Fackansluten mot min vilja - Hilfe bitte!

Om du nu är så tuff.
Vad skulle du säga om chefen tog in dig på kontoret och förklarade att han var tvungen att ge dig sparken?

Du missuppfattar. Jag är inte tuff, det är därför jag är fackansluten så jag får hjälp vid eventuella problem på min arbetsplats.

Problemet är att många fackförbund, särskilt metall vad jag har förstått, sysslar med rena maffiafasoner med utpressning, mobbing, utfrysning osv för att TVINGA anställda gå med i deras ruttna klubb för inbördes beundran. Är man inte med kan man packa och dra. Men det talas det jävligt tyst om.

Den svenska fackföreningsrörelsen är troligen en av de enskilt största orsakerna till den svenska ekonomins tröghet. En massa ineffektiva gubbar som stått på samma golv i 40år och som har en verkningsgrad på 50% i bästa fall, men som får glänsa lite på gamla dar genom att vara facklig representant. Facken har helt enkelt alldeles för stor makt, och sossen Reinfeldt är ju inte sen med att försvara skiten.

Ja, jag håller med dej. Maffiafasonerna är ett problem, alla fack sysslar inte med detta som tur är.

Last edited:
Den svenska fackföreningsrörelsen är troligen en av de enskilt största orsakerna till den svenska ekonomins tröghet. En massa ineffektiva gubbar som stått på samma golv i 40år och som har en verkningsgrad på 50% i bästa fall, men som får glänsa lite på gamla dar genom att vara facklig representant. Facken har helt enkelt alldeles för stor makt, och sossen Reinfeldt är ju inte sen med att försvara skiten.

Fackföreningar är ingen typisk svensk företeelse utan har sitt upphov i USA.

Puh, känns som man valde rätt när man inte gick över till Unionen, som jag egentligen tillhör nu när jag jobbar inom den privata vården, utan var kvar hos SKTF där jag får separata räkningar från A-kassan och facket då de inte har något med varandra att göra.

Den enda anledningen till att jag är med i facket är att jag har en inkomsförsäkring som jämfört med andra är förmånlig samt får 3000 kr för ersättning för resor till arbetsgivare vid en eventuell arbetslöshet med mera.
Utträde ur facket måste ske skriftligt, man kan inte bara sluta betala....

Utträde ur facket måste ske skriftligt, man kan inte bara sluta betala....
Äh, det där stämmer inte. I teorin kanske, men i praktiken finns det inte mycket fucket kan göra om man skiter i att betala.

Problemet är att många fackförbund, särskilt metall vad jag har förstått, sysslar med rena maffiafasoner med utpressning, mobbing, utfrysning osv för att TVINGA anställda gå med i deras ruttna klubb för inbördes beundran. Är man inte med kan man packa och dra. Men det talas det jävligt tyst om.

Det är skrämmande att propagandan från (Sovjet)Unionen, LO-fucken och övriga kommunistföreningar FORTFARANDE fungerar.

Last edited:
Äh, det där stämmer inte. I teorin kanske, men i praktiken finns det inte mycket fucket kan göra om man skiter i att betala.

.

Vissa fackförbund skickar ut obetalda avgifter till inkasso med start från januari-09 vilket dom inte gjort förr.

Den dagen jag vill gå ur ringer jag och får hemskickat ett frankerat kuvert och sedan lämnar jag en skriftlig begäran, det är inte så svårt.

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...