Fajterprojekt Fzr 600 v2.0

lilltrollet

You say tomato, I say fuck you!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Husa 570 -09, Bus-Fajtär 600 91/92, Suzuki Rm250 -91
Sådär nu har man fått lite mer ordning på hojen sen förra tråden som försvann.

Fick motorras här i mitten av juli, hål i en kolv och ventiler som stod som ett söndersparkat staket.

Passade då på att lacka om hojen, byta framdäck, meka dit nytt baklljus, ordentliga hållare för blinkers, meka dit framskärm, bygga "instumentpanel" och lacka motorkåpor.

Lite bilder på min fajter som def. inte vinner priser i bra puts, men är förbannat rolig och fyller sin funktion till fullo för en fajter, lek och bus alltså.

Bifogat

• DSC00842liten.JPG
    DSC00842liten.JPG
    109.6 KB · Visningar: 240
  • DSC00843liten.JPG
    DSC00843liten.JPG
    119.7 KB · Visningar: 194
  • DSC00845liten.JPG
    DSC00845liten.JPG
    118.9 KB · Visningar: 213
  • DSC00846liten.JPG
    DSC00846liten.JPG
    97.2 KB · Visningar: 139
  • DSC00847liten.JPG
    DSC00847liten.JPG
    116.5 KB · Visningar: 121
  • DSC00849iten.JPG
    DSC00849iten.JPG
    92.8 KB · Visningar: 205
jag gillar kedjan även om funktionen inte e de bästa kanske :tummenupp

hehe ja den ja... bättre än inget alls faktiskt... ska ta tag i det nåndag när man får lust att svetsa varje länk så den blir stabil...

jävligt ball framljus sak!:yoparty blev sugen att bygga fajter av min sv bara för det!

något du har gjort själv? helvete!!! nu pirrar det i fingrarna:gnissla

Ne det är köpt. Kommer inte ihåg från vart... ska dock höja ett varningens finger för det... man ser inte ett skit, lyset från det kunde man lika gärna va utan, så de nattliga färdena man gör sker med en liten oro i magen för att ngt ska stå 2m framför hojen.

Blir omlack till våren förresten, nån som har förslag på färg?

Gillar proportionerna, inte minst det spinkiga bakdäcket som ger "spänst" åt hojen. Framskärmen, kan jag glädja dej med, retar mej massivt! (Om du nu tycker det är "kul att reta nån", som det heter).
Gillar när det är lite rå finish, själv tror jag att jag skall göra fint och sen blir det bara, tja, halvvägs. Borde köra på rått istället.

Ne det är köpt. Kommer inte ihåg från vart... ska dock höja ett varningens finger för det... man ser inte ett skit, lyset från det kunde man lika gärna va utan, så de nattliga färdena man gör sker med en liten oro i magen för att ngt ska stå 2m framför hojen.

Blir omlack till våren förresten, nån som har förslag på färg?

Har inte våren varit?

*/ ?>
Back