Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
det finns ingen 'kontentan'; det är däremot intressant, fascinerande men mest skrämmande, vad 'vi' tycker är det viktigaste och väljer att belöna därefter.
Det finns ju en viss skillnad också. Facebook är helt frivilligt medan ingen bad Assange dela med sig av information som han kommit över på ett ljusskyggt sätt.
Det finns ju en viss skillnad också. Facebook är helt frivilligt medan ingen bad Assange dela med sig av information som han kommit över på ett ljusskyggt sätt.
Jodå, det finns ganska många som tycker att makthavarnas smutsiga byk ska släpas ut i rampljuset. Sedan gör ju inte assange det gratis, han (wikileaks) tar ju betalt för informationen, och blir tjuriga när folk läcker "deras" information.
det handlar inte om 'frivillighet' kontra 'vad vi blir påprackade' utan helt enkelt om värderingar - at the end of the day, så värderar vi pengar, framgång och lönsamhet mer än avslöjanden om den mänskliga naturen, gång efter annan. hur många gånger har vi inte läst numera tex om vanvården om de äldre? and the list goes on...
Och hur länge har inte "man of the year" varit en framgångsrik affärsman? Varför ska det vara nån skillnad bara för att han lagligt säljer personuppgifter på folk som gått med på det?
Det är i slutändan en rätt dålig jämförelse tycker jag.
Det är väl inte Assange som är hjälten i så fall utan de personer som tillhandahåller de ljusskygga dokumenten, och riskerar sin frihet och/eller sitt liv för det?
Anna, för enkelhetens skull har jag utsett honom till 'hjälten' - jag förutsätter att alla vet hur det ligger till med wikileaks.
Assange beskrivs väl ofta som extremt paranoid och om så är fallet är det nog inte så konstigt han gör allt i sin makt för att komma undan?Manning sitter i isoleringscell 1,5 år, för att de amerikanska myndigheterna hade gett ett oerhört stort antal människor (tusentals) tillgång till sekretess klassad information. Assanage sitter och trycker i England av rädsla för att bli förflyttad till Sverige för förhör om våldtäkt(er). Med tanke på det stora besvär han gjort för att undvika att komma över för att bli förhörd om saken, börjar jag nästan tro att det ändå ligger någon sanning i det hela. Utan bevis skulle ärendet troligtvis skrivits av snabbt.
Assange beskrivs väl ofta som extremt paranoid och om så är fallet är det nog inte så konstigt han gör allt i sin makt för att komma undan?
Håller med TS, visst är det hela sjukt. Men hur det ses som kommunistiskt förstår jag inte, eller varför det ens skulle vara dåligt i sammanhanget?
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |
|
|
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige
Äntligen är frågan om vem s... |
|
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige
Äntligen är frågan om vem s... |
|
|
|
Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”