Faan husajävelllll

har du vägt hojen på en riktig mc våg??!?!
gör det! min husa väger 122kg med fulltank och racemoddad
och vore intressant att veta hur mycket honda har papperstrimmat Xr:en



DwD skrev:
Seriöst, vill inte klaga på husa. :Bugar
men är det verkligen värt dom här problemen. en xr650 väger 13kg mer,och har lite mindre hk, men överallt jag läser så hittar jag typ ingen som har problemen.. visst den kostar lite mer men det är roligare att köra än skruva..

ps jag skulle åxå vilja ha en husa med lite mer kräm i :banana , men när jag läser om problemen så vete fan. :va
 
Busaberg skrev:
ps jag skulle åxå vilja ha en husa med lite mer kräm i :banana , men när jag läser om problemen så vete fan. :va
Det är väl bara kul med lite garagepyssel om det är för dåligt väder för att åka :D[/QUOTE] jo visst .. men tänk dig när du och polarna skall ut och den inte startar! :brinnerup
ja vet själv när 2killar stog och väntade när jag skulle starta min efter diverse munstycke förändringar.. då startade inte hojjen och jag trodde jag skulle bli tokig.(lite pinsammt ... choken var påslagen.. men jag trodde bestämmt att jag hade kollat den :död )
 
Mcbudet skrev:
har du vägt hojen på en riktig mc våg??!?!
gör det! min husa väger 122kg med fulltank och racemoddad
och vore intressant att veta hur mycket honda har papperstrimmat Xr:en

enl bike tidningen, xr650r fulltankad 143kg och husa 650 fulltankad 129.8kg.
båda orginal. dvs 13kg.

alltså uppmätt vikt(ej honda/husa siffrorna).. jag tror det är dags att sluta med fejk siffror hit och dit.. kan klistra in uppmätta vikt/hk siffrorna

crf450 116kg,, så den kanske är bättre om man är ute efter lite vikt.
 
DwD skrev:
enl bike tidningen, xr650r fulltankad 143kg och husa 650 fulltankad 129.8kg.
båda orginal. dvs 13kg.

alltså uppmätt vikt(ej honda/husa siffrorna).. jag tror det är dags att sluta med fejk siffror hit och dit.. kan klistra in uppmätta vikt/hk siffrorna

crf450 116kg,, så den kanske är bättre om man är ute efter lite vikt.

Nu e väl inte Bike ett under av trovärdighet bara ... de har ofta väldigt mycke fel å konstigheter i sina tester/mätningar.
 
Det finns ju faktist ganska hårda marknadsförings lagar nuförtiden, säger man att de hojar man säljer väger 130kg så måste man kunna bevisa det(plus minus 2 kilo godkänns säkert...). Annars blir man dömd till vite (och det brukar vara fett dyrt...) för brott mot marknadsföringslagen.
Jag tror inte en så seriös tillverkare som Honda skulle medvetet ljuga om vikten på sina hojar. Visst, de säger 126 kg på sin site, men det är Enduro versionen utan blinkers etc. Och allt sådant tjafs väger säkert en 3-4 kg.

:hej
 
PutteLiten skrev:
Det finns ju faktist ganska hårda marknadsförings lagar nuförtiden, säger man att de hojar man säljer väger 130kg så måste man kunna bevisa det(plus minus 2 kilo godkänns säkert...). Annars blir man dömd till vite (och det brukar vara fett dyrt...) för brott mot marknadsföringslagen.
Jag tror inte en så seriös tillverkare som Honda skulle medvetet ljuga om vikten på sina hojar. Visst, de säger 126 kg på sin site, men det är Enduro versionen utan blinkers etc. Och allt sådant tjafs väger säkert en 3-4 kg.

:hej
jo det är ju torrvikt.. tar dom då bort oljan ur motor,kylarvätskan,olja i dämparna etc etc ??.. då går ju hojjen inte ens att anv :D


kiko:men om bike mäter upp hojjarnas vikt.. skulle då inte det stämma.. ? låter lite konstigt, men visst man kan ju alltid önska :7peta :hihi
 
jaha det slutade med ett viktkrig i min tråd :7peta :tungan

Är man FET som jag så vill man ju ha så lätt hoj som möjligt :yoparty
 
DwD skrev:
jo det är ju torrvikt.. tar dom då bort oljan ur motor,kylarvätskan,olja i dämparna etc etc ??.. då går ju hojjen inte ens att anv :D

Japp, torrvikt. Det är ju de-facto standard att ange torrvikten.
Finns ju dock märken som måste vara annorlunda... :hihi
 
walste skrev:
jaha det slutade med ett viktkrig i min tråd :7peta :tungan

Är man FET som jag så vill man ju ha så lätt hoj som möjligt :yoparty


Nej nej, är man FET ska man har ett träningskort till Aktiverum... :hihi :tomten


:fyllisar
 
Håller med Kiko, de mätte FE650 till dryga 128kg å FE550 var 6kg lättare.......... hur kan det komma sig?

