Fajeblejden bromsad

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Så blev resultatet av dagens arbete.
Dippen vid 5500 beror mest på att ljuddämparen togs bort för att se vad som hände.
Det var betydligt rakare med ljuddämpen på. (akra helsystem)
Konstaterades att hästarna ökade i hela registret.
Så systemet ska förändras efter krökarna för att andas bättre.

Så blir det upp i bänken igen för att se vad göras härnäst!

Mappning av tändningen kan förbättra lite vid backpulserna som det finns 3 st av.

Vridet fritt översatt är 122 Nm (om jag inte mins fel)

Hyffsat före en Fireblade 99.... :)


Ett par repor finns på halvtaskig film men det vetefan hur man lägger upp!
 

Bifogat

  • Broms papper mindre.jpg
    Broms papper mindre.jpg
    134.1 KB · Visningar: 480
Kamikaze kid skrev:
Så blev resultatet av dagens arbete.
Dippen vid 5500 beror mest på att ljuddämparen togs bort för att se vad som hände.
Det var betydligt rakare med ljuddämpen på. (akra helsystem)
Konstaterades att hästarna ökade i hela registret.
Så systemet ska förändras efter krökarna för att andas bättre.

Hyffsat före en Fireblade 99.... :)
Jag tror den är igensotad :rolleyes: men för en blade är det VG som min när den var original :gnissla
 
tja jag har läst dina inlägg ganska många gånger... värkar som att du kan lite om blade...

har en fråga bara till dig köpte en blade nov 05 en 96 utagen 97 4ägare inget strul vad jag märker av inte en enda repa väldigt pedant sköt 3600mil o är svensk såld.. fram hjul är byt till 17 istället för 16 otginal men för övringt orginal slitna däck efter en dag på banan:) hur mycket kan man få ut för en sådan???
är det en värd hoj o behålla``??

tackar för svar jag får ha det!!!! :)
 
Pertan skrev:
Jag tror den är igensotad :rolleyes: men för en blade är det VG som min när den var original :gnissla

Blah!

Om jag fick upp filmen skulle du se att där inte fanns någe sot.
Och för det andra har jag skruvat isär den så ofta att sot ej hunnit uppstå! :D
 
KAS-CBR900RR skrev:
tja jag har läst dina inlägg ganska många gånger... värkar som att du kan lite om blade...

tackar för svar jag får ha det!!!! :)


Smörande och inställsamhet funkar alltid :D

Jag skulle gissa på 35 sådär ungefär för din -96a...
Men mer är svårt att få.

Om den är värd att behålla beror ju helt på vad du är ute efter.
Ska du vara värst så är den ju efter.
Ska du ha för att åka lite bana och inte har krav på att vara snabbast så är den ju ok.
Med 17 tums hjul så kan du ju köpa beggade race däck och halka runt på.

Motorn är slitstark med svagheter på 2ans växel som kan ge upp efter lite misshanling.
3ans vevlager kan också ge upp efter bakhjulsåka.

Det finns delar i mängder på begsidan att få tag i om man skulle råka slå ikull.

Som hoj är väghållningen ganska ok men utvecklingen går ju frammåt och din hoj kom redan -92 i sitt första utförande.
Så testar du en hoj uppfunnen på 2000 talet så kommer du ju märka skillnaden. :D
Men som sagt allt beror ju på ditt mål med din med upplevelse.

Din hoj är ju inte något att bli besviken över.
 
Last edited:
Kamikaze kid skrev:
Smörande och inställsamhet funkar alltid :D

Jag skulle gissa på 35 sådär ungefär för din -96a...
Men mer är svårt att få.

Om den är värd att behålla beror ju helt på vad du är ute efter.
Ska du vara värst så är den ju efter.
Ska du ha för att åka lite bana och inte har krav på att vara snabbast så är den ju ok.
Med 17 tums hjul så kan du ju köpa beggade race däck och halka runt på.

Motorn är slitstark med svagheter på 2ans växel som kan ge upp efter lite misshanling.
3ans vevlager kan också ge upp efter bakhjulsåka.

Det finns delar i mängder på begsidan att få tag i om man skulle råka slå ikull.

Som hoj är väghållningen ganska ok men utvecklingen går ju frammåt och din hoj kom redan -92 i sitt första utförande.
Så testar du en hoj uppfunnen på 2000 talet så kommer du ju märka skillnaden. :D
Men som sagt allt beror ju på ditt mål med din med upplevelse.

Din hoj är ju inte något att bli besviken över.



Tack för det!!! hör alltid av mig till dig om det är någonting med bladen :D

detta är min 3hoj 2005 ägde r6 och ninja600 denna är ju rolig att köra men den dagen jag har råd att köpa förr mer pengar så blir det en meanstreak1600 hahhahaah :)
 
Kamikaze kid skrev:
Blah!

Om jag fick upp filmen skulle du se att där inte fanns någe sot.
Och för det andra har jag skruvat isär den så ofta att sot ej hunnit uppstå! :D
Det är kanonputs på din hoj :tummenupp det har ju inte jag :gnissla
 
Kamikaze kid skrev:
Det kommer en kopia på denna hoj som ska trycksättas utav bara fan!
Å det är ditt fel... :D



Ja sådär i alla fall... :)
Ska vi åka ERF med den nu då?
:squid Kan du ge dig på!!! fy fan vad jag längtar, ska du med till Mo i Rana om det blir av :banana

KAS-CBR900RR skrev:
denna är ju rolig att köra men den dagen jag har råd att köpa förr mer pengar så blir det en meanstreak1600 hahhahaah :)
:klappar :klappar :felämne Vilket landsting har dragit in din vård :rofl
 
Kamikaze kid skrev:
Vet inte om jag törs anmäla mig dit då hustrun troligen är färdigjäst just därikring! :)

Men är jäääävligt sugen såklart
GRATTIS! :tummenupp har inte varit offentligt tidigare vad jag vet, du får inte åka med då men jag lovar en rapport mellan dagarna.
 
Back
Top