Fakkin' idiots: bort med ögonbrynen!

Så skrevet och armhålorna är de ställen vi förfryser först?

Huvudhår har vi för att just huvudet är den väg värmen försvinner ut fortast via, p g a det stora blodflödet som i motsats till blodflödet till huden och extremiteterna inte kan dras ner nämnvärt vid nedkylning.

Hår i armhålor och skrev har vi för att binda de kroppsdofter som agerar som kemiska markörer. Kort sagt, vi har hår i armhålorna och skrevet för att svettdoften skall dröja kvar och exponeras maximalt.

Myyyyyyyys!

:klappar :klappar
Här har vi en som kan sina grejer :tummenupp
Skall tydligen fungera som 'smörjmedel'...minska friktionen helt enkelt.

...jag som ville vara arg ett litet tag bara...

jag skulle kolla upp lite grejjer åt sportbike nu när han glider omkring i en rosa skjorta...

:va
varför sköter du hans garderob ?....och en ännu intressantare fråga är: när tänker ni kliva ur den?:wiggle

Luft har en förmåga att inte bara värme utan även ge svalka. Luft blir det i hårväxten.

Och luft är en väldigt effektiv isolator, d v s leder inte värme. Funderat varför de flesta material vi använder för att värma oss är porösa och innehåller en massa fibrer eller liknande, som t ex hår, med luft mellan?

Kom igen, sjung med!

(Melodi: Jag går och fiskar)
Jag är uuuuuute och cyklar...

;)

Och luft är en väldigt effektiv isolator, d v s leder inte värme. Funderat varför de flesta material vi använder för att värma oss är porösa och innehåller en massa fibrer eller liknande, som t ex hår, med luft mellan?

Kom igen, sjung med!

(Melodi: Jag går och fiskar)
Jag är uuuuuute och cyklar...

;)

Que!? Luftspalten fungerar dubbelt upp. Men skit i sammeten. Varför tjafsa om detta när vi redan kommit överens om att det inte är alltför snyggt med rakade ögonbryn.

På vilket sätt blir det svalare med hår?

En täckande pälsdräkt kan vara rent fördelaktigt i ökenområden. Den verkar nämligen som en barriär mot den många gånger outhärdliga värmestrålningen. Samma fenomen kan för övrigt ses hos de nomadfolk som lever i ökenområden och går omkring i heltäckande klädsel.

Skulle du tänka likadant om din tjej vägrade raka sig på diverse ställen med samma ursäkt?

..men ja, det ser för taskigt ut.

Ärligt talat skulle jag inte kunna bry mig mindre. Visst kanske det ser lite ovårdat ut om det är orakat i armhålorna. Men det lider inte jag av direkt.

Där nere? Pysch, för min del spelar det absolut ingen roll.

Där bak brukar jag inte vara och rota, så det får du stå för.

Ögonbrynen är ju dock förjävligt. Det ser precis lika totalt stendumt ut som om man låter dem växa ihop. :fakta

Har visserligen en kvinnlig bekant som kanske gillar trenden, hennes syns knappt om hon inte färgar dem.

Edit: Och en kvinna som frivilligt rakar håret på skallen skulle jag nog bryta kontakten med. Sån är jag. Passar det inte behöver man inte umgås med mig heller.

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...