Blip
Dum spiro, spero
Om du nu är så tuff.
Vad skulle du säga om chefen tog in dig på kontoret och förklarade att han var tvungen att ge dig sparken?
Du missuppfattar. Jag är inte tuff, det är därför jag är fackansluten så jag får hjälp vid eventuella problem på min arbetsplats.
Problemet är att många fackförbund, särskilt metall vad jag har förstått, sysslar med rena maffiafasoner med utpressning, mobbing, utfrysning osv för att TVINGA anställda gå med i deras ruttna klubb för inbördes beundran. Är man inte med kan man packa och dra. Men det talas det jävligt tyst om.
Den svenska fackföreningsrörelsen är troligen en av de enskilt största orsakerna till den svenska ekonomins tröghet. En massa ineffektiva gubbar som stått på samma golv i 40år och som har en verkningsgrad på 50% i bästa fall, men som får glänsa lite på gamla dar genom att vara facklig representant. Facken har helt enkelt alldeles för stor makt, och sossen Reinfeldt är ju inte sen med att försvara skiten.
Ja, jag håller med dej. Maffiafasonerna är ett problem, alla fack sysslar inte med detta som tur är.
Last edited: