Facebook

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Linn Ogelid, 19, upptäckte Facebook i maj. Foton laddades upp, privata samtal fördes och allt var frid och fröjd. Tills en dag, när en inbjudan dimper ner i mejlkorgen.

När jag inte haft något bättre för mig har jag roat mig med att kommentera fula foton på andra eller spana in andras profiler.

Så tills en dag. Ett mail dimper ner i inkorgen och Facebook meddelar att jag har en ny ”friend request”. Nyfiken som jag är går jag in direkt och ser till min fasa – pappa har hittat mig.

:rofl :hihi

Direkt låser jag alla mina foton för personer utanför min vänlista och jag går ur nätverket i ren panik. Min bror ringer senare på dagen och skäller nästintill ut mig för att jag inte varnat honom.

Det var för bra helt enkelt, de
t blev så pass simpelt att till och med folk över 25 lyckades manövrera sig där. Då flyr 80-talisterna, det lovar jag.

Nu är det slut med Facebook,

http://www.idg.se/2.1085/1.118988

Facebook dör inte men kidsen kanske drar. Sen har jag hört att man kan ha hemliga grupper.

Det var för bra helt enkelt, det blev så pass simpelt att till och med folk över 25 lyckades manövrera sig där. Då flyr 80-talisterna, det lovar jag.
Ganska dum kommentar. Jag är 80-talist OCH över 25 år.Ska jag fly eller inte??? Det är också ganska komiskt att hon tror att hon är smartare än alla som är över 25 år.

Är hon så sen i puberteten så hon i eftergymnasial ålder fortfarande måste tramsa sig med upprorsmentalitet och avståndstagande från föräldrar? Om hon nu bara kunde mogna till lite i knoppen så skulle hon säkert inse hur fantastiskt kul det är att internet inte bara behöver vara en jävla lekstuga för tonåringar. Kanske vore det lämpligare för lillsnärtan att återgå till *kjamizarna* på Lunarstorm.

/perris

Ganska dum kommentar. Jag är 80-talist OCH över 25 år.Ska jag fly eller inte??? Det är också ganska komiskt att hon tror att hon är smartare än alla som är över 25 år.

Som alla/många 18-åringar så upplever hon 25-30 åringar som "jeTeGaMla"..

Men hon är ju inne på rätt spår. IT-mognaden och kunnandet skiljer ganska ordentligt mellan de under 25 och de över. Sen tycker jag iofs 25 är en lite väl snävt tilltagen gräns... Men hade hon sagt 35 hade hon varit mer på banan..

Hon har ju faktiskt rätt trots allt.. Var och varannan i min bekantskapskrets tjatar som f*n om att jag ska skaffa FaceBook!
- Men det är så enkelt att dela ut bilder å hålla kontakten!
- Jag byggde min första hemsida i notepad 1997...
- Men man kan lixom snacka med varandra där..
- Vill jag snacka med nån så mailar jag eller ringer..!

...folk som ALDRIG varit i närheten av en egen hemsida lägger plötsligt upp allt som sig själva och alla i sitt uppgänge på den där förbannade sidan. Det är en pest!

Jag ska ALDRIG joina. Fy fan för att behöva förklara för en massa folk varför man "inte vill bli kompis med dem på facebook"...

Är hon så sen i puberteten så hon i eftergymnasial ålder fortfarande måste tramsa sig med upprorsmentalitet och avståndstagande från föräldrar? Om hon nu bara kunde mogna till lite i knoppen så skulle hon säkert inse hur fantastiskt kul det är att internet inte bara behöver vara en jävla lekstuga för tonåringar. Kanske vore det lämpligare för lillsnärtan att återgå till *kjamizarna* på Lunarstorm.

/perris

så du menar att du pratar om allt med dina föräldrar? delar med dig av festbilder och visar hur jävla full du var. förklarar för dem ingående hur du fått den och den i sängen (för jag antar att det är det facebook används till) :va

så du menar att du pratar om allt med dina föräldrar? delar med dig av festbilder och visar hur jävla full du var. förklarar för dem ingående hur du fått den och den i sängen (för jag antar att det är det facebook används till) :va
Visst kan jag visa festbilder, det har hänt. Jag ser inga problem alls i det faktiskt. En förälder är för mig en otroligt god vän, en medmänniska, som har ungefär samma bekymmer och tankar som en själv, men som förhoppningsvis ådragit sig lite större livserfarenhet på grund av sin ålder. Nu pratar jag alltså om relationer mellan vuxna barn och deras föräldrar. Inte om åren innan och under puberteten.

/perris

Visst kan jag visa festbilder, det har hänt. Jag ser inga problem alls i det faktiskt. En förälder är för mig en otroligt god vän, en medmänniska, som har ungefär samma bekymmer och tankar som en själv, men som förhoppningsvis ådragit sig lite större livserfarenhet på grund av sin ålder. Nu pratar jag alltså om relationer mellan vuxna barn och deras föräldrar. Inte om åren innan och under puberteten.

/perris

förstår vad du menar. me nsamtidigt så är hon i texten 19 år. när man är 19 år så kanske man inte pratar om exakt allt med sina föräldrar, eller skämtar om saker som man skämtar med polarna om och liknande.

förstår vad du menar. me nsamtidigt så är hon i texten 19 år. när man är 19 år så kanske man inte pratar om exakt allt med sina föräldrar, eller skämtar om saker som man skämtar med polarna om och liknande.
Jo, det är klart. Alla utvecklas vi i olika takt, och jag kan naturligtvis bara referera till min egen uppväxt. Jag tycker bara att det är lite synd att det ska behöva vara på det viset, men å andra sidan kanske hon har ett behov av att vara lite avståndstagande.

Lite irreterad är jag också på denna strama åldersuppdelning vi har i västvärlden, som hon nu fick bli symbol för. Det är knappt ens socialt accepterat att besöka samma krog som människor som är lika gamla som mina föräldrar. Något jag tycker är synd, då jag tror att alla tjänar på att umgås över generationsgränserna. Och nej, jag pratar inte om sex :-)

/perris

Som alla/många 18-åringar så upplever hon 25-30 åringar som "jeTeGaMla"..

Men hon är ju inne på rätt spår. IT-mognaden och kunnandet skiljer ganska ordentligt mellan de under 25 och de över. Sen tycker jag iofs 25 är en lite väl snävt tilltagen gräns... Men hade hon sagt 35 hade hon varit mer på banan..
Ja 25 är lite väl ungt. Jag, som är 25,5, är precis som dagens skitungar uppvuxen med datorer. Skillnaden är att när jag var ung räckte det inte att peka och klicka med datorerna. Man fick faktiskt tänka lite. Dessutom fanns det varken spel som var speciellt roliga eller något Internet. Så man var lite mer "hacker" på den tiden.
Typiskt ungar att tro att de kan något om datorer bara för att de kan installera Windows eller klicka på en hyperlänk.

Men det mest korkade måste ändå sporthojs-forumet på Fäjsbok vara. Ett forum för ett forum. Jösses Amalia! :va

Det är nice att ni är medlemmar i sporthoj.com och tokdissar att vara medlem i ett internetcommunity. Vet ni vad ett internetforum är?

3168570 Det är nice att ni är medlemmar i sporthoj.com och tokdissar att vara medlem i ett internetcommunity. Vet ni vad ett internetforum är?
Japp, det är där all världens avskum, patrask och annat löst folk hamnar. Tur att man håller sig ifrån dendär skiten.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8