Fakta polismotorcykel?

I trollhättan hade polisen tidigare en civil honda 250 fyrtakts offroad, :gnissla
Men den var nog mest till för att jaga mopedglin med.

Jag jobbade på en mc-verkstad i fjollträsk ett tag som ,just det,servade äcklens hojjar,då körde dem bmw k-serie i civilt utförande samt fj 1100-1200 men det las ner då yamahan vibrerade för mycket,go figure,efter det så är det mig veterligen bara Honda sm dem har testat av gat hojjarna,sen finns det en del offroad cyklar som dem har och jagar moppar med.

Dom har bland annat likadana hojar som min. Har vid flera tillfällen blivit tagen för att vara civilpolis när jag å Hellga är ute å rullar, skitkul! Folk tar på sig bilbälten i rödljus när man ställer sig alldeles bakom baklyktan, hojåkare som kör om en saktar ner till laglig fart igen när jag hänger på för att rejsa lite.... :rolleyes:
En positiv sak är att bilister verkar hålla större avstånd när dom ligger bakom numera, så har det inte varit med mina andra hojar...

Superbee skrev:
Tycker den ser ut som nyare Gsx-750 med "kåpa vilkenbokstavdetnuefastinteR" :va

GSXF?

Jag vet, min Hellga är inte ful, rätt vacker faktiskt, om än bastant å bred framtill, men hon är ju tyska :rolleyes:

Metal_K12 skrev:
GSXF?

Jag vet, min Hellga är inte ful, rätt vacker faktiskt, om än bastant å bred framtill, men hon är ju tyska :rolleyes:

Juste gsxf så kanske de hette!

nee hon är inte ful!!!!

Bara när det är en civilpolishoj ;)
(och framifrån) :gnissla

Metal_K12 skrev:
Äh, du e bara avis för att jag slipper grisa med kedja men du måste!
:tungan :arsele :)

mINN yAMMEHAA ÄÄERÅxX FÄMtYU StrITfaHjtääär haAR åKCSÅ kraddnAN!!!!! :yoparty

thundrace skrev:
Jag jobbade på en mc-verkstad i fjollträsk ett tag som ,just det,servade äcklens hojjar,då körde dem bmw k-serie i civilt utförande samt fj 1100-1200 men det las ner då yamahan vibrerade för mycket,go figure,efter det så är det mig veterligen bara Honda sm dem har testat av gat hojjarna,sen finns det en del offroad cyklar som dem har och jagar moppar med.

Äcklen? :arsele

Trodde faktiskt det var allmänt känt att svensk mc-polis kör speedwayhoj på jobbet. Bildbevis finns (så klart)

Bifogat

• 6_billy.jpg
    6_billy.jpg
    36.7 KB · Visningar: 233
  • polis.jpg
    polis.jpg
    16.3 KB · Visningar: 2,323
CHROLO skrev:

Polisen är bra att ha Chrolo, de vet du, som är polis.

Däremot så finns det rötägg inom polisen, det vet du också.

inte sagt att alla är det men kan förstå att folk får en sådan uppfattning. Tur att era bågar inte är så vassa ;)

Last edited:
En snuthoj hänger på en r1, blade, eller r1000 om rätt gubbe sitter på snuthojen...och fel gubbe sitter på r-hojen....tänk på det

CHROLO: Hur går det egentligen till att stoppa någon när man sitter på hojjen? Man e ju lixom så utsatt? Man kan ju som int bara köra å "ställa sig i vägen"?

Jag har aldrig sett nån som "smite" åka fast nämligen!

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8