fakta om tdr?

snippar

i allafall 2hjul och motor
Gick med
22 Sep 2003
Ort
stockholm
Hoj
moppe:(
har tittat runt lite och tror det blir en aprilia rs eller en yamaha tdr.
rs'en var de ju inge probs att hitta fakta om men tdr'en va lite svårare.

någon men lite fakta om den, egna erfarenheter? :hej
 
TDR:en verkar s¨å långt jag kan uppftatta ganska sunkig. Värdelös i terrängen och ganska värcelös i skogen. Valet är ditt. Skog/grusbuuis eller landsväg/asfaltskurvor.
 
Tjavka något ordentligt istället

Men yaman har bra motor. Det har säkert aprilion också men den har just jag ingen erfarenhet av, men lyssna för guds skull inte opå mig
 
Out_Spinner skrev:
Tjavka något ordentligt istället

Men yaman har bra motor. Det har säkert aprilion också men den har just jag ingen erfarenhet av, men lyssna för guds skull inte opå mig

ok då skiter jag i de du skrivit :tummenupp
 
tdr:en ser ful och klumpig ut så köp en riktig offroad istället om du ska ha det, tex. DTR, KDX, KMX, CRM osv.........
 
Hammet skrev:
tdr:en ser ful och klumpig ut så köp en riktig offroad istället om du ska ha det, tex. DTR, KDX, KMX, CRM osv.........
Så därja. Lyssna på bondläppsgfanskapet så blir alltid frid och fröjs!
 
Yamaha TDR

Jag tror inte att killen innan vet vad han snackar om......Han Out Snipper eller vad han nu heter.....

Jag själv har haft en TDR så jag vet vad jag pratar om.

Tdr:en är en jävla sjön hoj att köra, speciellt om man ska köra långturer, man sitter som en kung, upprätt och bekvämt.
Min tdr var strypt så den gjorde typ 120, jag tror den går i ca 140 ostrypt.
Men för att vara strypt 125:a så var den förvånansvärt pigg om man jämför med andra 125:or.
I skogen tycker jag den funkar bra, det är klart att att den inte är lika smidig i skogen som en riktig offroad125:a men och andra sidan så är en offroad125:a värdelös på lansväg.Men som sagt jag tycker den funkar helt ok i skogen. Pga den höga frontkåpan så får man inte lika mycket krenar och skit på sig när man kör, fungerar lite som en kofångare=)
En annan fördel är att den ser ut som en riktig motorcykel och inte som en moppe som många andra 125:or gör.
Motorn är underbar, går tyst och jämt igenom hela registret plus att det är elstart på den.
Jag tycker heltklart att du ska köpa en TDR (Det var med en tår i ögat som jag sålde min TDR) =) Jag hoppas att du är nöjd med den fakta du har fått, fråga gärna om du undrar nått mer. MVH Johan :tummenupp
 
tackar för svaren.
verkar vara lite blandade svar men tror jag lyssnar mer på glänsaren eftersom han har haft en^^
 
Re: Yamaha TDR

Glänsaren skrev:
Jag tror inte att killen innan vet vad han snackar om......Han Out Snipper eller vad han nu heter.....

Jag själv har haft en TDR så jag vet vad jag pratar om.

Tdr:en är en jävla sjön hoj att köra, speciellt om man ska köra långturer, man sitter som en kung, upprätt och bekvämt.
Min tdr var strypt så den gjorde typ 120, jag tror den går i ca 140 ostrypt.
Men för att vara strypt 125:a så var den förvånansvärt pigg om man jämför med andra 125:or.
I skogen tycker jag den funkar bra, det är klart att att den inte är lika smidig i skogen som en riktig offroad125:a men och andra sidan så är en offroad125:a värdelös på lansväg.Men som sagt jag tycker den funkar helt ok i skogen. Pga den höga frontkåpan så får man inte lika mycket krenar och skit på sig när man kör, fungerar lite som en kofångare=)
En annan fördel är att den ser ut som en riktig motorcykel och inte som en moppe som många andra 125:or gör.
Motorn är underbar, går tyst och jämt igenom hela registret plus att det är elstart på den.
Jag tycker heltklart att du ska köpa en TDR (Det var med en tår i ögat som jag sålde min TDR) =) Jag hoppas att du är nöjd med den fakta du har fått, fråga gärna om du undrar nått mer. MVH Johan :tummenupp

Tänkte bara rätta till några saker. 120 km/h gick då aldrig din hoj i när du körde med mig :rolleyes: Hur vet du att den drar andra strypta 125:or, när dom enda fordonen på två hjul du dragit är moppar :notme :whip Att den går tyst och jämt måste jag hålla med om. Det e inget ryck i den utan effekten smeker med hela registret. Men sedan e ju inte effekten så hög (strypt då iaf). Offroadare e allt ok att köra på asfalt, självklart inga långturer men hur ofta kör man det på en 125:a. Aja, det var väl allt.

(Johan bli inte sur nu va? :whip )
 
Re: Yamaha TDR

Glänsaren skrev:
Jag tror inte att killen innan vet vad han snackar om......Han Out Snipper eller vad han nu heter.....
Haha. Nej det var ju just det jag skrev. Hade haft rätt skoj den kvällen. Ber om ursäkt.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top