F1 varning zx10 2006.

FRiLLA

Kalas
Gick med
11 Oct 2004
Hoj
Zx6R/Bana . 2009.
Ngn som har erfarenhet av det ?? kompisen slängde på nytt system på sin o efter det så blinkar F1 lampan hela tiden. Är det likadant som på k5:an ,bara att dra ur en sladd ??? .

varningslampor är inget att bry sig om. ryck ur lite fler sladdar när du ändå är i farten. Men om du skulle bry dig om lampan så kan det vara så att den indikerar att blandningen är åt helvete efter att du har bytt avgasssystemet.

Mer buller utan kompensation på förgasarsidan ger magrare blandning vilket ger brända ventilsäten :näsblod

Som sagt, inte så mycket att bry sig om, när jag i somras plockade bort kåpan för främre drevet så fick även hastighetsgivaren kopplas ur. Bara en sån sak gjorde att Fi lampan tändes så det kan ju vara vad fan som helst så bry dig inte om det :).

Lånar tråden lite och passar på att fråga vad felet kan vara när Fi lampan blinkar? Fick hojen stulen i veckan men hittade den i förrgår, tändningslås borta men det går ju fortfarande att trixa ihop sladdarna så hojen får ström iaf. Hör dock ingen soppapump så jag antar att det är immobilizern som sätter stopp för det hela och därför blinkar Fi lampan kanske? Några andra ideér?

FRiLLA skrev:
2592302 Hmm ok så ni kör alltså med lampan blinkande eller tänd ?? .

Om du vet varför lampan lyser så är det ju faktiskt bara en ofarlig lampa och inget annat ;).

Jag kör inte alls med min längre eftersom den ser ut såhär sen i Tisdags :gråta.

Bifogat

• 4.jpg
    4.jpg
    134.6 KB · Visningar: 91
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu