fakta om nsr?

xplojt

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Ska skaffa mig en 125 när som helst!
helloo, jag är jäkla sugen på en honda nsr 125 typ 91 :a..

jag vill gärna se en bild på instrumentpanelen på en nsr :) övrigt hur är dom att köra? är det något känt fel på dèm? hur snabbt går dom orginal? ajja svara gärna.. en sak till: är teori provet SVÅRT? :fakta
 
xplojt skrev:
helloo, jag är jäkla sugen på en honda nsr 125 typ 91 :a..

jag vill gärna se en bild på instrumentpanelen på en nsr :) övrigt hur är dom att köra? är det något känt fel på dèm? hur snabbt går dom orginal? ajja svara gärna.. en sak till: är teori provet SVÅRT? :fakta

Vad jag har hört så har dom en förmåga att att nypa (skära) i höga hastigheter, dom går för varmt. I övrigt vet jag inget mer, finns en dock en hel del andra som kan mer om NSR:en...
 
hum, det ka´n vara dom som är trimmade kan jag tänka mig.
 
Jag har ägt en NSR från '91, och hon har gått så problemfritt som nu en 125:a kan gå! :)

Min älskling skar aldrig, och så länge som du kör med riktigt bra olja (själv körde jag med Castrol TTS helsyntet) så skall den nog hålla...det är när små moppepojkar, som inte är vana vid hårt trimmade motor, använder biltema olja för 30 spänn litern som den skär... :mattias

Så här ser intrumenten ut:
minhojcockpit.jpg


Dekalen är dock extra tillbehör.... :)

NSR:en är lätt att köra, ganska låg sadel, men känns rätt stor.
Den skall toppa cirka 160 km/h på mätaren om allt står rätt till...
 
nice nice, toppar den 160 orginal??

olja är lungt, jag köper den dära castrol oljan från en polare för 30 kr ;) deru...
 
Att det inte ska räcka med en sticky för att bli av med dessa frågor :rolleyes: ett tips, kolla längst upp bland trådarna i 125 forumet så står det info om dom vanligaste 125'orna. kolla där :tummenupp
 
Biltemaolja fukar finfint! Iaf på min hoj :) Fast nu kör jag på Mobil1 super 2t bla bla nånting för 20kr/L :tummenupp
 
Jo, men det är inte riktigt samma trimmningsgrad på din moppe...en NSR ligger på 31 hk, vad ligger en DT på, 21?

Därför skär också en NSR lättare om man inte använder ordentlig olja...
 
olja

30kr/litern
va fan är det för olja??
Den jag kör på kostar då åtminstone 70kr/litern
och i 20liters kostar den 45kr/litern..
 
McFille skrev:
Jo, men det är inte riktigt samma trimmningsgrad på din moppe...en NSR ligger på 31 hk, vad ligger en DT på, 21?

Därför skär också en NSR lättare om man inte använder ordentlig olja...
Jaja, bortföklaringar :p LC:n har 22hk.
 
*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back
Top