fakta om www.blocket.se

Jo jag förstår, men skulle mer än gärna vilja nita dom som fått igenom det systemet. Jag hade inte tvekat en sekund även om jag skulle få fängelse. Någon form av rättvisa finns inte, och Sveriges regering kan liknas med sheriffen i Robin Hood!
Det bästa citatet någonsin måste vara: Stjäl inte - Staten hatar konkurrens

Shit, du går från klarhet till klarhet :D

Visst kan man ha åsikter om alla skatter till höger och vänster, jag tycker att det är skitkul att få in en jättestor summa på kontot men sen ska det visst betalas moms på det och sen skatt för att ta ut lön och sen ska jag skatta för alla grejerna jag handlar i mataffären också osv.
Men det är ju trots allt detta som gör att vi har en skaplig välfärd i detta land, att man kan vara föräldraledig med sina bastarder till ungar, inte behöver betala jättemycket för allmän sjukvård osv.

Men problemet ligger nog mest i hur de fördelar ut dessa skattepengar. Jag skulle gärna se att skola och omsorg fick dubbelt så mycket som de får nu medan internerna på våra anstalter runt om i Sverige ska få skära ned på sin "lyx" så att det verkligen känns jobbigt med att sitta inne, förutom vad frihetsberövningen erbjuder.

Nåja, jag skulle hur som helst också välja att ta betalt i den storleksordning som pöbeln är villig att betala, vilket de gör nu. Men brytpunkten är nog snart nådd i diagrammet där vinstökningen med högre annonspriser påverkas av antalet svikande kunder.
Jag försöker själv ta så mycket betalt som folk är villig att betala mig men jag tycker ändå att det är för lite :(

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul