Facebook - det visste vi väl?

Det var väl ingen här som gjort undersökningen? Det är en forskningsrapport.
Min reflektion är att de som reagerar mest är förmodligen de som känner igen sig själv på beskrivningen i rapporten. Sanningen brukar svida.

"Forskaren Soraya Mehdizadeh har en viss förståelse för att att alla inte hälsar hennes rön med förtjusning. Brittiska tidningen Daily Mail, som refererar studien, passar också på att dela ut en örfil till: en annan undersökning visar att studenter som håller lite koll på Facebook i bakgrunden när de pluggar, presterar 20 procent sämre än de som avstår från Facebook."

Nej, men svaren från en del här... :hihi

Som sagt, har man tid att både surfa SH och vara på fejsbook så har man nog för mycket tid eller så är man rädd för att möta människor i verkliga livet och trivs bättre med att gömma sig bakom ett tangentbord.

Som rapporten säger, folk med dålig självkänsla gör mycket på FB.

Inte för att jag tar några av sidorna i försvar, men jag kan med gott samvete säga att jag hinner jobba 10-12 timmar per dag och ändå besöka sporthoj.com samt fejsbok. Sistnämnda spenderar man dock inte mycket tid på, mest för att förundras över folks engagemang för att dela med sig av sitt innehållslösa liv allt som oftast.
Och då jobbar jag inte framför en dator hela dagarna, när jag gjorde det så spenderades 7-8 timmar här på sporthoj.com :brinnerup

Maverick_ou812; skrev:
Min reflektion är att de som reagerar mest är förmodligen de som känner igen sig själv på beskrivningen i rapporten. Sanningen brukar svida.

Forskningsunderlag - 100 personer.
Antal aktiva FB-användare - 500 miljoner.

Nånstans känner jag att hon kan ha missat en del nyanser.

Pelle har svarat flest gånger i tråden => Dålig självkänsla :)

Forskningsunderlag - 100 personer.
Antal aktiva FB-användare - 500 miljoner.

Nånstans känner jag att hon kan ha missat en del nyanser.

Brukar inte 10.000 personer räknas som dåligt statistiskt underlag vid hederliga svenska undersökningar? :va

Vad spelar det för roll? Det är ju knappast så att alla som har ett Facebookkonto har dålig självkänsla och vice versa. Trams.

Multitasking....:tummenupp Vissa har visst svårt med det, tydligen....:D

förstår inte riktigt varför folk här på sh gnäller över fb, de flesta har använt gilla knappen - same shit på fb, finns en vad gör du idag rad på sh - same shit på fb, folk lägger ut bilder på d dom vill på sh - same shit på fb. man väljer ju själv hur privat man vill vara, spela roll om det är sporthoj.com eller ansiktsbok. ;)

en sak till: har man vänner över hela svergie samt världen är facebook jävligt bra sätt att hålla kontakt. :tummenupp

Last edited:
Ni låter fan som grinkärringarna på jobbet!

"Dom däringa fäjsbookingarna har inget liv!
Jag har sett att dom är där dygnet runt, har dom inget att göra!!!??"

Så sitter dom hemma och spionerar alternativt löser korsord.

Jag har skrivit det förr, men igen då, jag har fäjsbook igång sålänge jag är hemma, som ett komplement till mobil, mail, msn, i en egen flik i firefox..

Total tid jag tillbringar där kanske är 4-5min, men onlinetid runt 15timmar per dag.

Total tid tv-tittande per dag 0timmar. :arsele

• Gilla
Reaktioner: zm
Ni låter fan som grinkärringarna på jobbet!

"Dom däringa fäjsbookingarna har inget liv!
Jag har sett att dom är där dygnet runt, har dom inget att göra!!!??"

Så sitter dom hemma och spionerar alternativt löser korsord.

Jag har skrivit det förr, men igen då, jag har fäjsbook igång sålänge jag är hemma, som ett komplement till mobil, mail, msn, i en egen flik i firefox..

Total tid jag tillbringar där kanske är 4-5min, men onlinetid runt 15timmar per dag.

Total tid tv-tittande per dag 0timmar. :arsele

Nu tror jag du ljuger en smula, va?! Ser att du är inne heeeeeela tiden! :D:D Smygkissa bakom buskar o grejer, du e sån outlaw!! :tungan

Nu tror jag du ljuger en smula, va?! Ser att du är inne heeeeeela tiden! :D:D Smygkissa bakom buskar o grejer, du e sån outlaw!! :tungan

Skrev jag inte att jag är inne 15h per dygn ;)

Fucking 1%are som sabbar mitt kisseri.. :gnissla

Hmm frisk fläkt det där med att klaga på att fejjan e "för mycket fritid"
Känns modernt på nåt vis. Verkligen. I synnerhet som man vilar på en undersökning som kunde gjorts i en annan del av köping. Sunt!

Ja, jag är inloggad på FB (och SH) i princip 24/7.
FB har jag ju som app i mobilen dessutom, så det är ju absolut "aktivt" jämnt.

Men hur mycket jag använder mig av det...
Jag skrev sist i min statusrad i Juni, innan dess var det också några månader.

Jag känner inget behov av att dela med mig av mitt tråkiga liv, väderleken, vilken dag det är (Äntligen måndag!!!!) eller konsistensen på min avföring, men visst, vissa människors liv går att följa i otrolig detalj på FB.

Jag bloggar inte heller, eller twittrar för den delen.

Där kan man verkligen prata om informationsöverflöd....

"Folk med dålig självkänsla kollade sin profil med tätare intervaller."

[YOUTUBE-ID]fmZbSGiYru8[/YOUTUBE-ID]

Jag har fått ligga genom facebook, fått en flickvän, fått vänner, hållt kontakten med folk jag träffat utomlands för år sedan vilket genererat i att jag besökt dom på andra sidan jorden, och om en vecka får jag besök från tyskland

Dessutom inser man att man har det rätt bra när man läser om folks försök till skrytsamma statusupdateringar om hur otroligt mysigt det var att fika med fia, och hur god gårdagens fruktsallad var! :yoparty

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park