Faaaan!!!!!!!!!!!!!!!!

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Så hände det då....klotningen!!! På dagen D, dagen då pärlan skulle rullas in i ett gosigt, larmat varmgarage och slumra vintersömnen. Söndagen började riktigt bra...lite kyligt runt halsen och genom ventilationshålen i hjälmen men långa stråk av blå himmel och torr asfalt lovade gott som avlutning på säsongen. Ett litet påpälsat gäng letade sig ut mot Rosenhill och ju längre ut vi kom desto mer gled vi in under en svart molnflak. Hade knappt parkerat hojen bland ett 50-tal andra så kom regnet. :( Lite skitsnack i stugvärmen och så hemåt igen. Får ett par små släpp med häcken över det berömda vita men inget som alarmerar. Så, på väg ut ur en rondell, i löjligt lågt tempo kommer så le grande finale på säsongen. Liite för mycket gas på tvåan och jag hör hur motorn tokvarvar och häcken kommer farande som en käftsmäll. Tror att jag försöker parera så mkt jag orkar men inser att det är kört när jag glider längs mittlinjen....på knäpuckarna, 1,5 snett framför den mc jag nyss satt på......Tänker "VAGNSKADA VAGNSKADA!!" när jag ser gnistregnet i ögonvrån....min pärla med 160 mil på mätaren blästras mot asfalten! :rofl ....med stukad stolthet + tumme blev det bärgare de resterande 7 km hem för inspektion. Kunde då konstatera att skadorna var små: en backspegel, ett bromshandag, en blinkers och lite av ramen.....ja, fotpinnarna var inte så snygga heller men lite skrap där måste väl räknas som patina på en sporthoj???

Ha en skön höst. :D

Last edited:
Jag började med säsongen med en rondell..............

hmm

Jo det stämmer ju det dära att man inte skall köra sista åket!

Jag var faktist ute förra veckan (torsdags) men kom hem efter 20minuter å förstod att jag inte skulle klara av att köra trafik säkert om jag skulle köra sista turen. (dvs skulle köra aldeles för fort å så) Så jag sket i den, ist blev det att åka ner å tanka å hem igen! :D Bättre att ta det säkra före det osäkra.

Tur att de gick bra med dig iaf , rätt många som lyckas lägga hojen i rondeller faktist så du behöver inte känna dig konstig på nått sätt :D

Mvh Mar

Tur i oturen, ivf!
Vet vad som händer "den sista vändan". Körde upp min till S-vall i helgen för vinterförvaring, och tiden sträckan avverkades på är inget man berättar för föräldrarna iaf. :kocko
Men nu står den i garaget för vintern iaf, det sista som gjordes var att lägga en liten burn i pappas garage (på hans uppmaning dock), i samma ögonblick som man dumpar kopplingen så tänker jag att nu skulle det vara typiskt ifall man tappar den och sätter den i väggen ett par meter bort, men det gick vägen iaf.

Som man brukar säga; undvik det första och sista åket!
Tur att det gick hyffsat bra iaf, nu har du lite att pyssla med i vinter.

loser skrev:
Men nu står den i garaget för vintern iaf, det sista som gjordes var att lägga en liten burn i pappas garage (på hans uppmaning dockmen det

Schysst farsa :D

Jäkligt trist med klotningen :( Tur att du klarade dig utan några större skador.

Last edited:
TwinSucker skrev:
Schysst farsa :D

Jäkligt trist med klotningen :( Tur att du klarade dig utan några större skador.

Tack. Skulle åkt norr om stan istället..... :gnissla

Hmm.. Snurra med bilen (BMW 318 -87, lättarsel #ett) på väg ur en rondell för två helger sen. Stanna en halvmeter från en busskur med hjärtat i 390...

Tog "sista turen" i söndags... Gick fin fint! :) strålande höstväder å kurvig väg!

Skönt att det gick bra med dig, hojen är bara pengar...

Fredrik :tomten

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...