DwD skrev:
kiko:men om bike mäter upp hojjarnas vikt.. skulle då inte det stämma.. ? låter lite konstigt, men visst man kan ju alltid önska :7peta :hihi
 
walste skrev:
jaha det slutade med ett viktkrig i min tråd :7peta :tungan

Är man FET som jag så vill man ju ha så lätt hoj som möjligt :yoparty
kolla vad titeln på tråden heter :tungan

TOM: hmm det var ju typ det jag sa.. :tungan kanske var 128.9, men 13kg vet jag att skillnaden var.. har suttit å kollat data som fan för att ev byta till husa 650
 
Last edited:
DwD skrev:
kiko:men om bike mäter upp hojjarnas vikt.. skulle då inte det stämma.. ? låter lite konstigt, men visst man kan ju alltid önska :7peta :hihi

Tydligen kan man mäta på flera sätt för det händer ofta att Bike kommer fram till konstiga resultat/resultat som ej stämmer väl med andra tester.
Det gäller inte Husan enbart utan rent generellt i alla tester å för alla märken.
Jag struntar rätt rejält i om viktskillnaden mellan Hondan å Husan e 13 kg, 8 kg eller 20 kg ... det finns bara för många andra konstigheter i Bikes tester.
Ett ex. har Mr Byron nämnt ovan ... hur kan det skilja 6 kg mellan 2 Husor vars enda skillnad är storleken på kolv !? Det borde skilja 0.5 kg eller så.

Gäller även deras betyg etc. frambromsen på en hoj bedöms som dålig medan den bedöms som bra på en annan, trots att det är samma (jaja, inte exakt samma då rå ;)) bromsar på båda hojarna etc.

Tycker bara att det är synd å ta Bike's siffror som nån slags sanning då de ofta känns väldigt tvivelaktiga.
 
Mycket faktafel i Bike. Läs deras senaste Offroadtest där tex. :fakta XR650 tydligen har en stålrörsram
 
DRPeter skrev:
Mycket faktafel i Bike. Läs deras senaste Offroadtest där tex. :fakta XR650 tydligen har en stålrörsram
Det skulle man ju kunna tro med tanke på hur tung den är :rolleyes:
 
Vikt

Jaha vikt hysteri igen....
Åkte snöskoter dragracing förr, o då jagade man vikt som faan....
Det fanns dem som sågade med hålsåg i hela chassit för kanske 0,5-1kg, och ännu värre var det med dem som borrade ur ALLA bultat så att de sparade vikt där, tänk själv på allt jobb o vad man skulle svära åt det då bultarna alltid går av då man skall ha ut dem, plus att de kan ju bara användas en gång....
ALLA jagde vikt som tok......kostade XXXXXXXkr

Men så drack alla 10 bärs kvällen före,
Åt fete frukost
Drog på sig skoterhjälm väger som 2,5st mc hjälmar
8 lager kläder
Stora tunga kläder, skor

Då XXXXX kr hade sparats med att skippa frukosten, köra i kalsongerna (bara) o ett LITET besök på muggen...... :yoparty

Ingen som fundera på det?
 
Ebbe skrev:
Vem är du? Jag bor ju i stan på söder och den enda Husa som jag inte vet vem det är sitter det en inte allt för stor kille på och som brukar åka runt med 2 landsvägshojar. Är det du??? Brukar se dig rätt ofta isf, bor mitt emot Amusment.
neeee de e jag de :banana bor oxo på söder bakom q8 :tummenupp
 
walste skrev:
har aldrig varit med om en hoj som är så jäääävla svårstartad

nån som har samma problem med husabergarna

Inte för att förringa dina startproblem på något sätt men jag var upp till min Husa idag och skulle starta upp inför nya säsongen. Gjorde mig beredd på en hård kamp, snörde på mig vänster crosstövel och kickade.....på tredje kicken gick den igång, klockrent. Då blir man jävligt glad,

//John
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top