Fabbe o Lion - Vi är många som tänker på er!

triplx

Live to ride Ride to live
Gick med
5 Jun 2005
Ort
Luleå
Hoj
R1
Vila I Frid..... Hoppas ni får fortsätta köra era hojar där uppe i himlen....

Let us die young or let us live forever.........
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Näe :gråta..inte redan!
Jag får sån ångest varje gång man ser att folk man har sett eller pratat med i trådarna går bort (alla andra som förolyckas med såklart).
Vill inte att fler skall omkomma..hur fan åstadkommer man det? Slutar åka hoj?
Jag funderar allvarligt på det. Har inte tagit ut min hoj i år ännu...lade av förra året efter att Kalle Norton gick bort.
Vill inte ha fler hojvänner..:(
Det är fan inte värt detta!

Edit..det framgick kanske inte i mitt panikinlägg att jag tänker givetvis på familjerna till dom omkomna. Ni måste ha ett rent helvete. Önskar jag kunde göra ngt. Ta hand om varandra och vårda era fina minnen ömt!
 
Last edited by a moderator:

Mr RR

speedaholic
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
S 1000 RR
I höstas hade jag precis sänkt priset på min hoj, som har varit till salu större delen av sommaren.
Den första som ringer är en kille från Göteborg och presenterar sig som Nino...

En vecka senare kommer han ner till Malmö där jag hade min ögonsten, en lavaröd Yamaha R1 -04.

Jag fick direkt ett bra intryck av Nino och när vi väl träffades för att göra upp affären, infriades mina förväntningar på att detta är en bra kille som kommer ta väl hand om min hoj. Detta har alltid varit viktigt för mig...

Med sig hade Nino en kompis, som presenterade sig som Fabian.

Jag är själv 34 och jag kände verkligen igen mig i honom när jag var yngre...

Han verkligen brann för hojar. Jag märkte ganska snabbt att de verkade vara väldigt goda vänner, han och Nino.

Vi tillbringade flera timmar i garaget och snackade sporthoj, en bra bit efter affären var klar.

Vi hade himla trevligt och det kändes inte så tungt att lämna hojen ifrån mig.

Vi bestämde att om de skulle neråt Skåne så skulle de höra av sig och jag skulle visa dem mina favoritslingor här i trakterna...
Och givetvis vice versa om jag hamnar i Göteborg.

Detta var verkligen killar som det hade varit roligt att köra med...

Otroligt tragiskt att två så bra människor har ryckts ifrån livet så tidigt.

Mina intryck av dem har bara bekräftats allt eftersom jag läst den här tråden.

De gick bort när de gjorde det som de älskade mest här i livet, vilket de flesta av oss inte kommer göra trots en eventuell högre levnadsålder.

Vila i frid, Nino och Fabian.

/Tibor.
 

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Hade inte tänkt att skriva eftersom jag aldrig träffat någon av dem, men jag vill bara säga att jag blir riktigt ledsen varje gång jag ser denna tråd på startsidan även fast jag som sagt inte ens träffat dem.

"only the good die young"

Vila i frid i hojhimlen !
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Det känns förfärligt att läsa allt detta. Har för ett svagt, väldigt dimmigt (alkoholfyllt) minne av att jag träffat Fabbe på Halloweenfesten i Nov förra året. Oavsett så lider jag med er alla. Hoppas ni tar er igenom detta på bästa vis.

@Tacksam_Far
Jag kan inte ens föreställa mig hur det måste kännas att överleva sina barn. Det är ju liksom inte meningen att det ska vara så! :(
Ta hand om er och försök leva när den värsta sorgen väl har lagt sig. :pannkyss

Naturligtvis gäller ovan alla anhöriga och vänner till Lion med.

Fabbe och Lion, håll vakande ögon på oss alla som fortsätter att rulla på två hjul. Vi lär ju kanske träffas någongång men än är inte tiden inne för mig.

Vila i frid....
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Idag vaknar jag upp å inser att vi ska begrava en vän som har gått bort för tidigt, Vi va 8 st i vårat gäng som körde ihop festade å tjafsa ,idag e vi bara 6 st å vi saknar er allt mer för varje dag som går.

Nino vi saknar dig å vi kommer hedra dig idag som du hade velat .
 

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund/Linköping
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Vi är några vänner till Ninib från Linköping och Norrköping som kommer på begravningen idag för att hedra honom och säga farväl. Känner att det kommer att bli en tung dag. Vi kanske ses, Zajtar.
 

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Vi är några vänner till Ninib från Linköping och Norrköping som kommer på begravningen idag för att hedra honom och säga farväl. Känner att det kommer att bli en tung dag. Vi kanske ses, Zajtar.

Det kommer att bli en extrem tung dag.
Vi får finnas för varran idag.
 

Tolf

Tolf
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
Tl 1000r
Fy vad hemskt, kände inte grabbarna, men man blir så ledsen när man hör sånt här.

Livet är så skört!

Tolf
 

murphy76

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2007
Ort
vänersborg
Hoj
gsx750-83
Hej vänner!
i år är det fem år sen jag såg två vänner gå bort i en liknande olycka!
Det onda går aldrig bort men man lär sig att leva med det...jag vet att det känns som en otacksam tröst nu..och känslorna väcks varje gång man läser om en trafikolycka så var beredd på det.och det viktigaste av allt!!! MAN FÅR SKRATTA även om man är lessen! och om har nån frågor att ställa så gör det!
 
Last edited:

Socrates

Guest
Fabbe var en av de första jag hade kontakt med här på sporthoj. Jag hade precis tagit körkort och vi hade likadana hojar. Tror det hela började med att han ville köpa mina blinkers, sen fortsatte det med chattande på MSN. Hade aldrig nöjet att träffa honom, men intrycket man fick var att han var sjukligt trevlig mot allt och alla.

Vila i frid båda två!
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top