fazerfun
Gudomlig sporthojare
Så hände det då....klotningen!!! På dagen D, dagen då pärlan skulle rullas in i ett gosigt, larmat varmgarage och slumra vintersömnen. Söndagen började riktigt bra...lite kyligt runt halsen och genom ventilationshålen i hjälmen men långa stråk av blå himmel och torr asfalt lovade gott som avlutning på säsongen. Ett litet påpälsat gäng letade sig ut mot Rosenhill och ju längre ut vi kom desto mer gled vi in under en svart molnflak. Hade knappt parkerat hojen bland ett 50-tal andra så kom regnet.
Lite skitsnack i stugvärmen och så hemåt igen. Får ett par små släpp med häcken över det berömda vita men inget som alarmerar. Så, på väg ut ur en rondell, i löjligt lågt tempo kommer så le grande finale på säsongen. Liite för mycket gas på tvåan och jag hör hur motorn tokvarvar och häcken kommer farande som en käftsmäll. Tror att jag försöker parera så mkt jag orkar men inser att det är kört när jag glider längs mittlinjen....på knäpuckarna, 1,5 snett framför den mc jag nyss satt på......Tänker "VAGNSKADA VAGNSKADA!!" när jag ser gnistregnet i ögonvrån....min pärla med 160 mil på mätaren blästras mot asfalten!
....med stukad stolthet + tumme blev det bärgare de resterande 7 km hem för inspektion. Kunde då konstatera att skadorna var små: en backspegel, ett bromshandag, en blinkers och lite av ramen.....ja, fotpinnarna var inte så snygga heller men lite skrap där måste väl räknas som patina på en sporthoj???
Ha en skön höst.

Ha en skön höst.

Last edited: