Facebook förlorar användare

Jag förstår inte problemet folk har med menlösa statusuppdateringar. Kommer där en värdelös uppdatering så markera den och där dyker upp en meny där man kan välja att inte se statusuppdateringar från denna person....

Numera är mitt FB fritt från menlösa uppdateringar, Farmville och allt annat tjaffs...

Ska nog testa att göra som du beskrev :tummenupp

Last edited:
Jag har inga vänner i min vännerlista som jag inte känner på riktigt :)

Tycker det är ett roligt tidsförsriv fr att varva ner efter jobbet, FB, Sporthoj, Garaget.org och sen lite andra småforum så är man lugn sen :)

Så en vän är inte en riktig vän om man inte har råd att besöka dem? Vänta ska jag säga det till polarna i Australien...

En riktig vän kan man ge fan i att besöka, prata, brevväxla, maila osv i flera år utan att den för det delen förlorar sin status tills man masar sig dit.

Du känner inte mina vänner.:D

Men vill du prata så känns ju facebook kanske inte som det rätta för dig.

Kommunicera då. Jag antar att du är en sån där gamling som inte tycker att man kan prata annat än med rösten. Dags att sälja NMT-luren tror jag. :tummenupp

Jag skaffade förra året faktiskt facebook och slås fortfarande av hur fullkomligt värdelöst deras användargränsnitt är.

Instämmer. Det är verkligen riktigt riktigt sugigt. Pinsamt med tanke på alla miljarder dollar de snurrar runt.

det står inte i artikeln att det totala antalet användare minskar bara att några inte är aktiva längre. Så om sex miljoner slutar använda fb kan det vara så att tio nya kommer till.
Gnället om meningslösa statusuppdateringar känns väl väldigt 2009 dessutom?
Skaffa roligare vänner så slipper ni sånt.

spotify är ju också en sån där internet grej som alla snackar om men det är faktis riktigt ballt. Provade det igår och blev riktigt impad. Synd bara att datorn inte riktigt hinner med utan måste stanna upp och buffra efter ca 1.20

YOUR-ALL-DOING-IT-WRONG-facebook-12225557-720-576.jpg

Jag har ett antal bra polare. Två riktigt bra och en jävel som jag skulle offra livet för.
Ingen utav dessa saknar mej på facebook. Faktum är att ingen utav mina polare saknar mej där, alla vet att vill dom mej något så ringer dom eller kommer förbi. Alla är meddlemmar.
Sen är det mycket "löst pack" som pratar om att jag måste bara joina sekten. Nåja vill jag verkligen joina och få reda på allt om dessa?
Nä jag håller mej utanför. Mina polare, dom som bryr sig om mej vet att jag aldrig kommer gå med i fejjan. Dom ringer eller jag dom.

Jag diggar fejan. Tack vare den har jag hittat mina gamla barndomskamrater från grundskolan och delat foton och minnen (en återträff planeras också), har koll på när band jag gillar spelar här i stan osv osv.

Gissar att det är samma folk som skryter om att de inte finns på fejan som skröt om att de inte hade nån mobil på tiden det begav sig.

Fejan kommer inte försvinna förrän det utkonkurreras av något bättre.

+1 :tummenupp

Jag har ett antal bra polare. Två riktigt bra och en jävel som jag skulle offra livet för.
Ingen utav dessa saknar mej på facebook. Faktum är att ingen utav mina polare saknar mej där, alla vet att vill dom mej något så ringer dom eller kommer förbi. Alla är meddlemmar.
Sen är det mycket "löst pack" som pratar om att jag måste bara joina sekten. Nåja vill jag verkligen joina och få reda på allt om dessa?
Nä jag håller mej utanför. Mina polare, dom som bryr sig om mej vet att jag aldrig kommer gå med i fejjan. Dom ringer eller jag dom.

Samma här i stort :tummenupp

Jag läste i DN att medelsvenne lägger 3h per dag på Facebook.
Inbillar mig faktiskt att jag har bättre saker att lägga min tid på än att t.ex. kolla upp vad Lotta-Stina, som jag gick i samma klass som i 3:an och aldrig haft kontakt med sen dess, åt till frukost... :rolleyes:

Men vi är alla olika, så vad vet jag.

Facebook går att använda till så mycket mer än att få en rebound med något gammalt ligg från gymnasiet ( vilket iofs inte är det sämsta :)).

Skapa privata grupper, gör en för kompisgänget så kan ni styra upp körningar, meckkvällar mm. "Gilla" sidor, så kommer statusuppdateringar om nyheter, finns massa företag och organisationer. Använd chatten istället för msn osv osv. Men håller med om att de kunde göra FB bättre med tanke på alla stålars.

Men jag packar inte på FB på någon som inte vill, men det finns fler användningsområden än att hitta gamla "polare" som man helst vill slippa.

Facebook går att använda till så mycket mer än att få en rebound med något gammalt ligg från gymnasiet ( vilket iofs inte är det sämsta :)).

Skapa privata grupper, gör en för kompisgänget så kan ni styra upp körningar, meckkvällar mm. "Gilla" sidor, så kommer statusuppdateringar om nyheter, finns massa företag och organisationer. Använd chatten istället för msn osv osv. .

Jag skaffade facebook för ett par veckor sedan av just dom anledningarna du nämner.

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back