Faan husajävelllll

helvetes jääävla skit faaan......nu var jag nyss ute och skulle kicka igång SKITEN igen...meeen nääääää den är ju helt jävla omöjlig. :huvet :huvet

ska verkligen dekomp handtaget röra sig lite när man kickar :confused:

inte nog med det....när jag skulle köra på den äckliga starmotorn så har den gett upp med....den liksom spinner bara kuggar inte i startkransen
 
Hittade denna text på karlströms motor

Startmotor problem Husaberg
Lägg 1 mm bricka bakom statorn så den kommer längre ut.
Vill du verkligen ha igång din Husaberg på Starten så montera ett extra batteri då ger starten 24 volt men resten av maskinen fortfarande 12 volt. Då startar den även kall. Hör av er till oss för monteringsanvisning. Detta är ett tips för den som ej orkar kicka igång kall mc


Men jag vill fortfarande veta om dekompen ska röra sig när jag kickar
 
Min har aldrig rört sig om man inte pillat på den.... det ska vara ett phet spel på den...känn efter nere på toppen ifall det är någe spel på den.....

Ska jag hälsa på jag har tråkigt :3freak

2kockar sämre soppa :)
 
Tom Byron skrev:
Min har aldrig rört sig om man inte pillat på den.... det ska vara ett phet spel på den...känn efter nere på toppen ifall det är någe spel på den.....

Ska jag hälsa på jag har tråkigt :3freak

2kockar sämre soppa :)

Jag orkar inte hålla på mer idag och i morrn ska jag till STHLM och hämta en Duke med en polare

men du får mer än GÄRNA komma och ta dig en titt lördag eller söndag :tummenupp

1 kock jag ska ju bara st :tungan å och titta när du löser mina probbs :D
 
Ska försöka åka lite hoj i helgen ifall det smälter lite så vi kan nog hälsa på, pmar lite nummer till dig :)
 
walste skrev:
Hittade denna text på karlströms motor

Startmotor problem Husaberg
Lägg 1 mm bricka bakom statorn så den kommer längre ut.
Vill du verkligen ha igång din Husaberg på Starten så montera ett extra batteri då ger starten 24 volt men resten av maskinen fortfarande 12 volt. Då startar den även kall. Hör av er till oss för monteringsanvisning. Detta är ett tips för den som ej orkar kicka igång kall mc


Men jag vill fortfarande veta om dekompen ska röra sig när jag kickar
Läste på en amerikansk sida om en kille vars elstart strulat. Han testade en massa grejer och till slut bestämde han sig för att testa sin startmotor på kompisens hoj. Funkade såklart asbra. Bättre än kompisens egen. Han monterade tillbaka och då gick det hur bra som helst och harinte strulat sen dess. Han gissade att nåt hamnat snett vid montering eller under hans användning. Kan ju vara värt att testa...
 
Supermoto skrev:
Läste på en amerikansk sida om en kille vars elstart strulat. Han testade en massa grejer och till slut bestämde han sig för att testa sin startmotor på kompisens hoj. Funkade såklart asbra. Bättre än kompisens egen. Han monterade tillbaka och då gick det hur bra som helst och harinte strulat sen dess. Han gissade att nåt hamnat snett vid montering eller under hans användning. Kan ju vara värt att testa...

Ja det är ju klart värt att testa...tack :tummenupp
 
hur stårm autodekompen då ??? du skall ha 2mm glapp ungefär på den !

har du haft av kicken nyss?? isåfall monterade du inte tillbaka den för längt fram så dekompen inte sluter helt ????

när bytte du stift senast???
 
Mcbudet skrev:
hur stårm autodekompen då ??? du skall ha 2mm glapp ungefär på den !

har du haft av kicken nyss?? isåfall monterade du inte tillbaka den för längt fram så dekompen inte sluter helt ????

när bytte du stift senast???

Jag har inte haft bort kicken
ska man kunna röra dekompen nere vid toppen ca 2mm fram o tillbaka alltså?
Stift är inte bytt på den så vitt jag vet
 
SM 570 RR skrev:
bra grejer det där.... :rolleyes:
Kan inte du bara gå och DÖ eller nåt? Alternativt lägga ner alla dessa otroligt irriterande inlägg. ALLA blir bara irriterade och du tillför ALDRIG ett endaste jävla dyft.
 
Supermoto skrev:
Kan inte du bara gå och DÖ eller nåt? Alternativt lägga ner alla dessa otroligt irriterande inlägg. ALLA blir bara irriterade och du tillför ALDRIG ett endaste jävla dyft.

Puss! :tuttar :arsele

:rofl
 
walste skrev:
Jag har inte haft bort kicken
ska man kunna röra dekompen nere vid toppen ca 2mm fram o tillbaka alltså?
Stift är inte bytt på den så vitt jag vet

ok! infästningen till dekompvajern ta tag i den och dra den bakåt när den tar stopp skall den kunna åka tillbaka 2mm

kaske är så enkelt att stiftet är slut eller dragit igen..
 
walste skrev:
helvetes jääävla skit faaan......nu var jag nyss ute och skulle kicka igång SKITEN igen...meeen nääääää den är ju helt jävla omöjlig. :huvet :huvet

ska verkligen dekomp handtaget röra sig lite när man kickar :confused:

inte nog med det....när jag skulle köra på den äckliga starmotorn så har den gett upp med....den liksom spinner bara kuggar inte i startkransen


Min dekomp rör sig lite så det är nog ok, den har ju autodekomp.

Ang slirande koppling till startmotorn har jag för mig att det var problem på -01 men fixat till -02. hur som helst ska man ju inte stå och nöta med startern särskilt inte med kall motor. RESTART ONLY :fakta

Oroa dig inte att för mkt för (den troligtvis dyra) kopplingen, ta bort hela paketet med startmotor, batteri och allt så slipper du både ett par kilo och huvudbry för att få skiten att funka.
Kicka igång den lär du dig så småningom. Med rätt inställda ventiler och fugge löser det sig ska du se :tummenupp
 
bytte stift idag och fick igång den på kicken efter nån minut :)
kom och tänka på en till sak, jag har ju soppan i sen förra säsongen skulle kanske tappa ur den och slänga i lite färskare soppa
 
Nej, inte tappa ur den, kör slut på den... :hihi

Jag hade oxå start problem på min Tiller med gammal soppa och den går "lite" ojämnt med den gamla soppan, men får man bar up varvet så märks inte så mkt... :)
 
Jag vet inte om jag tror riktigt på det där att soppan blir gammal. Jag har haft bilar och hojar som stått i flera år men startat och gått helt ok efter det. Att bensinen skulle bli dålig över en vinter har jag svårt att tro.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top