Faan va duktig man kan va med pengar!

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Idag var jag glad, tills jag loggade in på Solo och kollade kontot.
Som alla vet fick man lön förra fredagen... i sista sekund som vanligt! Då hade jag 15 520 kr på personkontot.... Nu en vecka senare så har jag (trumvirvel)
2146 kr. :gråta :gråta :gråta

Nu e jag lite ledsen... Visserligen har man ju pengar på sparkontot som väntar men ändå! Faan man har mycket pengar i ena stunden, shoppar o spenderar och tänker inte på "skojjiga" nya utgifter som lån, försäkringar osv... o sen e man pank.

Jaja, bara 26 dagar kvar tills löning... :död

vågen skrev:
Som alla vet fick man lön förra fredagen... i sista sekund som vanligt! Då hade jag 15 520 kr på personkontot.... Nu en vecka senare så har jag (trumvirvel)

Nu e jag lite ledsen... Visserligen har man ju pengar på sparkontot som väntar men ändå! Faan man har mycket pengar i ena stunden, shoppar o spenderar och tänker inte på "skojjiga" nya utgifter som lån, försäkringar osv... o sen e man pank.

Klantigt !!! :yoparty :fyllisar :banana

// TOK :fyllisar

mmm... jo man kan ju knappast skylla på otur :rofl

Såg en lustig grej. 26e januari beställde jag en pryl från tyskland. Han som skulle göra prylen vart sjuk, åkte in på sjukhus och kom hem efter en månad. Jag mejlade och undrade om hur det blev med just min grej och om när dom skulle ta betalt... fick aldrig nått svar. Men nu såg jag att en avgift "Kortköp" idag på 2700 har betalts... jag har inte ens använt kortet idag. Måste vara snubben i tyskland som tycker att idag är en lämplig dag att ta betalt!

Stålars

Under förra årets glada dagar plockade jag ut så att jag hade 30000 netto/månad. Självklart gör man ju av med varenda lite krona. Nu går jag på a-kassa och för nöja mig med 10000 netto/månad. Otroligt hur fort man kan mätta munnen efter matsäcken ! Jag får tom pengar ÖVER när jag betalt alla räkningar och levt som "vanligt" hela månaden. Resor och dyra klädinköp kan man dock glömma. Aja.. Jag klarar mig bra, förutom att jag inte har nån hoj den här sommaren. Har jag ju iofs inte haft tidigare heller ;)

Tjänar man mycket gör man av med mycket... impulsköpte en RR hoj i onsdags.... ett lätt sätt att göra av med väldigt mycket pengar.... men det e väl meningen med livet... att slösa..... om man dör imorrn så e det ju värdelöst att ha en massa pengar kvar ! :tummenupp

:fyllisar :fyllisar

Nudlar månaden ut alltså.. Panta nåt så kanske du har råd med köttbullar till nån gång i veckan :D

cRoC skrev:
Nudlar månaden ut alltså.. Panta nåt så kanske du har råd med köttbullar till nån gång i veckan :D

ALDRIG!
jag får väl föra över lite pengar o kolla lite i plånboken istället för på plastkortet!

Jag håller med en person ovan. Imorgon kan man vara död.

vågen skrev:

tsss jävla nybörjar-kapitalist... själv sitter man med 1900:- kvar å inte ett öre i besparingar.. jepp jepp man e ju kung :fyllisar

blir till att sälja röven på stritan sen.. :tungan

Min rövare får va stängd ett tag till, jag kollade i plånkan o hittade en massa pengar :)
Jihooo... nu ska d supas :öl

Ett tips till alla er som gärna vill ha pengar över i slutet av månaden. Som så många har påtalat så använder man kortet hela tiden.
Ha 2 bankkonton och för över en del av pengarna till kontot utan kort. Både säkrare för dig om du tappar kortet och samtidigt så kommer du göra av med mindre pengar för när du kollar hur mycket du har på kortet så är det betydligt mindre. :tummenupp
Jag pluggar själv, men lyckas ändå köra både r-hoj och ha bil. Är väl inte så jättemånga kronor över men man överlever i alla fall. O man får köra hoj!! :yoparty

vågen skrev:
mmm... jo man kan ju knappast skylla på otur :rofl

Såg en lustig grej. 26e januari beställde jag en pryl från tyskland. Han som skulle göra prylen vart sjuk, åkte in på sjukhus och kom hem efter en månad. Jag mejlade och undrade om hur det blev med just min grej och om när dom skulle ta betalt... fick aldrig nått svar. Men nu såg jag att en avgift "Kortköp" idag på 2700 har betalts... jag har inte ens använt kortet idag. Måste vara snubben i tyskland som tycker att idag är en lämplig dag att ta betalt!

Då får vi se om du blir lurad då.

vågen skrev:

Klaga på du. Det där räcker ju iaf till mat och en och annan öl. Jag har 470:- kvar på mitt konto. Inte alltför ovanligt att det blir så när man kombinerar studentliv och hojåka :näsblod

Tänk då att försöka klara sig på en studeninkomst ....hela (megatrumvirvel): 6800 kr varje månad. Och då är min hyra på 2888 kr och på det kommer mobiltelefon, mc-försäkring osv osv.... Vem skulle palla det, jävla existensminimum är vad det är. Man har nyligen räknat ut att med pengavärdets utveckling osv bla bla att studiemedlet har sänkts med 50 % de senaste fem åren.

Sen måste man ju ha pengar att spendera på sprit med :fyllisar Ett måste som student :yoparty

Kollade nyss kontot,här räcker det till mat o lite till :)
10000 kr kvar efter räkningar på 5500 kr samt att man betalt omlackering på kåpor/tankar 5000 kr denna mån oxå.

Student verkar inte kul att vara när man har hoj!
Nu var man ute igår också... pengarna bar far iväg, dom gillar inte mig!

Whimps!

sportarn skrev:
Ett tips till alla er som gärna vill ha pengar över i slutet av månaden. Som så många har påtalat så använder man kortet hela tiden.
Ha 2 bankkonton och för över en del av pengarna till kontot utan kort. Både säkrare för dig om du tappar kortet och samtidigt så kommer du göra av med mindre pengar för när du kollar hur mycket du har på kortet så är det betydligt mindre. :tummenupp
Jag pluggar själv, men lyckas ändå köra både r-hoj och ha bil. Är väl inte så jättemånga kronor över men man överlever i alla fall. O man får köra hoj!! :yoparty

Då jag delar Freppas och GSXR1000 politiska åskådning :tummenupp ser man till att alltid ha ett välfyllt lönekonto. Under 100K på kontot och man känner sig fattig...:hej:hej
Stärker självkänslan att kunna köpa det man vill..NU! Men, hojar kostar inte mindre pengar för det...:eek:

Kollade nyss kontot,här räcker det till mat o lite till
10000 kr kvar efter räkningar på 5500 kr samt att man betalt omlackering på kåpor/tankar 5000 kr denna mån oxå.

Ge mig 7000 så lovar jag att inte banna dig :)

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back