man nu kånkat ner till Ullared eller nåt me frugan o står där me hela bilen full i Gekås-prylar o bilfan ger upp på vägen hem :p
 

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Ort
???
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Jag har bara hört bra saker om Falck, dock gäller detta mc men det borde va lika för bil :)
Om det sedan är värt 500-600kr/år är en annan fråga... Dessutom så har dom flesta större f-bolagen någon liknande försäkring till ett lägre pris. Tex bilsport mc har "trygghet+" IF har "stora bilförsäkringen" osv

37197.gif
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jag har bara hört bra saker om Falck, dock gäller detta mc men det borde va lika för bil :)
Om det sedan är värt 500-600kr/år är en annan fråga... Dessutom så har dom flesta större f-bolagen någon liknande försäkring till ett lägre pris. Tex bilsport mc har "trygghet+" IF har "stora bilförsäkringen" osv

37197.gif

Det enda jag hittade på LF var nån MER-försäkring men då va det ändå 1000 kronor i självrisk.
Har aldrig behövt ringa bärgare men de kan ju hända o det har väl hänt att man ringt nån bekant o bett om hjälp.
Man kan ju prova ett par år kanske då.
 

Pegaso650

Numera på Honda...
Gick med
16 Apr 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Viffer -98
Har haft det på bilarna några år.
Ringt dom vid några tillfällen.
Tjejen och hennes morsa var och handlade. När de kommer ut igen finns det ingen ström i batteriet. Och INGEN på hela jävla parkeringen kan/vill/orkar hjälpa till med startkablar. Dröjde väl ca 30 min så kom bärgaren. Hjälpte till med kablar, tackade för sig och drog.

Har även hjälpt mig med en punka när jag inte hade nån domkraft i bilen. Allt jag behövde göra då var att titta på :)

Ringt vid några fler tillfällen också, men då har de varit upptagna och jag har då löst det själv snabbare.

Visst hade jag kunnat jaga upp farsan eller nån polare för att hjälpa till men det är ju inte alltid det är möjligt. Då tycker jag att det är ganska skönt att bara kunna ringa, var man än är, så kommer de så småningom.
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Hustru har Falck assist på sin Peugeut (franskt skit = ett måste). En vacker afton ramlade hela jävla avgassystemet av bilen och skramlade ner i diket. Bärgaren dök upp efter 30 min och släpade iväg eländet till verkstad, kostade inte en spänn. Dessutom ordnade han fram en hyrbil trots att kl var 22 en söndagskväll. Måste ha varit nån slags jäkla trollkarl....
Så ja, funkar asbra i Svedala iallafall.
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Har haft det på bilarna några år.
Ringt dom vid några tillfällen.
Tjejen och hennes morsa var och handlade. När de kommer ut igen finns det ingen ström i batteriet. Och INGEN på hela jävla parkeringen kan/vill/orkar hjälpa till med startkablar. Dröjde väl ca 30 min så kom bärgaren. Hjälpte till med kablar, tackade för sig och drog.

Har även hjälpt mig med en punka när jag inte hade nån domkraft i bilen. Allt jag behövde göra då var att titta på :)

Ringt vid några fler tillfällen också, men då har de varit upptagna och jag har då löst det själv snabbare.

Visst hade jag kunnat jaga upp farsan eller nån polare för att hjälpa till men det är ju inte alltid det är möjligt. Då tycker jag att det är ganska skönt att bara kunna ringa, var man än är, så kommer de så småningom.

Ja de e ju lite dedär me farsan eller bekanta osv som man vill slippa o ringa, kan ju som sagt va värt några hundringar för att slippa de utifall att.
Verkar ju funka bra utifrån vad ni säger här i tråden o vad jag googlat mig till, inte hittat nåt direkt negativt.
Man kör ju jävla miljöbil utan reservdäck så man kommer ju svära sig till döds om man står på motorvägen nånstans med punka, förut drog man ju bara fram reservdäcket o drog på isf, de gör man ju inte nu.
 

Ludingo

Medlem
Gick med
17 Mar 2012
Ort
Stockholm
Hoj
KTM Superduke -07
För några år sedan skulle hela familjen åka till landet, bilen packad och allt klart för avfärd.. Men, bilen startar inte .. Batteriet var det inget fel på så bilen behövde in på verkstad, naturligtvis var det mitt i semestertider. Falckbärgaren kom efter en halvtimme, bärgade bilen och släppte av mig på OK/Q8 där vi fick en nästan helt ny Saab 9-3 med fria mil i 3 dagar, så efter att ha packat om allt började vi rulla efter någon timme. Efter 3 dagar lämnade vi bilen, naturligtvis utan kostnad, då hade den gått över 100 mil.

Värt varenda krona :tummenupp
 
Last edited:

Johnnie

Que?
Gick med
1 Mar 2007
Ort
Tibro
Hoj
MV Agusta F4:a, Aprilia RS250, Aprilia AF1 samt en Compact
Sammarbetar med Falck nästan på daglig basis och måste säga att dom är väldigt bra att göra med.
 

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
KTM 690 SMC R och Suzuki GSXR-600R
Tankade fel:rodnar soppa i våras och bilen gick efter tag inte så värst piggt, ringde Falck som trots att de tagit bort feltankningar ur villkoren tog på sig bärgningen(för att de aldrig delgivit mig de nya villkoren) och efter 20 min kom en trevlig bärgare och körde bilen till verkstad för åtgärd.
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Ja de låter helt klart som det fungerar som det ska iaf, sen är ju frågan bara den om man verkligen behöver lägga några hundralappar extra per år, men ja, varför inte :D
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top